-
Posts
5,780 -
Joined
-
Last visited
Contact Methods
-
Website URL
http://my.boxofprojects.com
-
ICQ
0
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Oslo
Previous Fields
-
Location / Bosted
Oslo
motom's Achievements
ENTUSIAST (7/7)
-
-
Var en ledning man kan klippe for biler som ettermonterte sperre/spak som jeg tror reduserte TC noe. Men tror ikke den koblet den helt ut, eller var det feil... Står en del her: https://www.aulro.com/afvb/discovery-2-a/297621-t-c-cdl-wiring-3.html
-
Stemmer det! Fjernet på min og vet jeg fikk kjørelys bak automatisk, men husker ikke om parklys kom på automatisk. Husker dash ikke kom på så var lett å vite når man måtte skru på hovedlysene
-
Kan ikke huske at D2 hadde noe problemer med dette, går ikke det gjennom bcu?
-
Yrm har alt for mye fint 😍
-
Takker! Tror kanskje bare jeg bestilte vanlige skruer og ser at kvaliteten på en del av det som selges som OEM er ganske stusselig kvalitet på, i hvert fall på slike "pynte" skruer. Tipper disse vil ruste ganske kjapt men med nok kobberpasta så løsner de i hvert fall
-
Skulle bare... Så at alle skruene som holdt gulvet så veldig gamle og rustne ut så selv om bilen har vært delvis demontert for lakkering på ett eller annet tidspunkt så virket gulvet urørt. Tenkte det var like greit å sjekke dette for trenger garantert å løsne gulvet en eller annen gang. Har fjernet gulv før når jeg skulle lufte kløtsjen alene, f.eks Var ikke vits i å prøve annet enn vinkelsliper... Var litt rust her så på sikt bør det sveises inn litt nytt stål, men ikke noe som haster. Fikk festet ett par bremserør ettersom jeg hadde ett par klips liggende. Fylte kjøleveske også og med ny beholder går det faktisk an å se nivået Måtte lappe det ene feste inntil videre
-
Tror det bakre jordingspunktet er ved selve lampen så trenger ikke ta ned trekker der. Kan ikke huske å ha sett andre jordingspunkt i taket
-
Litt mere varme og en natt i fryseren så smatt den inn. Bare å fryse lageret fungerer ikke, tror jeg varmet til ca 50-60C Fronten nesten ferdigmontert
-
Fikk noen deler i helgen så har begynt å sette ting sammen igjen. Tenkte at løpehjulene jeg byttet kanskje var unødvendig men når jeg tok dem av og kjente på lagrene så var det nok en helt grei avgjørelse å bytte dem. Ble såpass inspirert at jeg bestemte meg for å bytte lageret til viften også men det gikk litt dårligere da jeg bare forsøkte å varme det ytre huset og ikke hadde frosset ned lageret. Måtte trekke det ut igjen og skal prøve på nytt igjen i dag. Ligger mye bra info om Td5 (og D2) her, bla en fin beskrivelse av denne jobben: http://www.discovery2.co.uk/Fan_bearing.html Ellers ble de rustne rørene til servo pumpen byttet men fikk ikke montert radiator etc. Foret ut rørene fra rammen så de ikke skal ruste seg fast igjen.
-
Uvant å se et prosjekt bli polert først... eller i det hele tatt å bli polert Flott arbeid!
-
-
Takk Gaute! Første forsøk... Tror kanskje loddebolten var litt for varm, er vel egentlig meningen at læret skal merkes og ikke brennes gjennom
-
Montere DEFA motorvarmer selv? (Defender 110 TD5 2004)
motom replied to superhans's topic in Defender Forum
Så det var noen mindre apparat beregnet på Utv'er som kunne fungere også -
Montere DEFA motorvarmer selv? (Defender 110 TD5 2004)
motom replied to superhans's topic in Defender Forum
Norpart har en del vifter, ligner på de lafterolf linket til (har vurdert de samme på finn jeg også) Var noen tråder her på forumet for lenge siden men bildene av installasjonen er dessverre blitt borte.