-
Posts
15,389 -
Joined
-
Last visited
Content Type
Profiles
Forums
Gallery
Events
Posts posted by Ronny Jacobsen
-
-
Ahh
Flere gærninger som redder gamle Range Rovere. Det liker vi 
-
Synes du er flink jeg..... Og tapper, som holder ut
Jeg ga jo opp min D2 etter kort tid 
-
-
-
Tar en til så er tråden up to date.
Andre siden, ikke mer spennende enn det......
Rengjøringen er en kjedelig og grisete jobb.
Skulle ønske jeg hadde høyttrykkspylt alt rent utenfor garasjen for noen år siden.....

Førbilde. Noen bilder er tatt med mobil og noen med kamera, så litt blanda kvalitet her.

Demontering. Det nedre lageret satt ikke der når jeg plukka det fra hverandre nei


Omtrent midtveis. Kjøpte komplette swivel-kit denne gangen forresten.

Allt er tight, fint og rent! Deilig! Neste på agendaen er bakakselen.

-
Da tar vi en tett oppfølger

Alt av slitedeler blir bytta.
Mye jobb med rengjøring. Deretter div stålbørster på drillen for å få det så rent som mulig.

Så blir alt omhyggelig vaska med bremserens før ett strøk eller to med Loctite rustmelk og ett par strøk maling.
Fremgangsmåten er testet ut på Rosamond og holder seg bra ennå. Skulle bare mangle med en godværsbil som ruller 50 mil hver sommer


Fjærer og dempere på plass!

Calipere skal overhales, så de kommer sammen med bremseskjold osv senere.

-
På tide med litt updates.
Har gjort litt siden sist, blandt annet åpnet motoren.

Litt bek var det jo når man fikk av toppene


Stort sett var det olje. Ikke noe rust. Frostvæsken som ble tappet ut var faktisk ren og blå-grønn.

Har jobba mye for å få det såpass rent. Kunne sikkert ha levert fra meg deler til noen som kan hanskes med sånt men....
Ettersom jeg ikke har handla inn noen motordeler ennå så ble det til å fortsette med det jeg faktisk hadde deler til,
så har ikke gjort noe mer med motoren.
-
Noen som muligens har ett komplett sett med gummiforinger til RRC/D1 liggende på hylla? I såfall er jeg interessert i å kjøpe! Glemte å ta det med på siste bestilling fra øya.... Polyforinger er ikke interessant. Skal ha det på en 1971 RRC.
PM
-
Dette blir bra.
Og du blir helt sikkert ferdig før meg

-
Jo takk, det blir nok bil av denne også, til slutt, men da er det slutt. Orker ikke flere rusthauger!
-
Tilbake til taket. Ble lakkert to ganger faktisk. Ikke fornøyd siste gangen heller. Problemet ligger ikke i selve lakkjobben, eller jo faktisk, det første forsøket var bedre enn det andre

Bortsett fra det så har taket endel ujevnheter som jeg ikke klarte å bli kvitt dessverre.

Husk at bilder lyver!!

Ligger foreløpig bare løst på bilen.

Så hadde jeg litt tid til overs, så jeg bestemte meg for å lakke innerskjermene også. Før teltet ble pakket sammen.....


Ble ganske bra faktisk!


Og dermed så er tråden oppdatert. Larkin står nå bare i garasjen å venter

-
Lakkeringen gjorde jeg i september/oktober. Gikk helt greit!
Bare oppdateringa her som er en smule treig

-
Moro å sette farge på en så langt grå tilværelse



Reultatet måtte ut i dagslys for å få et intrykk. Fargematch med Rosamond er spot on. Kvalitet på lakkjobben er som vanlig, teltkvalitet



Så var det taket da...... Et kapittel for seg selv. Ett stort lerret å bleke, osv......

Fortsettelse følger......
-
Vel.... Ting tar tid

På tide med en liten update på hva som har skjeddd siden sist.
Det var vel omtrent her fortsettelsen bør begynne.
Larkin måtte ut og Rosamond kom hjem fra vinterlagring.

Ut me'n!

Og inn i nyoppsatt partytelt, klar for neste fase.

Finpussing. Kjedelig arbeid.
Ikke alltid så enkelt heller, men man gjør så godt man kan, så får det bli som det blir. Greit motto


Etter noen uker med finpussing var jeg enog med meg selv om at Larkin var klar for grunning.
Så da ble det slik!

Next on the agenda! Bahama Gold


-
Tja.... Har hatt (ut)slitte kryss før, men ikke helt samme symptomer.
Smurte dem opp for noen uker siden, men husker ikke om det var før eller etter problemet oppsto. Skal uansett se på det!
Takker for innspill :-)
-
Har fått noen svake vibrasjoner/resonanselyder i min 3,9 V8.
Kommer ved pådrag og når jeg belaster drivlina. Girer som normalt.
Har sjekka litt rundt om, og fant at det var ca. 1 mm sideveis bevegelse på utgående.
Peila og lukta på automatolja. Nivå er riktig og olja ser ok ut.
Tenkte å sjekke nivå på transferkassa, og der ser det ut til at det er for mye.
Begynte å sive ut før påfyllings/nivå-pluggen var helt ute, så jeg skrudde den ikke helt ut.
Teorier/forslag tas i mot med takk :-)
-
Reimhjul til veivaksel eller crankshaft pulley som der heter ønskes.
Til serie 3 exmil.
Mitt har en sprekk.
-
Det får man si.......

Også like blid

-
1 minutt siden, robertsoevik skrev:
Ett par av oss vet ja.
Jepp

-
Bare trist....
En flott fyr som vil bli savnet av mange.
Varme tanker til de etterlatte.
-
Perfekt høyde ift hjula da

-
Gratulerer!
Bra jobba

-
Vakkert

-
Jeg måtte faktisk montere belter bak i min 71-modell. Årsaken var at bilen skulle registreres om fra varebil til personbil.
Hvis din har 5 seter i vognkortet fra før slipper du unna.
Uflaks med speilet, men det fikser du!
Lykke til med pkk!

The Range Rover Project
in Mitt Prosjekt
Posted
God Jul!
Selv om jeg ikke likte de LED-lysa på en såpass gammel Classic