Jump to content

Ranger

LRF Society
  • Posts

    5,378
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.nlrk.no/
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    TROMSØ - NORWAY

Previous Fields

  • Location
    Tromsø

Recent Profile Visitors

8,961 profile views

Ranger's Achievements

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Ranger

    FC 110 -70

    Google minnet meg om hva som skjedde for 18 år siden på denne dag. Her er vi kommet hjem etter å ha hentet bilen i Kåfjord utenfor Alta. Ca 40 mil på første snøføre denne høsten. På Kvænangsfjellet sprakk radiatoren på lånt P38. Bergingsbil til Sørkjosen i Nordreisa. Fra Sørkjosen ble Range Rovern byttet ut med Chevrolet Captiva på piggfire vinterdekk.
  2. NB: sjekk at du får rett differensial til din bil om du skal bestille på nett. Er det standard S2a aksler skal du ha 10 splines differensial. Det er tilstrekkelig med elektrisk kompressor for inn/ut kobling, men ser også eksempler på tank i forbindelse med det. Det finnes norske butikker. Et eksempel https://bgnorshop.no/search?q=kompressor&sortby=bestmatch&itemfilter[1][Varegruppe][]=2296&itemfilter[1][Varegruppe][]=2196 Det finnes utenlandske. Et eksempel https://www.paddockspares.com/da4958-air-locker-compressor.html Jeg har ingen preferanser, men ARB har vært med lenge og er å betrakte som god kvalitet. Det er bare å søke på nett 🙂
  3. Jeg har litt erfaring med Serie2 i terrenget og Detroit limited slip og locker https://www.paddockspares.com/off-road/diff-lockers/detroit-lockers.html Locker har en tendens til å spise stikkaksler. Velg en løsning med luft eller elektrisk ut/inn kobling. Med aktiv locker bak og limited slip forran, går bilen "rett frem" på sleipt underlag som gjørme og snø. Det jeg var mest fornøyd med alt i alt, var bare limited slip bak.
  4. Er på jakt etter deksel for vinduspusser motoren. Delenummer 345079 Eksempel fra nettet https://embertonimperial.com/products/land-rover-series-1-2-2a-pressed-auxiliary-dash-panel-wiper-cover-front-only?srsltid=AfmBOoqTgI0xBP27BSVT9auhtrl5jDznRSg_YxmJuXNvwLZV0Dy39KZU
  5. Ranger

    FC 110 -70

    Det har gått "vinter og vår" siden siste oppdatering og timer i garasjen. I dag fikk jeg løftet på flaket og laget hullet til kranen. Bolter neste...
  6. Takk - den tegningen var akkurat det jeg trengte 🙂
  7. Har sett den videoen, men den forteller ikke hvilken bremserør som skal hvor på reduksjonsventilen. 🤔
  8. Fant en fin tegning, men sier ikke noe om hvilke bremserør som skal hvor... https://parts.jaguarlandroverclassic.com/ntc8836-valve-brake.html
  9. Hei Er det noen som kan hjelpe meg med å fortelle hvordan denne skal kobles? Jeg har satt nummer på inn/utganger så det er enkelt å referer til numrene. https://www.lrdirect.com/ntc8836-pressure-reducing-valve-90-la-on
  10. I dag ble jeg stoppet i promille kontroll på morgenen. Tok sjangsen på å prøve vindusheisen. Det gikk bra med både vindu ned/opp og blåsingen i røret til politimannen.
  11. Ingen som har opplevd en slik feil på D3?
  12. Det er nok ikke reelt fordi tankmåleren har bevegd seg på vanlig vis.
  13. Merkelig lavt forbruk på helgens tur/retur hytta: Etter ca 40 minutters kjøring.. nærmer seg normale tall når vi er kommet hjem... Kjøring på E8 og E6 i lovlige hastigheter.
×
×
  • Create New...