Johnny Hansen
Members-
Posts
25 -
Joined
-
Last visited
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
4560 Vanse
Previous Fields
-
Location / Bosted
4560 Vanse
Recent Profile Visitors
910 profile views
Johnny Hansen's Achievements
Medlem (2/7)
-
Selger 4 stålfelger 16x7JH2x33 til høystbydende over kr 1200. På nettet finner jeg at de skal passe til LAND ROVER DISCOVERY I 2.5 TD Svarte og meget fine på utsider. Lite rust på innsider. Trodde de skulle passe til min serie 2a men sporvidden blir ulovlig endret. Hører kleint, så send e-post eller melding! Vennlig hilsen Johnny Hansen Abraham Berges Vei 52 4560 Vanse mobil: +47 95976618 johnny.hansen@vabb.no
-
Har søkt litt på nettet og det kommer opp på e-Bay at felgene passer til D-1 og på et sted står det også at de passer til serie 1 + 2 + 2A og 3. Og da bør vel hulldiameter stemme? Ser at diameter på dekkene tilsvarer omtrent 6.50-16, men de er jo noe bredere. Bør jeg ta kjangsen på å montere dekkene på felgene?
-
Jobbet med noen gamle bilder og fant at jeg sist justerte ventilene i 2016. I mangel av pakning brukte jeg Superfiks, og det er fortsatt tett etter 7 år. 1. Rengjorde tetningsflaten på topplokket med Rødsprit. 2. Smurte håndsåpe på plast som lå på verkstedbenken. 3. La på godt med Superfix på tetningsflaten på Topplokket. 4. La topplokket, med Superfixen ned, på den såpesmurte plasten. 5. Trykket topplokket litt ned slik at sar sikker på å få en slett tetningsflate. 6. Ventet i en uke. 7. Fjernet plasten uten problemer. 8. Skar bort overflødig Siperfix. 9. Smurte på litt mer såpe på Superfixen før jeg monterte topplokket. Kanskje på tide å justere ventilene igjen?
-
Kjent problem med gjeting av styringen på seriebiler. De er jo laget for grusveier og styrer mye bedre der. I tillegg er de fleste laget før de fleste kontrollører var født. Du kan kanskje be om en voksen kontrollør som er kjent med LandRover seriebiler. Tok inn en del slakk på styringen ved å stramme skruen som holder nedre arm på hjelpesnekka. Prøv også å smøre hjelpesnekka. Oppretting fikser du kanskje med å justere spissing på hjulene. Mener å huske at det skal være slepevinkel, men husker ikke hvor mye.
-
Johnny Hansen started following Felger gis bort , Serie Forum and Vinterdekk m pigg 8.25/16 på Defender felg
-
Aluminiumsfelgene skal vist nok passe til Land Rover Defender/Classic/Discovery 1 . I følge han jeg kjøpte av skulle felgene også passe på min serie 2a, men det stemmer ikke. Felgene er ikke så pene som bildene viser. I tillegg må ventilene skiftes fordi de lekker mellom ventil og felg. Gav 4000 for dem.
-
Vinterdekk m pigg 8.25/16 på Defender felg
Johnny Hansen replied to Dan-Ove's topic in Bildeler selges
Hei Felgene har jeg virkelig lyst på, men dekkene er nok for store til lovlig bruk på min serie 2A. -
Ja, disse har jeg virkelig lyst på, men aner ikke hvordan je får dem til Lista (4560 Vanse)
-
Er det noen som her erfaring med E85 bensin på 2 1/4 liter med blyfri topp?
-
Hilseplikt - sjokket har ikke gitt seg
Johnny Hansen replied to Truls E. Aastvedt's topic in Land Rover generelt
Flere hilser når jeg kommer kjørende i min 70 modell 2A. Men jeg som er ca 20 år eldre enn bilen rekker som regel p rekke opp hånda i det vi passerer hverandre. -
Er her snakk om standard fjærer framme og parabol bak? Er det en akseptabel løsning?
-
Har selv et 2 tommes rustfritt anlegg. Også mitt anlegg ruster, men det har allerede holdt mye lenger enn tradisjonelle anlegg jeg har hatt tidligere. Rustfritt er mer eller mindre magnetisk, er vel etter det jeg husker avhengig av forholdet mellom jern, krom og nikkel. Rustfritt syrebehandles etter varmebehandling for å tære bort jern i overflaten og etterlate høyere innhold av krom og nikkel i overflaten. Overflaten blir da beskyttet mot rust. Et eksosanlegg blir jo stadig varmebehandlet og vi kan derfor ikke forvente at det ikke ruster. Men vi bør forvente at et rustfritt anlegg varer lenger enn et av vanlig stål hvis tykkelsen av godset er tilstrekkelig. Kan dere varsle meg hvis dere finner et syrefast anlegg?
-
Boret hull og satte i en smørenippel for over 20 år siden. Har fått årlige pump med grafittgreas. Tenker jeg gjør samme jobben med en reservesnekke og er samtidig på jakt etter ny nedre arn.
-
Så nærmere etter og fant at skruen som strammer armen på hjelpesnekka fast på akselen var litt slakk. Strammet til skruen, og nå er slakken borte. Tror nesten jeg må lære meg å kjøre bilen på nytt. Slakken er borte og rattet dreies minimalt for å holde noenlunde rett linje. Hvis jeg nå får fikset fjærene tror jeg det blir nesten som å kjøre en BIL !!!
-
Nå er bremsene bra. Pusset både bånd og tromler. I tillegg fikk alle fire tromler to turer i oppvaskmaskin. I tillegg er styringen adskillig bedre etter jeg monterte ny styresnekke jeg kjøpte av Gaute. Men resten av slakk ser ut til å komme av hjelpesnekka. Undres på om det finnes reparasjonsett til den, og om slik overhaling er å anbefale?
-
Nå harket også koplet varsellys og testbryter for bremsefeil!