Jump to content

Ronny Jacobsen

LRF Society
  • Posts

    15,389
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by Ronny Jacobsen

  1. Litt stress og man den siste tiden, men har da fått pusla litt med Larkin også.

     

    Her er bakramma strekt opp og målt i både hue & raua :D

     

    gallery_24_623_60168.jpg

     

    Så ble det sveiset der det var noe å sveise i. Ihvertfall nok til at fasongen er der den skal være.

     

    gallery_24_623_56129.jpg

     

    Blir vel til å ta noen småting til på ramma før jeg må begynne å forberede karosseri-løft.

    So far so good......

     

    gallery_24_623_50264.jpg

  2. Lenge siden siste, men her kommer en update.

    Agrostar: Takker :)

     

    Ingen endestykker på donor rammedel. Lukket på eldre, så da gjør vi det slik.

     

    gallery_24_623_6373.jpg

     

    Sveisa og klart.

     

    gallery_24_623_20280.jpg

     

    Så skal det være hull i endene. Fixa.

     

    gallery_24_623_42468.jpg

     

    Moro når det går som en drøm å skru av muttere som har sitti der i over 40 år!

    Demperfeste er dermed demontert.

     

    gallery_24_623_16254.jpg

     

    Ja.... Så var jaggu ramma amputert da....

    Kanskje jeg skulle endre planene og lage en bobtail :D

     

    gallery_24_623_30692.jpg

     

    Tror ikke det.... Her er donor skrudd i bakre x-member. Fortsatt noe justering før den sitter der den skal.

     

    gallery_24_623_11921.jpg

     

  3. Det er plass under bakken Andreas, men da trenger du en rik/død onkel.

    Garasjen min på rundt 50m2 er ofte for liten. Skulle gjerne hatt en sidefløy med plass til ferdige biler ;)

     

    Ble ikke noe jobbing i dag, powernapen ble litt for lang dessverre.

  4. Godt dere har trua (takk for det), for selv så slet jeg litt med motivasjonen i kveld :o:D

     

    Her er i alle fall donordelen. Opphenget til tanken var dårlig og må erstattes, ett lite hull fant jeg også.

     

    gallery_24_623_68062.jpg

     

    Og med det rakk jeg ikke mer denne måneden.

    Avslutter med ett stemningsbilde fra garasjen nå i kveld :)

     

    gallery_24_623_73702.jpg

  5. Joda, det blir nok bil ut av dette også.

    Takker for hyggelige kommentarer.

     

    Rammearbeid...... Joda :D

    Den delen som er bak bakakselen, og som er uten større belastninger skal byttes ut.

    Har en donordel som er i bra stand.

    Jeg skal tilpasse den før jeg løfter av karosseriet og så skal en som KAN sveise gjøre jobben.

    Har faktisk troen på at ramma kan reddes.

    Og husk: Jeg bryr meg ikke filla om kommentarer som "kast skjiten og kjøp en ny" :P:D

     

    Fikk ut tanken i dag. Det tok "bare" en times tid.....

    Resten av tiden gikk med til å fjerne tilhengerfestet samt skrape, feie og støvsuge.

    Her er noen bilder.

     

     

    Før skraping osv.

    gallery_24_623_58926.jpg

     

    Titanic :D

     

    gallery_24_623_22053.jpg

     

    Norskerenna står det på esken i bakgrunnen. Ser ut som det er der jeg har hentet bilen :D

    https://no.wikipedia.org/wiki/Norskerenna

     

    gallery_24_623_12766.jpg

     

    Disse to ligger under bagasje-dørken. Trenger nye, så hvis noen har.... :)

     

    gallery_24_623_30375.jpg

  6. Jepp, ikke mye igjen på karosseriet nå.

    Ramma derimot......

     

    Rydda bilen i helga.

     

    gallery_24_623_24032.jpg

     

    For å få tatt av dørken. For første gang faktisk.

     

    gallery_24_623_71998.jpg

     

    Ingen store overraskelser. Akk som forventet :D

     

    gallery_24_623_11899.jpg

     

    Goalposten er ferdig utvendig og ble bra!

     

    gallery_24_623_10237.jpg

     

    Det siste jeg sleit med i går kveld var å få ut tanken. Alle bolter er så rustne at hodene blir runde med en gang.

    Litt skeptisk til å bruke vinkelsliper praktisk talt i tanken, så må finne på noe annet.

    Med litt gladvold bør den være ute i morgen.

  7. Avduking og skjenking..... Tja...... :D

     

    Hvis ikke jeg ser noe i morra som jeg ikke la merke til i dag, så er disse ferdige nå.

     

    gallery_24_623_68917.jpg

     

    Påbegynte også innsveising av goalpost mot rear x-member i dag.

    Når det er ferdig sveisa i morra så blir det litt/en del finish-arbeid på goalpost.

