Jump to content

Ronny Jacobsen

LRF Society
  • Posts

    15,389
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Ronny Jacobsen

  1. Tar en til så er tråden up to date.

     

    Andre siden, ikke mer spennende enn det......

     

    Rengjøringen er en kjedelig og grisete jobb.

    Skulle ønske jeg hadde høyttrykkspylt alt rent utenfor garasjen for noen år siden..... :rolleyes:

     

    Førbilde. Noen bilder er tatt med mobil og noen med kamera, så litt blanda kvalitet her.

     

    large.dec17_09.jpg.aa415a19059ba5d4c56a6

     

    Demontering. Det nedre lageret satt ikke der når jeg plukka det fra hverandre nei :D

     

    large.dec17_10.jpg.6fe3f0e358da720631217

     

    Omtrent midtveis. Kjøpte komplette swivel-kit denne gangen forresten.

     

    large.dec17_11.jpg.c73ff38fe3fb8ee8765db

     

    Allt er tight, fint og rent! Deilig! Neste på agendaen er bakakselen.

     

    large.dec17_12.jpg.40ea3c6d3a6d5740f8942

     

     

     

     

     

     

  2. Da tar vi en tett oppfølger :D

     

    Alt av slitedeler blir bytta.

    Mye jobb med rengjøring. Deretter div stålbørster på drillen for å få det så rent som mulig.

     

    large.dec17_05.jpg.71f439d5314eca7230677

     

    Så blir alt omhyggelig vaska med bremserens før ett strøk eller to med Loctite rustmelk og ett par strøk maling.

    Fremgangsmåten er testet ut på Rosamond og holder seg bra ennå. Skulle bare mangle med en godværsbil som ruller 50 mil hver sommer :lol:

     

    large.dec17_06.jpg.1a6532bdba0c12f88ffec

     

    Fjærer og dempere på plass!

     

    large.dec17_07.jpg.f53aa6fce3a5c80539689

     

    Calipere skal overhales, så de kommer sammen med bremseskjold osv senere.

     

    large.dec17_08.jpg.a6e51ba0b047af1eb8ce4

     

     

     

     

  3. På tide med litt updates.

    Har gjort litt siden sist, blandt annet åpnet motoren.

     

    large.dec17_01.jpg.b18d837e6f93c1461cbf7

     

    Litt bek var det jo når man fikk av toppene :o

     

    large.dec17_02.jpg.11fd154c3902c6b414231

     

    Stort sett var det olje. Ikke noe rust. Frostvæsken som ble tappet ut var faktisk ren og blå-grønn.

     

    large.dec17_04.jpg.bcc4d6dcaeb5366d0536e

     

     

    Har jobba mye for å få det såpass rent. Kunne sikkert ha levert fra meg deler til noen som kan hanskes med sånt men....

    Ettersom jeg ikke har handla inn noen motordeler ennå så ble det til å fortsette med det jeg faktisk hadde deler til,

    så har ikke gjort noe mer med motoren.

  4. Noen som muligens har ett komplett sett med gummiforinger til RRC/D1 liggende på hylla? I såfall er jeg interessert i å kjøpe! Glemte å ta det med på siste bestilling fra øya.... Polyforinger er ikke interessant. Skal ha det på en 1971 RRC.

    PM 

  5. Tilbake til taket. Ble lakkert to ganger faktisk. Ikke fornøyd siste gangen heller. Problemet ligger ikke i selve lakkjobben, eller jo faktisk, det første forsøket var bedre enn det andre :D

    Bortsett fra det så har taket endel ujevnheter som jeg ikke klarte å bli kvitt dessverre.

     

    large.96c44ccd-6b55-48ed-b954-cbea38ab90

     

    Husk at bilder lyver!!

     

    large.2b33ca8c-f46a-426f-94e0-72e279b685

     

    Ligger foreløpig bare løst på bilen.

     

    large.eb965920-709d-40d5-86e8-f3fd225fe5

     

    Så hadde jeg litt tid til overs, så jeg bestemte meg for å lakke innerskjermene også. Før teltet ble pakket sammen.....

     

    large.34a67427-a5b4-45f2-9e3c-876586bbe2

     

    large.e3539ed8-cf5a-4d8a-acb4-0b544e3da9

     

    Ble ganske bra faktisk!

     

    large.c240f0df-8691-40ee-933c-437ce26f27

     

    large.415775ef-acb8-403c-8ba4-b4cea3d696

     

    Og dermed så er tråden oppdatert. Larkin står nå bare i garasjen å venter :D

  6. Moro å sette farge på en så langt grå tilværelse:D

     

    large.apr17_29.jpg.663e400d9137eff6ceea5

     

    large.apr17_30.jpg.03c676a361f64df542d90

     

    Reultatet måtte ut i dagslys for å få et intrykk. Fargematch med Rosamond er spot on. Kvalitet på lakkjobben er som vanlig, teltkvalitet ;)

     

    large.apr17_31.jpg.5974a389879e3e729d7a1

     

    large.apr17_32.jpg.d17411a00cec22fa21bad

     

    Så var det taket da...... Et kapittel for seg selv. Ett stort lerret å bleke, osv......

     

    large.apr17_33.jpg.7c5ead9ab1bdd5fa0b6e7

     

    Fortsettelse følger......

  7. Vel.... Ting tar tid :D

    På tide med en liten update på hva som har skjeddd siden sist.

     

    Det var vel omtrent her fortsettelsen bør begynne.

    Larkin måtte ut og Rosamond kom hjem fra vinterlagring.

     

    large.apr17_22.jpg.a912e68203b30c7e0627c

     

    Ut me'n!

     

    large.apr17_23.jpg.713df18fb7b1800458e86

     

    Og inn i nyoppsatt partytelt, klar for neste fase.

     

    large.apr17_24.jpg.f20ac0f8a6e530d32c86e

     

    Finpussing. Kjedelig arbeid.

    Ikke alltid så enkelt heller, men man gjør så godt man kan, så får det bli som det blir. Greit motto ^_^

     

    large.apr17_26.jpg.baa22637cb06792eafb32

     

    Etter noen uker med finpussing var jeg enog med meg selv om at Larkin var klar for grunning.

    Så da ble det slik!

     

    large.apr17_27.jpg.711fe16871a26eae868e6

     

    Next on the agenda! Bahama Gold :D

     

    large.apr17_28.jpg.93d20efcef7f07201b648

     

     

  8. Har fått noen svake vibrasjoner/resonanselyder i min 3,9 V8.

    Kommer ved pådrag og når jeg belaster drivlina. Girer som normalt.

    Har sjekka litt rundt om, og fant at det var ca. 1 mm sideveis bevegelse på utgående.

    Peila og lukta på automatolja. Nivå er riktig og olja ser ok ut.

    Tenkte å sjekke nivå på transferkassa, og der ser det ut til at det er for mye.

    Begynte å sive ut før påfyllings/nivå-pluggen var helt ute, så jeg skrudde den ikke helt ut.

     

    Teorier/forslag tas i mot med takk :-)

     

×
×
  • Create New...