-
Posts
15,389 -
Joined
-
Last visited
Content Type
Profiles
Forums
Gallery
Events
Posts posted by Ronny Jacobsen
-
-
Stilig. Lykke til med visning!
-
Prøv å hjelpe viskerne i gang med hendene samtidig som de får strøm.
Det gjorde jeg på Bella og det fungerte.
Hvis det fortsatt er aktuelt da.
Så nå at innlegget er en måned gammelt

-
Gratulerer! Kjenner følelsen

-
Så var det tilbake til karosseriet igjen. Det gjenstår noen detaljer her og der.

Redde det som reddes kan.....

Reddet


Så var det bare resten igjen....

Det firkantene som er tusjet opp på bildet over....... Skal kappes ut.
Deretter skal kantene knekkes og så skal det forhåpentligvis bli pent til slutt.

Pent å pent..... Må nok justeres litt, men alt i alt ikke så ille.

Og med det var jammen tråden ajour

-
Ett lite etterslep på oppdateringene her nå gitt.
Har jobba endel og tatt bilder underveis, så her er en update!
Ramma har fått endel pleie, og høyre side bak sto for tur.

Demonterte og fikk kjapt oversikt over omfanget


Vekk med rust og tilpasning av nytt stål.



Lage nye deler er en del av moroa Terje. Tar litt tid, men gøy er det!
Feste til bumpstop.

Fester til støttene til profileene under dørken bak. Hvis noen skjønner hva jeg mener med det.

Også endel av de på bildet over.

Og der var jeg i mål.

-
Dette er restaurering!
Jeg driver med oppussing

-
Takker, hun har blitt ei flott dame ja

Nå er sommerhjula på plass, det hjelper det også


-
Var en tur innom GP i dag. Vekket mange gamle minner ja :-)

-
Tar bilder av bilene mine nesten hver dag jeg

Her er ett par fra i dag.


-
Takk-takk

Bella er i daglig drift har vært det siden jeg fikk på skilt i fjor.
Må se på ett par vindusheiser som krangler. Ellers funker alt

-
-
På tide med en øppdeit.
Vakkert!

Bremsene er virkelig noe for seg selv


Her vises litt av forsterkningene, så kapping må foretas med største forsiktighet.

Her er sveisinga godt igang, snart ferdig faktisk!

Nye "betær" må stadig vekk produseres. Ikke premie til den som ser hva dette er


Lager ett snitt i plata for å klare å knekke den.
I visse tilfeller (som her) velger jeg å legge en sveis der jeg har snitta. Så opprettholdes stivheten.

På plass. Og dermed er venstresiden stort sett ferdig!

-
Jacob kommer til å bli savnet av mange.
En fin fyr som alltid hadde en hyggelig eller morsom kommentar på lur.
Bare trist......
-
Setter en knapp på at pluggen heter NGK BKR6EIX-LPG
-
På tide med en update igjen.
På ramme alvor

Viktig å kappe forsiktig så man ikke kapper i forsterkningene som sitter på innsiden av ramma.
Her er de slipt og klare.

Forsterkningene sitter punktsveiset mot ramma og er originalt montert før rammehalvdelene er sveiset sammen.
De er med andre ord punktet fra innsiden, noe som blir vanskelig nå, så jeg må ta det fra utsiden.
Her er en del på plass.

På plass.

Fant ut at det var lurt å snitte opp partiet som skal fjernes. Det letter jobben mye!

Slik. Etter å ha jobba litt med ei solid tang sitter man igjen med kun de små-bitene som sitter punktsveiset.

Slipt og klart for nytt stål.

Så langt.......

-
Gratulerer

Regner med at det blir litt kjøring i helga!
-
V Eight LAndRover.
Avkreftet av Roger Crathorne under ett foredrag i Gaydon for noen år siden

-
Skrapa og slipa ramma i dag. Deretter ble det rydding og støvsuging.

-
Jøss! Utrolig

Det bildet må jeg få tak i!
Står det noen kilde/fotograf?
-
På tide med en liten update. Jobber litt i rykk og napp for tiden.
Har ikke hatt så mye tid til prosjektet som jeg skulle ønske.....
Har sveisa på litt nytt stål. Har bytta ut akk i knekken ved x-member begge sider.

I dag gikk jeg i garasjen egentlig litt uten mål og mening, men kom rimelig fort i gang.


Demonterte begge propell-akslingene.

Så for å lette litt på vekta, fjernet jeg bellhousing og håndbrekk-trommel.
Ganske komfortabelt sted å sitte forresten


Borte.....

Kassa er drøy og ryggen er ikke den sterkeste, men det gikk greit


Så da ble ikke dagens garasje-visitt helt bortkastet


-
Blir bra dette!
Snart vår

-
Liten update. Fikk skaffa til veie står til ramma i dag.
Ble en snarvisitt i garasjen også.
Fikk fjernet resten av eksosanlegget samt løsnet a-ramma og det siste demperfestet.
Og som vanlig (med hjelp av rustløser og litt varme) løsner alle bolter rimelig velvillig.
Ganske utrolig egentlig!

Slik ser det ut så langt.

-
Ser frem til en tråd fra deg Steinar.
Her går det tregt for tiden....
Har vist seg litt vrient å få tak i 3mm stål.
I tillegg bryter det meste av elektriske artikler i huset sammen for tiden.
Varmepumpe, vaskemaskin, oppvaskmaskin, kloakkpumpe og TV siste seks måneder....
Forhåpentligvis får jeg tak i stålplate i morgen. Da bør det begynne å skje litt igjen.
-
Skvatt litt her nå

Lurte på om du hadde blitt med i rullekake-klubben


Range Rover 1988
in Mitt Prosjekt
Posted
Vakkert!
En liten kommentar bare, grillen er alu, ikke stål