Jump to content

Ronny Jacobsen

LRF Society
  • Posts

    15,389
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Ronny Jacobsen

  1. Da garasjen er lun og hyggelig er det ingen unnskyldning for ikke å bruke kveldene til noe fornuftig.

    Startet pent med å lage litt forskjellige ting som skal på plass etterhvert.

    Disse fungerer som avstivere der girkassetunell er skrudd i gulvet.

     

     

    IMG_20231214_190136621.jpg

    IMG_20231215_170344989.jpg

    IMG_20231214_184848728.jpg

    IMG_20231214_185802286.jpg

    Disse to sitter under fotbrønnen og har som funksjon å beskytte drivstoff-slange og bremserør. Såpass enkle så lager nye fremfor å bruke de gamle som er dekket av rust. Alle nye deler blir zinkgrunnet og lakkert i sort til sist. 

     

    IMG_20231215_190834141.jpg

    IMG_20231215_193049595.jpg

    IMG_20231215_195145683.jpg

  2. Blir ikke mange turene i året men.... Hadde en fin tur i begynnelsen av september. Turen var arrangert av Norsk veteranvogn klubb og gikk til Sverige gjennom Halden og Kornsjø. Kjørte sammen med Vidar og hans Tuscan. En fantastisk dag!

     

     

    IMG_20230902_130505307-01.jpeg

    IMG_20230902_132045506-01.jpeg

    received_1331763314398254.jpeg

  3. En liten oppdatering. 4 år siden sist så.... :)

    Rosamond er tross alder fortsatt i fin form. Består pkk på første forsøk stort sett hver gang. Neste års kontroll må jeg forberede litt, bremsevæske må byttes og ett par oljedrypp må nok fikses. Ellers tror jeg det meste er på stell. Legger ved ett par bilder fra årets sesong:)

    IMG_20231014_153404254-02.jpeg

    IMG_20230729_192040722-01.jpeg

  4. Lenge siden sist denne ble oppdatert. 5 år faktisk! Bella er fortsatt i daglig bruk og er en driftssikker og god Range Rover. Har egentlig ikke vært mye å gjøre utover normalt vedlikehold. Fikk nytt register i varmeapparatet sist vinter, starter og går som ei klokke hver dag :)

    IMG_20231216_151220179-01.jpeg

  5. Vel... Han står nå der i garasjen. Ble veldig obs på 'n i går faktisk, for da tørket jeg faktisk støvet av maskinisten ;)

    Mulig jeg får varmepumpemannen på besøk i morra, da er mulighetene store for at prosjektet vekkes til live igjen!

    Noen bilder fra i går.

     

     

    IMG_20231125_173253187-01.jpeg

    IMG_20231125_173319366.jpg

    IMG_20231125_173140008-01.jpeg

  6. En kollega trodde han traff på meg og Rosamond på fredag, helt til han så skiltet. Han så altså en Bahama Gold 2-dørs med sorte nederlandske veteranskilter, regnummer xm-47-60. Har selvsagt googlet litt og funnet bilde av bilen. På bildene har den bredda Rostyles. Mest sannsynlig bygget av TopHat i Nederland. I såfall sitter det mest sannsynlig en Corvette LT1 V8 under panseret. Noen som har sett den eller vet mer??

  7. 4 timer siden, tdiThomas skrev:

    Ny redningsaksjon?

    Nei takk :lol:

    3 timer siden, motom skrev:

    Rust i rammen er jo ikke helt uvanlig for en D2 så en må vel sjekke omfanget. Virker i grei stand ellers ift prisen...

    Sikkert ett ok prosjekt ja.

  8. Har en liten samling, men ikke noe dyrt. Her er den som brukes mest.

    20190711_180842.jpg

    Denne liker jeg også godt.

    20190710_213217.jpg

    Samler litt på Camel Trophy klokker. Har vel en 3-4 stykker. Her er en av dem.

    20190822_151949.jpg

    Her er en til....

    FB_IMG_1573990298862.jpg

×
×
  • Create New...