-
Posts
15,389 -
Joined
-
Last visited
Content Type
Profiles
Forums
Gallery
Events
Posts posted by Ronny Jacobsen
-
-
-
Min SI 86" har Capstan-winch og håndgass.
-
Den grønne Freelander`n (med henger) på bildet er batteridrevet med høy & lav-gir. Heftig!

-
Ja takk, begge deler, sier nå jeg da

-
Akkurat nå mangler det et bilde på mitt første innlegg.
Bildet viser min lille samling av leke-Rovere.
Så bare for å nevne det så er det modell-Land Rovere jeg
tenkte på når jeg skrev det første innlegget.
Hjemmesiden min ligger nede for øyeblikket, men dukker vel
opp i løpet av dagen, og da kan leketøys-samlingen min
atter beundresav alle.

-
-
Hallo Tore..
Om det var en skrivefeil eller hva vet jeg ikke, men det var et fint ord

Du skrev nemlig "glaskap", og det er jo et bra ord for samlergleden min.

-
Samboer`n mener jeg er gal.
Hva mener dere?

Ser jeg en jeg ikke har fra før så bare må jeg ha`n!

Flere her med samme "lidenskapen"?
-
Hallo..
Har dårlig trykk på systemet, kjenner det på slangene, men skal prøve å få bytta termostat til uka.
Så da kanskje......
-
Jaga Land Rover`n langt opp i ei helling idag, og rusa motor`n samtidig som jeg rista i slanger og varmeapparat.
Ingen forandring desverre

Vi får vel snart noe mildere vær vel..........BRRRR
-
Jeg snakket idag med en hyggelig fyr på Norpart angående problemene med varmeapparatet, og han kom med følgende tips:
"Mest sannsynlig sitter det en luftboble et eller annet sted som ikke kommer ut. Kjør bilen opp i en bratt skråning, skru av lokket på ekspansjonstanken, rus deretter motoren til en 2-3000 omdreininger over noen minutter, hvis det er luft som er problemet så burde den komme ut da. Ettersom eksp.tanken da blir det høyeste punktet"
Høres jo egentlig ganske lurt ut, skal få testa det imorgen.
Rapport kommer!
-
Hallo...
Takker for tips!
Både pumpe og varmeapparatet er kjøpt og (såvidt jeg vet) montert på Norpart, og har fungert knirkefritt så langt.(Nesten)
Jeg har hatt problemer en gang før, og da var det pumpa som ikke fikk strøm, så den må virke, og det gjør den jo......
Noe lufteventil har jeg ikke sett, men det skal jeg sjekke.
-
Etter en frostnatt her forleden oppdaget jeg at frostvæske-nivået ikke var høyt nok, bilen var dypfryst.
Etter den natten har jeg problemer med å få sirkulasjon på kjølesystemet.
Jeg har et ekstra varmeapparat plassert mellom setene, og en sirkulasjonspumpe skal sørge for god gjennomstrømming.
Slangene som går inn/ut på varmeapparatet blir varme, men når jeg så slår på vifta gir app. varme bare et par minutter før det bare blåser kaldluft.
Sirkulasjonspumpa er sjekket, og den fungerer.
Kan det være en luftlomme i systemet?
Eller?

-
-
-
Hvis du ikke får tak på produktet kan du ringe til TELA'S (Terje Langaker AS).
Han holder til utenfor Fredrikstad, og er såvidt jeg vet "hoff-leverandør" av Wynn's produkter.
Tlf: 69 33 43 11, 900 16 970
-
Høres bra ut!
Snakker med deg hvis/om det blir aktuellt.

-
Har du et slikt på tomta i Torsnes?
Dævven døtte, der ga du meg en idé Frode!

-
Kjempekult skilt Ronny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja ikke sant!!!

-
Jeg får vel teste litt jeg og....


Hvor I Allverden Bor Dere?
in Åpen Post
Posted
Torsnes ved Fredrikstad.