    Deretter begynner det for alvor å nærme seg ferdig rustsveisa karosseri.

    Ramma derimot..... Der gjenstår det en del arbeid.

     

    Planen (håpet) er å få grunna og gjort klar for lakk før Rosamond kommer hjem på vårparten en gang.

    Lakkeringa blir gjort i telt i løpet av sommeren håper jeg.

    Neste vinter blir det skruing på aksler og motor ++ samt montering i bil.

    Ferdig sommeren 2018? :blink::D

  8. Pusler videre. En kveld av gangen......

     

    Har i det siste jobba med disse to.

     

    gallery_24_623_67346.jpg

     

    På fredagskveldene går det an å ta seg en øl også :D

     

    gallery_24_623_70813.jpg

     

    Noen hjørner på dørken og den delen som går opp til bagasjedørken var dårlig og nytt stål måtte på plass.

     

    gallery_24_623_8577.jpg

     

    Nye deler lages. Heldigvis ikke noen avanserte konstruksjoner.

     

    gallery_24_623_3703.jpg

     

    gallery_24_623_54417.jpg

     

    Punktet på plass. Punkter tett i tett og kjøler ned med våt klut for å unngå at det slår seg.

     

    gallery_24_623_22929.jpg

     

    Ettersom jeg ikke er noen sveiser sliper jeg etterpå :P:D

     

    gallery_24_623_35680.jpg

     

  9. Erru gæren eller!?

    Skulle jeg stå opp hver morra for å sveise rust i 8 timer?

    Trukke det :D

     

    Uryddige forhold i og rundt bilen skyldes ene og alene plassmangel ;)

     

    Nå har varmepumpa reparert seg selv.

    Har nå fungert i to og ett halvt døgn.

    Så jeg har med andre ord fått jobba litt i dag også. Ikke riktig verdt en bildeoppdatering, så venter til det blir mer :)

  10. Varmepumpa er veldig lunefull om dagen. Den virker akk når det passer den.

    Når den virker jobber jeg med Larkin, så det går litt i rykk og napp.

     

    Har også vært på delesanking.

     

    gallery_24_623_49673.jpg

     

    gallery_24_623_60244.jpg

     

     

    Dørkplata midt i bilen fikk jeg også tak i. Ikke helt bra, men bedre enn den jeg hadda fra før.

    Her er den pussa ned.

     

    gallery_24_623_1275.jpg

     

    Utsiden var dekket med Tectyl. Borte nå :D

     

    gallery_24_623_9887.jpg

     

    Goalposten har selvsagt fått mye oppmerksomhet i det siste.

    Høyre innside hadde fått endel juling og måtte rettes ut.

     

    gallery_24_623_27778.jpg

     

    Biltema har mye fint verktøy.

     

    gallery_24_623_15129.jpg

     

    gallery_24_623_51752.jpg

     

    Trakk ut det meste. Siste finish gjøres med sparkel.

     

    gallery_24_623_21415.jpg

     

    Montert og justert med luker på plass. Spot on på første forsøk :D

     

    gallery_24_623_38240.jpg

     

    Så da er den skrudd og limt på plass.

    Gjenstår sveising i nedkant mot x-member.

     

    gallery_24_623_91313.jpg

  11. Løsnet koblinger på utedelen.

    Grønne av irr.

    Pusset alt rent og skrudde sammen igjen.

    Startet med en gang. 16 grader i garasjen nå.

    Takk til Gaute som satte meg på sporet.

    Håper virkelig det var feilen og at det holder.

  12. Sjekk/mål om det er spenningsfall/kontaktfeil/korrosjon på strømtilførsel.

    Hadde det på kontakten til motorvarmeren i fjor.

    Irret kontakt og støpsel og veldig liten effekt inntil det smeltet i koblingen.

    Løsnet koblinger på utedelen.

    Grønne av irr.

    Pusset alt rent og skrudde sammen igjen.

    Startet med en gang. 16 grader i garasjen nå. Sender VARME tanker i din retning Gaute :D

    PS

    Håper virkelig det var problemet! !!!

  13. Jeg er i desperat behov av ny varmekilde i garasjen etter at varmepumpa ga seg.

     

    Så da..... Mulig dumt spørsmål.

    Vil en oljefyllt radiatorovn på 1500 watt gjøre noe nytte i en garasje på rundt 50m2?

    Vil jeg få hakeslepp og kjeft av fruen når strømregningen kommer?

  14. Vel... Plugget i og startet pumpa i dag.

    Ut å måle på utedelen. Ble ikke mye klokere. Målte i alle fall 230v på en av dem.

    Men så startet den faktisk.

    Begynte å gi varme og jeg happy som bare det. Det varte ikke lenge da. Så slo den seg av igjen. Samme feilkode.

×
×
  • Create New...