Jump to content
LRforum

Alb

Members
  • Posts

    247
  • Joined

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

1,648 profile views

Alb's Achievements

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Alb

    Eksos

    Ja, jeg skjønte etterhvert det Takk for råd og tilbud, jeg skal sjekke ut prosjektet ditt.
  2. Alb

    Eksos

    Byttet forresten fødepumpe i 2021 Ok, det gir mening
  3. Alb

    Eksos

    Takk for tips. Vil sen tenning / slitt pumpe bli verre ved lave temperaturer? Problemet er bare når det er mange minus. Registerreim skal være byttet for ca 40.000km siden. Skal huske på kiler ved evt nytt bytte av reim.
  4. Alb

    Eksos

    Det blåser ikke opp
  5. Alb

    Eksos

    Det ryker ennå verre hvis jeg gir gass. Beste ser ut til å være å la den gå litt før jeg kjører, men mye røyk blir det uansett. Det har vært slik de årene jeg har hatt den. Antar at det ikke er så mye å gjøre med det.
  6. Alb

    Eksos

    I kaldt vær teppelegger bilen hele nabolaget i røyk ved kaldstart. Som en røykmaskin. Er det noe å gjøre for å redusere dette?
  7. Grums i bremsevæsken - er det tegn på dårlige pakninger i sylinder der og?
  8. Jupp. Får ta en ting av gangen
  9. Skrev feil i sta, det var bremsevæske jeg måtte etterfylle for et par uker siden, ikke clutchvæske, så clutchvæsken lekker ikke lenger, men er grumsete og mørk. Får vel fortsatt bytte sylindere og se om det hjelper.
  10. Kom over en nyansert tråd om girolje https://forums.lr4x4.com/topic/99235-lt77-gearbox-oil/
  11. Ai ai, studerer youtube videoer nå. Ja, har sett du har nevnt MTF i andre tråder. Jeg får lete litt ja. Ja, er nok verdt å få nye. Så en video hvor stempelstang var bygget annerledes for mindre slitasje på pakning, svart TRW. ATF til girkasse, bruker DOT4 bremsevæske til clutch.
  12. Ok, så bremsevæske og clutchvæske er grumsete. Fra verkstedopphold i mai står det: SKJØTET OPP DEFEKT CLUTCHRØR LUFTET CLUTCH OG JUSTERT CLUTCHPEDAL Før den var på verksted lakk det clutchvæske og clutchen var helt ute av drift selv rett etter etterfylling. Nå for et par uker siden var det lavt nivå igjen og jeg måtte etterfylle. Kneppet ved pedalbruk er blitt litt tydeligere igjen. Dobbelt-clutching hjelper ikke nevneverdig. Det er vel rimelig å anta at det i hvert fall må byttes sylinder? Hvordan undersøker man disse? Leste et eller annet sted at begge bør skiftes hvis man først skal skifte én. Jeg fant en flaske med girolje som nok er brukt - Mobil ATF 320 premium. Rød og tyntflytende.
  13. Pedalen kjennes grei nå. Den hadde som nevnt et knepp en periode, akkurat som den måtte over en kneik 2/3 inn, så var det mindre motstand resten av veien inn, men merker mindre til det nå. Jeg tror pedalen kommer helt ut, men kan sjekke. Førstegiret er helt fint, bare andre den ikke glir inn i uten overtalelse. Skal sjekke opp om oljen.
×
×
  • Create New...