Jump to content

Ronny Jacobsen

LRF Society
  • Posts

    15,389
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Ronny Jacobsen

  1. Akkurat nå mangler det et bilde på mitt første innlegg.

    Bildet viser min lille samling av leke-Rovere.

    Så bare for å nevne det så er det modell-Land Rovere jeg

    tenkte på når jeg skrev det første innlegget.

    Hjemmesiden min ligger nede for øyeblikket, men dukker vel

    opp i løpet av dagen, og da kan leketøys-samlingen min

    atter beundresav alle. :D

  2. Jaga Land Rover`n langt opp i ei helling idag, og rusa motor`n samtidig som jeg rista i slanger og varmeapparat.

    Ingen forandring desverre :(

    Vi får vel snart noe mildere vær vel..........BRRRR

  3. Jeg snakket idag med en hyggelig fyr på Norpart angående problemene med varmeapparatet, og han kom med følgende tips:

    "Mest sannsynlig sitter det en luftboble et eller annet sted som ikke kommer ut. Kjør bilen opp i en bratt skråning, skru av lokket på ekspansjonstanken, rus deretter motoren til en 2-3000 omdreininger over noen minutter, hvis det er luft som er problemet så burde den komme ut da. Ettersom eksp.tanken da blir det høyeste punktet"

    Høres jo egentlig ganske lurt ut, skal få testa det imorgen.

    Rapport kommer!

  4. Hallo...

    Takker for tips!

    Både pumpe og varmeapparatet er kjøpt og (såvidt jeg vet) montert på Norpart, og har fungert knirkefritt så langt.(Nesten)

    Jeg har hatt problemer en gang før, og da var det pumpa som ikke fikk strøm, så den virke, og det gjør den jo......

    Noe lufteventil har jeg ikke sett, men det skal jeg sjekke.

  5. Etter en frostnatt her forleden oppdaget jeg at frostvæske-nivået ikke var høyt nok, bilen var dypfryst.

    Etter den natten har jeg problemer med å få sirkulasjon på kjølesystemet.

    Jeg har et ekstra varmeapparat plassert mellom setene, og en sirkulasjonspumpe skal sørge for god gjennomstrømming.

    Slangene som går inn/ut på varmeapparatet blir varme, men når jeg så slår på vifta gir app. varme bare et par minutter før det bare blåser kaldluft.

    Sirkulasjonspumpa er sjekket, og den fungerer.

    Kan det være en luftlomme i systemet?

    Eller? :blink:

  6. Hvis du ikke får tak på produktet kan du ringe til TELA'S (Terje Langaker AS).

    Han holder til utenfor Fredrikstad, og er såvidt jeg vet "hoff-leverandør" av Wynn's produkter.

    Tlf: 69 33 43 11, 900 16 970

×
×
  • Create New...