Search the Community
Showing results for tags 'P38'.
-
2 stk reservehjul på felg selges. Tror de er bortimot ubrukt, men begynner nok å dra på åra. Begge er 255/65/16. Kom med bud!
-
I forbindelse med lekkasjesøking kom jeg over noen kontakter i fotbrønn førerside som har irret. Det er en kontakt med 13 ledninger inn og en med 9 mener jeg å huske. Noen som vet hvor man får kjøpt nye av disse? Har kjøpt noen kontakter på Biltema, men de var kun opptil 4 ledninger, klumpete og jækla knotete å få til.
-
Garasjeryddingen fortsetter. Har 5 16-toms Lightning felger til D2/P38 jeg tenker jeg bør selge. 3 er veldig fine og 2 har et par småskavanker. Alle er fine og runde har kjørt de selv på D2. Står på noen vinterdekk, men de egner seg nok best til å henge som fendere på en bryggekant
-
Har lekkasje frå peilepinnen nede på bunnpannen. Skiftet forrige uke med ein oring frå et Biltema oringsett. Nå har den begynt å lekke igjen. Sikkert dårlig kvalitet på Biltema oringane. Delenr er STC2185. Planen er å bestille, men om noen veit dimensjon på o-ringen kan eg skaffe her på berget. Atle
-
Har en lekkasje ett eller annet sted på høyre side foran. Tror ikke det er deksel til pollenfilter, da disse er tettet med "guffe". Lukter heller ikke kjølevæske, så er ganske sikker på at det er regnet som finner veien inn. Noen som har noen gode ideer på lekkasje-søking? Evt åpenbare steder jeg bør sjekke?
-
Hei Motoren har ein hard og ujevn gange sammenlignet med andre m51 motorer. Kjøpte bilen sånn. Den harde gangen er mest hørbar ved kald motor (naturligvis). Skiftet glødeplugger og det ble bedre, men fortsatt ein hard og litt jagende gange på motor. (Hard gange som ein direkte innsprøytet motor). Trur tenning er problemet. Tenker at pumpen kanskje kan være synderen (feil innstilt tenning eller feil i pumpe). Kontrollere tenning. Har vibrasjoner i 4 gir ved pådrag lavt turtall, men det kan også være mellomakselkryss. Kan strekt kjede skape slike symptom? Ellers er bilen i daglig bruk, ikkje trykk i veivhus eller kjølevatn. Lite røyk frå eksos. Tips til videre feilsøking? Atle
-
Kjøpt meg hawkeye total og «donglen» til EAS. Da jeg skulle bruke det for første gang i dag fikk den ikke kontakt og følgende feilmeldinger dukket opp: Ensure ignition ON and serial link connected. Deretter: Serial Error Disconnect tester and retry. Noen som har vært borti dette eller vet hva som kan være feil?
-
Jeg har vært plaget at at min P38 stjeler strøm. Det lure er å koble av en batteripol om natten. Det som skjer er jo at BECM ikke går i sleep mode, og da trekker bilen 0,45 ampere hele tiden, noe som lader ut batteriet. Dette er ikke så enkelt å finne ut at. (eller, det var det til slutt...) Men jeg har lært at det røde lyset på girkassen som blir veldig svakt når man slår av tenningen, skal bli helt borte når BECM går i sleep mode. Og da kan bilen stå i ukesvis uten å tappe batteriet. Det skal ta tre-fem minutter for lyset skal gå helt vekk. Jeg har en tid vært uten speedometer og mulighet for å justere høyde på fjæringen under kjøring. Mye styr å finne ut av fordi ingen klarte å få kontakt med verken BECM eller noen annet via diagnose. Løsningen på det med "ingen kontakt med BECM" ble løst kort og brutalt ved å klippe kontakten bak sparkeplaten på høyre side og lodde ledningene sammen igjen. Sånn, da snakket diagnoseapparatet med BECM og det manglet et signal fra ABS-ecu til speedometer. Inn med ny (brukt) ABS-ECU og vips, her er både speedometer og luftfjæring i form igjen. Men nå ser det ut til at BECM går i sleep mode også. Så det jeg lurer på er, var det den delvis defekte ABS-ECUen som nektet BECM å gå i sleep mode? Jeg mistenkte den ECUen, men samtidig ikke, fordi ABS og TC har jo virket hele tiden. Hva er andres erfaringer med at BECM ikke går i sleep mode? Hvordan løser folk sine problemer med dette, og hvilke tiltak gjør man for å unngå dette? For elektriske gremlins, det er noe alle P38 får, før eller siden.
- 8 replies
-
- range rover
- p38
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Ønsker å kjøpe AC kompressor til 1999 P38 DSE. Der er en Denso 10PA17 om jeg ikke tar feil.
-
Trenger en differensial eller komplett bakaksel som passer til en 98 P38 2,5 diesel. Ta gjerne kontakt på 93612222.
