-
Posts
15,389 -
Joined
-
Last visited
Content Type
Profiles
Forums
Gallery
Events
Posts posted by Ronny Jacobsen
-
-
Helt klart en super hverdagsbil Terje. Aberet er forbruket, men det kan jeg leve med
-
-
En liten oppdatering. 4 år siden sist så....
Rosamond er tross alder fortsatt i fin form. Består pkk på første forsøk stort sett hver gang. Neste års kontroll må jeg forberede litt, bremsevæske må byttes og ett par oljedrypp må nok fikses. Ellers tror jeg det meste er på stell. Legger ved ett par bilder fra årets sesong:)
-
-
Da er varmepumpa oppegående, så da kan det hende det blir gjort noe i løpet av vinteren 👍
-
-
En kollega trodde han traff på meg og Rosamond på fredag, helt til han så skiltet. Han så altså en Bahama Gold 2-dørs med sorte nederlandske veteranskilter, regnummer xm-47-60. Har selvsagt googlet litt og funnet bilde av bilen. På bildene har den bredda Rostyles. Mest sannsynlig bygget av TopHat i Nederland. I såfall sitter det mest sannsynlig en Corvette LT1 V8 under panseret. Noen som har sett den eller vet mer??
-
Mulig jeg trenger noe av det du ikke trenger på den delebilen ;)
-
Fin Range Rover
-
31 minutter siden, Mr. Meli skrev:
Nja vurderer å bygge om en slll 88 med 3,5l til å kose meg med på sommer usikker på om forgasser eller innsprøytning er tingen
jeg har null peiling mtp pris, jeg var heldig i desember og fikk tak i 2 stk 3,5l til 1000,- av en her på forumet. Så den rette karen å spørre er vel nesten @Ronny Jacobsen eller @Erik IversenNei takk, jeg er forsynt
-
4 timer siden, tdiThomas skrev:
Ny redningsaksjon?
Nei takk
3 timer siden, motom skrev:Rust i rammen er jo ikke helt uvanlig for en D2 så en må vel sjekke omfanget. Virker i grei stand ellers ift prisen...
Sikkert ett ok prosjekt ja.
-
-
Vakkert
-
Diesel er billig helt til turboen må byttes eller dpf er fullt
-
Toyota med bensinmotor
-
På 7.7.2021 den 22.43, OJG skrev:
Boksene er trolig sokkel til blink og parklys foran.
Veldig enig!
-
Spesialutgaven er bestilt og på vei
-
Ser veldig bra ut!
Viktig å holde liv i disse grombilene!
-
-
Kul bil ja. Hvilken farge går du for?
-
Litt vågalt å kappe en fin D2 i 2
Spennende prosjekt! Noe nytt?
-
-
-
Strøken

Mr. Larkin
in Mitt Prosjekt
Posted
Da garasjen er lun og hyggelig er det ingen unnskyldning for ikke å bruke kveldene til noe fornuftig.
Startet pent med å lage litt forskjellige ting som skal på plass etterhvert.
Disse fungerer som avstivere der girkassetunell er skrudd i gulvet.
Disse to sitter under fotbrønnen og har som funksjon å beskytte drivstoff-slange og bremserør. Såpass enkle så lager nye fremfor å bruke de gamle som er dekket av rust. Alle nye deler blir zinkgrunnet og lakkert i sort til sist.