Search the Community
Showing results for tags 'P38'.
-
Hei, Har problemer med "EMISSION RELEVANT MISFIRE" på min P38 (Motronic) Når bilen går på tomgang, tenner den ikke på cylinder nr. 4. Tar jeg den opp til 2000 rpm ser det ut til at den tenner på 6/10 og tar jeg den opp på 3000 rpm tenner den på 10/10. Får følgende melding på Nanocom: P1000 = EMISSION RELEVANT MISFIRE CYLINDER 4 DRIVE CYCLE C OCCURED 1 TIMES SIGNAL TOO HIGH FAULT IS CURRENTLY PRESENT FAULT DETERMINED AS PERSISTENT FAULT DOES NOT CAUSE THE MIL LAMP ACTIVATION Har skiftet nye plugger og pluggledninger, men samme resultat. Har også for sikkerhets skyld byttet til ny plugg og ledning på nr. 4, enda en gang men samme resultat? Kabel/kontakt inn til coil ser ok ut. Noen som har vært borti dette? Er det bare å bestille nye coiler?
-
Hei, dette er kanskje et amatørspørsmål, men jeg lurer på følgende: Min 97' Range Rover P38 har plutselig fått nesten null bremsetrykk når den starter opp om morgenen. Jeg kan da trykke bremsepedalen i bånn uten at noe særlig skjer. Jeg krasjet nesten når jeg rygget ut av parkeringen fordi det ikke var noe trykk på bremsene. Begge bremselampene lyser på dasjen, men etter noen minutter slukker de og bremsene kjennes stive igjen. Bremsevæskenivået i bremsevæskebeholderen er helt fint. (Det har ikke endret seg i de 3-4 årene jeg har hatt bilen). jeg har tittet litt under bilen der den står parkert og ikke sett noe væskesøl ved hjulene, kun rett under motoren - jeg har en lekkasje ved dieselpumpa. Etter problemet med bremsetrykket ved oppstart virker alt ok når jeg kjører rundt etterpå. Hvor bør jeg sjekke, og hva bør jeg evt bytte? Tusen takk for alle svar. kh
- 31 replies
-
- bremser
- bremsetrykk
-
(and 3 more)
Tagged with:
-
Morn folkens! Nå har jeg hatt bilen i 10 dager sånn ca, jeg er kjempe fornøyd med den. Jeg kjøpte en billig P38a som trenger litt stell, men den er generelt sett bra! Jeg har akkurat kvittet meg med en gammel barsk og tøff Gelendewagen og intensjonen var å erstatte den med noe ca i samme gate med en en god 10x på komfort. Sukess Bilder av gammel traver og erstatter Min p38 har noen feil som må fikses og noen som bør fikses, i første omgang ønsker jeg meg en teknisk strøken bil og i andre omgang en visuelt strøken bil. Feil: Foringer, flere er lurvete og dårlige og de er sannsynlige årsaker til mye klunking og dunking i drivlinja samt vibrasjoner i rattet etter 85kmt. Endeledd ved styresnekka er veldig sliten, angivelig nytt nylig, men da har noe merkelig skjedd. Criuse controllen virker tilsynelatende ikke, har ikke sjekket noe som helst, kan jo være en sikkring bare. Venstre blinklys forran er løst(jeg vurderer en l322 front av flere grunner) Olje lekasje, simring på veiv(håper dette er den eneste årsaken til oljetapet, jeg har fyllt 2 liter olje på 10 dager med endel kjøring. Oljelekasje på fremaksling, simring på høyre side. Jeg innbiller meg at støtdemperne er slitne Andre symptomer og anntatte skyldnere Brumming i rattstammen ved svinging, lager? Eller smøring? Resonans som følger farten til bilen, ikke turtallet, litt synging egentlig Mulig flere slitne bærekuler? Kingbolter? Klunking i drivlinja ved pådrag/bremsing, foringer? Ellers har den et slitent, men helt, grått skin interiør, flere slitte overflater i interiøret Lurvete lakk, striper og skader, en middels bulk i en bakdør en middels stor bulk i bakluke, ny bakluke som trenger lakk fulgte med bilen. Relativt nye eas deler, kompressor og belger. Virker helt fint. Abs lampen lyser litt lenge ved igang kjøring sammen med to andre lamper jeg ikke husker i farten, de blir borte, så ikke en akutt bekymring. A/c har lekket tom også. Eksos annlegget er grusomt, ser ut som det kommer fra en motorsykkel, det blir et ss annlegg med to dobble utblås tenker jeg Ser forøvrig etter sidesteps også. Jeg digger motoren, selv om forbruket er høyt, så er det ikke så mye mer en min gamle G turbodiesel som måtte jobbe hardt i motorvei fart. 4,6bensin har virkelig bra trykk på kickdown! Vurderer forøvrig en tornado chip også. Jeg er ikke handikappet når det kommer til fastnøkkler så jeg ser lyst på dette jeg har litt allergi for elektronikk feil etter å ha byttet et komplett ledningsnett på min veteran og en annen audi s4 v8 jeg hadde en gang. Men jeg skal nok berge der også Hva er typiske feil jeg bør se opp for? Trebger jeg spesialverktøy til denne bilen? Jeg har ikke sjekket, men jeg går utifra at jeg får bruk for tommeverktøyet mitt fra nå av? Det er efryd å handle deler til denne bilen paddock har mye rart til en billig penge, jeg kan glatt trekke av et siffer på alle delepriser opp mot mercedesen og jeg digger det Alle tips og råd mottas med takk. Får håpe den holder en stund, kona er skeptisk, jeg har veldig lyst til å dra å hente meg en l322 også i samme slengen
