Jump to content

Ronny Jacobsen

LRF Society
  • Posts

    15,389
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Ronny Jacobsen

  1. Prøv å hjelpe viskerne i gang med hendene samtidig som de får strøm.

    Det gjorde jeg på Bella og det fungerte.

    Hvis det fortsatt er aktuelt da.

    Så nå at innlegget er en måned gammelt :)

  2. Så var det tilbake til karosseriet igjen. Det gjenstår noen detaljer her og der.

     

    gallery_24_623_7336.jpg

     

    Redde det som reddes kan.....

     

    gallery_24_623_42038.jpg

     

    Reddet :D

     

    gallery_24_623_25751.jpg

     

    Så var det bare resten igjen....

     

    gallery_24_623_19489.jpg

     

    Det firkantene som er tusjet opp på bildet over....... Skal kappes ut.

    Deretter skal kantene knekkes og så skal det forhåpentligvis bli pent til slutt.

     

    gallery_24_623_7839.jpg

     

    Pent å pent..... Må nok justeres litt, men alt i alt ikke så ille.

     

    gallery_24_623_1796.jpg

     

    Og med det var jammen tråden ajour :D

  3. Ett lite etterslep på oppdateringene her nå gitt.

    Har jobba endel og tatt bilder underveis, så her er en update!

     

    Ramma har fått endel pleie, og høyre side bak sto for tur.

     

    gallery_24_623_50239.jpg

     

    Demonterte og fikk kjapt oversikt over omfanget :D

     

    gallery_24_623_11610.jpg

     

    Vekk med rust og tilpasning av nytt stål.

     

    gallery_24_623_22980.jpg

     

    gallery_24_623_10257.jpg

     

    gallery_24_623_40122.jpg

     

    Lage nye deler er en del av moroa Terje. Tar litt tid, men gøy er det!

    Feste til bumpstop.

     

    gallery_24_623_2560.jpg

     

    Fester til støttene til profileene under dørken bak. Hvis noen skjønner hva jeg mener med det.

     

    gallery_24_623_20505.jpg

     

    Også endel av de på bildet over.

     

    gallery_24_623_23683.jpg

     

    Og der var jeg i mål.

     

    gallery_24_623_4513.jpg

     

  4. På tide med en øppdeit.

     

    Vakkert!

     

    gallery_24_623_53134.jpg

     

    Bremsene er virkelig noe for seg selv :lol:

     

    gallery_24_623_13777.jpg

     

    Her vises litt av forsterkningene, så kapping må foretas med største forsiktighet.

     

    gallery_24_623_4931.jpg

     

    Her er sveisinga godt igang, snart ferdig faktisk!

     

    gallery_24_623_33259.jpg

     

    Nye "betær" må stadig vekk produseres. Ikke premie til den som ser hva dette er ;)

     

    gallery_24_623_50435.jpg

     

    Lager ett snitt i plata for å klare å knekke den.

    I visse tilfeller (som her) velger jeg å legge en sveis der jeg har snitta. Så opprettholdes stivheten.

     

    gallery_24_623_12428.jpg

     

    På plass. Og dermed er venstresiden stort sett ferdig!

     

    gallery_24_623_4933.jpg

  5. På tide med en update igjen.

     

    På ramme alvor :D

     

    Viktig å kappe forsiktig så man ikke kapper i forsterkningene som sitter på innsiden av ramma.

    Her er de slipt og klare.

     

    gallery_24_623_13243.jpg

     

    Forsterkningene sitter punktsveiset mot ramma og er originalt montert før rammehalvdelene er sveiset sammen.

    De er med andre ord punktet fra innsiden, noe som blir vanskelig nå, så jeg må ta det fra utsiden.

    Her er en del på plass.

     

    gallery_24_623_5241.jpg

     

    På plass.

     

    gallery_24_623_33757.jpg

     

    Fant ut at det var lurt å snitte opp partiet som skal fjernes. Det letter jobben mye!

     

    gallery_24_623_15576.jpg

     

    Slik. Etter å ha jobba litt med ei solid tang sitter man igjen med kun de små-bitene som sitter punktsveiset.

     

    gallery_24_623_57505.jpg

     

    Slipt og klart for nytt stål.

     

    gallery_24_623_32908.jpg

     

    Så langt.......

     

    gallery_24_623_31412.jpg

  6. På tide med en liten update. Jobber litt i rykk og napp for tiden.

    Har ikke hatt så mye tid til prosjektet som jeg skulle ønske.....

     

    Har sveisa på litt nytt stål. Har bytta ut akk i knekken ved x-member begge sider.

     

    gallery_24_623_49049.jpg

     

    I dag gikk jeg i garasjen egentlig litt uten mål og mening, men kom rimelig fort i gang. :D

     

    gallery_24_623_34230.jpg

     

    Demonterte begge propell-akslingene.

     

    gallery_24_623_52751.jpg

     

    Så for å lette litt på vekta, fjernet jeg bellhousing og håndbrekk-trommel.

     

    Ganske komfortabelt sted å sitte forresten :D

     

    gallery_24_623_5246.jpg

     

    Borte.....

     

    gallery_24_623_26700.jpg

     

    Kassa er drøy og ryggen er ikke den sterkeste, men det gikk greit :D

     

    gallery_24_623_81912.jpg

     

    Så da ble ikke dagens garasje-visitt helt bortkastet :)

     

    gallery_24_623_76241.jpg

  7. Liten update. Fikk skaffa til veie står til ramma i dag.

     

    Ble en snarvisitt i garasjen også.

    Fikk fjernet resten av eksosanlegget samt løsnet a-ramma og det siste demperfestet.

     

    Og som vanlig (med hjelp av rustløser og litt varme) løsner alle bolter rimelig velvillig.

    Ganske utrolig egentlig!

     

    gallery_24_623_15814.jpg

     

    Slik ser det ut så langt.

     

    gallery_24_623_59033.jpg

  8. Ser frem til en tråd fra deg Steinar.

    Her går det tregt for tiden....

    Har vist seg litt vrient å få tak i 3mm stål.

    I tillegg bryter det meste av elektriske artikler i huset sammen for tiden.

    Varmepumpe, vaskemaskin, oppvaskmaskin, kloakkpumpe og TV siste seks måneder....

    Forhåpentligvis får jeg tak i stålplate i morgen. Da bør det begynne å skje litt igjen.

×
×
  • Create New...