-
Oppdaget at AC reima på min P38 2.5 DSE var delvis borte idag. Når jeg tar på remhjulet på ac-kompressoren så virker dette relativt løst (kan bevege det endel i lengderetning), så antar dette har gjort sitt til at reima har hoppet av og delt seg. Noen som har erfaring med dette? Regner med det er et eller annen form for lager her som kanskje er gående?
-
Har en range rover 1998 2.5 diesel, googlet fram at betegnelsen er P38. Sjåførvinduet virket plutselig ikke, det klikker i releet når vindusknappen betjenes. [edit: fant i ettertid ut at det er selve vindusheismotoren som lagde denne lyden.] Det høres ikke ut som at skinnene er gått av sporet eller noe sånt. Jeg regner dermed med den ikke får strøm. [edit: feil, den fikk strøm.] Mitt ønske er i første omgang å få lukket vinduet så bilen kan kjøres og parkeres i regnet. Skal fikse vinduet når den tid kommer. Har fjernet panelet på døra og funnet fram vindusheismotoren, og prøvd å kjøre 12V (eksternt batteri) inn på den 2 største kablene jeg antok var selve motoren - uten hell. Er motoren defekt og må skiftes? Eller er det noe jeg overser?
- 2 replies
-
- vindusheis
- vinduheis
-
(and 4 more)
Tagged with:
-
Bil selges. Vel 300000 på telleren Bilen var tenkt demontert, men det tar for lang tid så selges derfor som den står En varmeapparatvifte er demontert, ellers skal den være komplett Står prins gassanlegg i den. En høydesensor fremme må byttes Står på hakka 8 SUV. Gode sommerdekk Bilder kommer Har en del deler som nok kan følge med. Transfer, motor ++ hbo 10000
-
Vurderer å selge min 2000 modell P38. Må EU godkjennes. Forholdsvis nye vinterdekk på Mondial felger. Har akkurat kjøpt meg "ny" P38 så fruen har beordret meg til å velge én. Ikke noe glansbilde, men bilen brukes hver dag. Mistenker at bremserør og diverse foringer må byttes før EU kontroll. Selges for rundt 25-30 - gi bud. Christian
-
Er det noen som har prøvd ut noen av ledpæreoppgraderingene som finnes på eBay? Til dashbord og interiør?
-
I forbindelse med restaurering av min RR, så ble ivrigheten litt for stor, og jeg slang igjen nedre bakluke etter å ha remontert låsmekanismen. Viste seg selvfølgelig at jeg ikke hadde fått dette til og nå er nedre bakluke låst(forhåpentligvis ikke for evigheten). Noen som har vært borti dette og har en fiks løsning? Stengene er festet inn i låsmekanismen, men tydeligvis feil, for verken håndkraft eller annet fungerer.
-
Har en RR P39 1998 model. 214000 km men kun 40 000 på ny motor som er montert, som jeg kjøpte for ikke så lenge siden. Har alltid startet som ei kule men her forleden så var den helt død når jeg skulle starte den.Ingen lyder fra startmotoren. Alt lyser som vanlig i displayene. Hører releer jobber og har byttet om på flere releer for og eliminere de. Tar strøm på egen kabel fra batteriet og inn på innslagsreleet på starten så roterer den som vanlig. Har lagt inn sikkerhetskoden på ny bare for og eliminere det som mulig feil. Ser ut som jeg bare må starte og sjekke det som kan sjekkes. Har rep manual så får lese litt der om ting og tang først. Noen som har vært borti samme sykdom?
- 1 reply
-
- p38
- starter ikke
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Range Rover P38 deler til salgs Diverse: 2 stk grøftelys pent brukte, kjørt en sesong. 1 stk ac condensor ny i esken 1 stk drivaksel bak 1 stk FTC5209G simring rear driveshaft 1 stk FTC4822 simring driveshaft 1 stk original komplett jekk Bremser: 2 stk bremseskiver NTC8780 foran 1 stk bremsekloss sett SFP500150 (til skivene) 1 stk bremsekloss sett SFP500130M bak 1 stk STC1910 guide pin set kaliper Foringer: 2 stk ANR3285 Bush rear radius 2 stk ANR4386 bolter 2 stk ANR3140 M16 mutter 4 stk ANR3332 Bush radius arm 4 stk ANR1191 M12 bolter 1 stk M12 mutter 1 stk pressverktøy nytt ubrukt for å presse radius foringer 4 stk RBX101340 Bush panhard rod 1 stk 1XE polybush blå kit rear rad chassis Sensorer og overhalingsett: 1 stk PRC8170 transducer coolant 1 stk ERR5595 sensor luftmengdemåler 1 stk ANR3902 sensor luftfjæring 2 stk DA4500 auto transmission kit 1 stk AS13160 overhalingskit styresnekke p38 Kuler: 1 stk RHF500110G kule bærearm 1 stk FTC3570G kule øvre 1 stk FTC3571G kule nedre Servicedeler V8 og filter 1 stk ERR3340P oljefilter 4.6 2 stk UAM2857P sump kobberpakning tappeplugg olje 4.6 1 stk ESR4065M drivstoff filter 4.6 8 stk BPR6ES NGK tennplugger 4.6 1 stk ESR341P luftfilter 4.6 3 stk LR30219 pollenfilter P38 Kjøleslanger 4.6 V8 1 stk PEH101520 1 stk PEH101510 1 stk PEH101590 1 stk JHB100920 /JHB100640 1 stk PCH118830 heater 1 stk JHC100420 heater 1 stk PCH000280 Motordeler bolter, sim-ringer div 4.6 V8. Alt nytt ubrukt 14 stk ERR2943X cylinder head bolt 6 stk ERR2944X cylinder head bolt 1 stk RTC4650 simring 1 stk RTC5102 simring 1 stk LVF100400 bunnpannepakning 2 stk RRC vindusviskerblader hovedlykter Send pm om interessert. Kan sende bilder.