-
https://finn.no/57853935
-
Mitt høyre tåkelys er defekt. Ønsker å kjøpe for høyre side. Mvh Christian
-
Har planer om å selge min gode P38, og i den forbindelse tenkte jeg å kvitte meg med noen deler jeg har liggende. Nytt komplett høyre utv speil - STC3746 (Org LR) Kr 1000,- Ny høyre indre facelift baklampe - XFE100220 (Org LR) Kr 350,- Ny venstre facelift blinklampe foran - XBD100930 (Org LR) Kr 200,- Ny venstre prefacelift blinklampe foran - AMR2485 (Org LR) Kr 200,- Ny høyre indre prefacelift baklampe - AMR4724 (Org LR) Kr 350,- Nye håndbremsband/bremsesko - ICW500010 (Org LR) Kr 400,- Ny klimaradiator /AC condenser - STC3679 (Britpart) (Liten bulk, se bildet) Kr 800,- Brukt venstre hovedlampe foran - XBC105960 (Org LR) Kr 500,- Brukt høyre tåkelampe foran - AMR3420 Kr 100,- Ta kontakt på PM ved interresse. Ser helst at ting blir hentet / forumfrakt da jeg ikke har tid til å skulle sende disse tingene pr post. Mvh Christian Bentsen
-
Da har et nytt problem meldt seg. Trenger nytt soltak til bilen. Større deler av det må ihvertfall byttes. Om noen selger et komplett soltak som er ålreit, så er jeg interessert ( lettvint å bare skru rett på plass). Ellers trenger jeg metallramme som sitter under glasset, nye skinner, de plast greiene som går i skinnene ( en liten J**** som knakk starta det hele). og det var vel det viktigste. Håper noen har noe slengende! Eller andre tips. Det viktigste for meg er å få bilen tett igjen! På forhånd takk!!
-
Er det noen som har en lyddemper til eksosanlegg til salgs som passer 2,5DSE med 2 skorsteiner? Trenger ikke være ny, men må være hel og i en sånn stand så den lar seg montere og går gjennom EU/PKK. Det er kun lyddemperen jeg har behov for da det er sveisen mellom røret og potta som har gått hvert til sitt. Holder hus i Drammen så finnes det en lydpotte i nærheten kan jeg hente etter avtale. Haster litt så har du en send gjerne en tekst eller ring til 414søtti3åttito så finner vi en pris og et tidspunkt.
-
Hei, Jeg trenger en ABS pumpe til min Range Rover P38. Er det noen som har en fint fungerende en å selge? mvh knutharald
-
Godkveld! Da er det på tide gå løs på «smårusket…» og jeg drister meg til å be om råd…Som sagt, en 2000 mod P38 diesel, bruktimportert fra Tyskland som 1-åring… Har visstnok gått mesteparten av sitt liv i Trysilområdet. Problemet gjelder varme og klimaanlegg. Følgende skjer/virker/virker ikke: Den berømte boka kommer frem i displayet etter ca. 5-7 minutters kjøring. Etter en stund (når motoren er blitt god og varm), kommer omtrent ingen/lite varmluft når man justerer på gradeskalaen, MEN, det kommer masse varmluft overalt når skalaen(e) skrues helt på «HI» Da blir det skikkelig varmt. (Spesielt om man har vifta på full blow…) Det kommer full blow på varmluft nå man tykker på PROG defroster knappen, som begynner å lyse og det lyser da på knappene for at varmetråder virker både foran og bak. Virker fornuftig. AC-off knappen lyser når jeg trykker den inn. Med andre ord virker «maks varme» og hastighetsreguleringen på vifta virker OK med manuell regulering. Når jeg setter klima anlegget på AUTO blir det heller ingen varme, men vifta går rett opp til ca. halv fart og det blir mer kald trekk i bilen. Setevarmerne virker. Jeg har sett her på forumet at det er 3 følere som er viktige regulatorer. Kan de ha noe med dette å gjøre? Jeg har forsøkt å finne ut om det kan være noen aktuelle sikringer som har tatt kvelden, men sliter litt med å følge lista for å finne eventuelt hvilken jeg bør bytte. Har også forsøkt å se på gamle tråder her på forumet men har vel ikke funnet svaret… (ennå) Takknemlig for råd og tips om hvor jeg bør begynne… Mvh Ole B
-
Hei dere, Jeg har fått en fin mulighet til å kjøpe et pent eksemplar av en Range Rover Sport av en kollega. For tiden ønsker vi ikke å ha mer enn en bil i familien da fruen er hjemmeværende, så om det skal bli handel må jeg selge P38en vi har nå. Saken er at kollegaen er jo interessert å bli kvitt egen bil så raskt som mulig, mens jeg kanskje bruker litt tid på å selge bilen vår. Det jeg lurer på er om vinter/tidlig vår er ugunstig tidspunkt å selge på? Bilen vår ligger nok i øvre prisskikt, og da tar det gjerne litt lenger tid å selge. Noen som har erfaring?
