Jump to content

Kristian Kvart

LRF Society
  • Posts

    2,032
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Asker

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Asker

Recent Profile Visitors

2,496 profile views

Kristian Kvart's Achievements

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. Har ikke bilen lenger så disse selges for kr 1000. Passer biler med rails. Befinner seg i Asker. Gjerne SMS til 4116191fem
  2. Fantastisk, sender deg en sms eller ringer til uka.
  3. Skulle gjerne hatt bakre ( om det er forskjell på de) canvas bøyle til serie 3. Er det noen som har en de ikke har bruk for ?
  4. Har en ekstra bakaksel liggende jeg ikke tror jeg trenger. Kun aksel med diff (Salisbury). Gis bort om noen trenger. Befinner seg i Asker.
  5. Baktraversen begynte å bli litt sliten ytterst så nå var det på tide å bytte. Overraskende mye stål igjen på resten + bra stand inni ramma etter 22 år på veien. Tanken var litt småvrien å få ned, men dette var egentlig en overraskende grei jobb, ja det føles i alle fall sånn når alt er nede. Blir litt puss og stell og nye deler når ting først er nede.
  6. Bilde fra artikkel i Budstikka om gamle bensinstasjoner i Asker og Bærum :-)
  7. Det kan se ut som min ECU har tatt kvelden. Er det noen som har en NNN500020 eller NNN000120 ECU til overs ? Har forstått det sånn at ECU´er for automat ikke er like enkle å få til å fungere i en manuell Defender. mvh Kristian
  8. Da har Kasper og jeg sjekket litt. Alle sikringer er intakte, både de foran girspaken og de under passasjersetet . Releet til diselpumpa klikker ikke, men når vi tar ut releet og direktekobler der strømmen skulle gått så summer dieselpumpa fint igjen. Det hjelper ikke å bytte rele, så det ser ut til å være en utfordring med styrestrømmen. Begge sidene kommer fra ECU, men vi får kun spenning på ene siden. Vi får ikke kontakt med ECU med Nanocom via OBD, og heller ikke når vi setter den inn i Kaspers D2, så jeg frykter at jeg har en aldri så liten ECU utfordring. Det viser seg imidlertid at jeg i alle disse årene har hatt en flashbar ECU uten å vite det til tross for at bilen er en 1999 modell med P10 motor....og jeg som har hat lyst til å tune den litt, men tenkt at det var litt vanskelig fordi jeg trodde jeg hadde en MSB ECU... Si gjerne ifra om noen har gode erfaringer med firma som reparerer ECU´er.
  9. Takk for tips begge to. Prøver å måle litt først, f.eks over releet. Finner jeg ikke noe der blir det vel å ta ned tanken.
  10. Plutselig hører jeg ikke dieselpumpa når tenninga står på ( og bilen starter ikke). Tenkte å sjekke det elektriske før jeg starter på selve pumpa. Sikringen under passasjersetet er ok. Neste blir releet. Er det mulig å komme til pluggen på pumpa uten å demontere alt ? Spørsmål nr 2 er jo om det er mulig å bytte pumpa uten å ta ned tanken ?
  11. Oi, dette var ikke noe hyggelig nyhet - god bedring Ragnar!
  12. Start med de enkle og billige tingene som Jasswass nevner øverst. Når det gjelder ECU kommentaren til Helge ville jeg startet med å se om det er tegn til olje i den røde pluggen inn på ECU ( under passasjer setet). Er det det så rengjør du plugg og kontakt med elektronikkrens i første omgang. Sjekk også pluggen øverst på høyre side av motoren. EGR blender du som nevnt over med et ferdig blende-sett, den bytter du ikke. det er vel flere Defendere på Karmøy. Hugg tak i en av de om du trenger hjelp
  13. Frihjulsnav 24 splines som har stått på Ex-mil selges. Befinner seg i Asker. Åpen for bud her eller på PM. en av de små skruene mangler, men disse er mulig å få tak i.
×
×
  • Create New...