-
- range rover
- p38
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Heisann, Nytt "medlem" på plass. Har akkurat kjøpt min første Range Rover. Har alltid hatt lyst på en P38, men har ikke våget før nå. Jeg har kjøpt en 1996 2.5 DSE med 261 000 km på telleren. Må si jeg er ganske imponert over hvor fin og tight bilen er, til tross for at den er 18 år og har 261 000 km på telleren. Alt virker, bortsett fra; - gåen ABS sensor (ordnes av selger) - gåen sensor på girkasse som hindrer å sette bilen i lavgir (ordnes av selger) Ellers så er det litt småplukk, som jeg ikke syntes var avgjørende; - lining på A og B stolper er slitt - ventre grøftelys mangler Bilen er mørkegrønn med mørkebrunt skinn. Interiøret er stort sett pent og helt, men førerstolen trenger nok en grundig skinnrens og litt farging. Ingen hull eller dype sprekker. Jeg har et par spørsmål som kanskje kan besvares her inne: - omtrekking av lining på A og B stolper. Er dette vanskelig å gjøre selv? Er det kurrant å demontere dekslene som er montert på stolpene? - dørene trenger litt smøring (tror jeg). Når jeg åpner dørene, kommer det "knekke"-lyder. Betyr dette smøring, eller må jeg bytte noe? Er bilen laget i alu, eller er det bare svært lite rust på bilen jeg har kjøpt? Prøver å legge ved et bilde også.
-
Transferkasse selges Mangler skiftemotor Ble byttet da girkasse ble byttet og den nybrukte var komplett Virket fint ved demontering
-
Diff , antageligvis til disco 2 Gibortpris med forumrabatt
-
RR p38 Selges med diverse feil og mangler. Taktrekk som er løsnet, rust i hjulbuer (og diverse flekker rundt om), Det matteste panseret jeg har sett, bok i hevac display(selvfølgelig) og gåen regulator(lysene flimrer). Bilen var i bruk fram til flimring kom. 1995 mod, 4,6 motor, km 299 000. Hengerfeste, Skinn(ikke pent), luftfjæring som virker, en del foringer som må byttes, kjøpt inn men ikke montert. Eu ok til 31.08.2019. Bilen står i Bergen Pris usikker, Kom med bud? Bilder kommer så snart jeg kan. Morten
-
Hei, var på vegvesenet for andre gang i dag, og fikk endelig oppjustert tillatt hengervekt til 3500kg. Den har tidligere vært registrert med hengervekt på 2160kg, samme som egenvekten. Første gang var jeg på vegvesenet med kun instruksjonsboken og viste til plaketten i motorrommet som viser 6280kg som maks vogntogvekt. Det var mye frem og tilbake, før de bestemte seg at det ikke var godt nok. Jeg kikket her på forumet og fant kontaktinformasjon til en som jobbet i Land Rover, Glenn Klemetsen, i denne tråden: LRForum Jeg fikk da tilsendt dokumentasjon fra han i Posten, jeg legger denne ved her, så dere kan se hva det går i, men den er dessverre spesifikk til denne bilen. Denne dokumentasjonen nevner ikke at bilen er terrengående kjøretøy (M1G), noe vegvesenet insisterte på at jeg måtte ha dokumentasjon på for å få høyere hengervekt enn tillatt totalvekt på bilen. Jeg dro på vegvesenet i dag, hvor jeg møtte på en ny kontrollør, ga han dokumentasjonen, han tok noen bilder og kom tilbake etter 15min med nytt vognkort til meg og alt var i orden. Der står det tillatt total hengervekt 3500kg, men bilen er fremdeles registrert som M1 og ikke M1G. Så jeg begynner å lure på hvilket smutthull han kontrolløren fant for å få det til RangeRover hengervekt.pdf
- 1 reply
-
- p38
- hengervekt
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Holder på med vinterprosjektet, overhaling av automatkassen som satt i min D2 tidligere. Det er jo sjelden noe problem å ta ting fra hverandre, men det bør settes mest mulig riktig sammen igjen for at det skal virke som forventet.. Har noen en manual for denne girkassen, enten på fil eller som link?