-
Hei, Opplever at selve dørhåndtaket på P38en, begge sider fremme, er trege. Må ta i for at døren skal kunne åpnes. Mye lettere bak. Finnes det servicepunkt på dette? Kan mekanismen til dørhåndtaket smøres på et vis?
-
Heisann, Se annonse på finn: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55488351 Forummedlemmer gis 10 % rabatt... Christian
-
Får prøve her. Har rotet bort en av de gummibeskyttelsen/hetten som sitter på ABS sensorene og det er en del som bare selges sammen med sensorene. Er det noen som har byttet sensor og kanskje har denne gummihetten liggende og kan avse den? Betaler gjerne noe for den om noen har og kan sende meg i et brev.
-
Venstre side og 1999 modell.
-
En kollega har en P38 som har vært til kontroll hos Roy Sandmo. De sier at han trenger noen nye kanaler, og at de ikke kan skaffe dem. Vet noen av dere om en kilde til slike deler idag?
-
Heisann, Vurderer å anskaffe en RRS, og da må nok den ene P38en få gå. Bilen er ærlig og grei, men litt småkosmetisk er det. Alt virker utenom setevarme for fører og spyler (hull i spylertank, ny følger med). Bilen er for øvrig ikke en visuell perle, men alt det tekniske er på stell. Jeg har nettopp tatt ut innertaket, slik at dette kan trekkes om. Jeg kan trekke dette om før salg, eller så blir vi enige om et lite prisavslag. Det følger med trekk til innertaket. Kom og se, og gjør opp din egen mening. Jeg ser for meg en pris på mellom 50 og 60. Det følger med litt deler, avhengig av hvilken pris man skulle bli enige om. Jeg kan treffes på PM, eller mob/sms 99 O9 62 39.
-
Heisann, Jeg har to P38 som til stadighet trenger oppgraderinger og pleie. Tenker derfor å ha denne tråden som jeg kan holde litt i live med hensyn til delene jeg trenger. For øyeblikket er jeg på jakt etter følgende deler: venstre hovedlykt til 1999 modell (liten sprekk i den jeg har) sikkerhetsbelter foran til 1996 modell Setter pris på om dere kan lete litt i delene deres om dere kanskje kan ha disse delene. mvh Christian
-
Jeg syns det artig å ta bilder av bilen på tur. Som David Attenborough ville sagt det; I like watching a Range rover, in it's Natural habitat. Og siden denne plassen er fokusert på bilen, så blir det bilder av og i forbindelse med bil som dukker opp, med et og annet unntak. Prøver alltid å knipse litt når vi kjører utenom distriktet, så jeg håper det kommer mange bilder!
- 16 replies
-
- P38
- range rover
-
(and 3 more)
Tagged with:
-
-
Jeg er i ferd med å overhale EAS-systemet på min P38, og for selve tilkoblingen av kompressoren, inne i EAS-kassen, er begge halvdeler av den elektriske kontakten skadd. Jeg har derfor lyst til å skifte kontakt både på kompressoren og på bilens ledningsnett. Vet noen tilfeldigvis hvor jeg kan finne rett type kontakt? Eller må jeg bare finne en generell erstatning, og være forberedt på å bytte kontakten på en eventuell ny kompressor på et fremtidig tidspunkt?
-
Hei. Vlle bare høre om det er noen her som sitter med en girkasse til Range Rover P38 som de kunne tenke seg å selge. Hører for en kompis som driver å reparer på en. Vet at det er samme kasse som Discovery 2, men det er vel noe som skiller de kanskje? /martin
-
Hei, Er på jakt etter pen og fin P38 med så lav km stand som mulig. Ikke viktig om det er bensin eller diesel, viktigste er tilstand og vedlikeholdshistorikk. Christian
-
Hei, Trenger (sete)beltelåser bak, 3 stk, til P38 1996 modell i forbindelse med EU-kontroll. Noen som har, eller har en delebil å ta fra? RR.
