Jump to content
LRforum

SveinHa

LRF Society
  • Posts

    2,099
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.sveinha.com/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Karmøy

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Karmøy/Rogaland

Recent Profile Visitors

3,410 profile views

SveinHa's Achievements

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. Justering av boost-pin gjør at originalturboen slår inn langt tidligere og er en enkel sak å gjøre. Der finnes spesialdesignede boost-pin i handelen men på min er det helt uaktuelt å skifte da den originale med litt justering gir tidlig nok turbo-innslag. Sjekk youtube.... Det var vel dette som var siste spikeren i kista for Defender, de klarte ikke å designe en ideell airbag... men Ineos Grenadier klarte det...
  2. Betyr ikke "HCPU" Half Cabin PickUp? Eller bruker LR andre betegnelser? 300TDI motoren er i alle fall en sprek motor og det er lett å skru den opp litt i tillegg. Jeg kjører en -90 modell 90 med 300TDI til daglig og det som kan være litt slitsomt er støynivået. Jeg har fjernet omtrent alt som demper støy (uten at det gjorde så mye med støyen) fordi det holder vann på plass, bedre at det vannet som kommer inn også renner ut igjen... Min har bare 1700 kg hengervekt i vognkortet (jobber med den saken) og med slik henger eller litt tyngre merker jeg ikke noe til hengeren, stødig og fin. Som med alle biler ville jeg vært spesielt oppmerksom på rust, det er der jobben ligger om det krever utbedring. Foringer, bremser og slikt er relativt enkelt å skifte selv om der går jo noen timer på slikt også. Enkelt å skru på og billige deler sammenlignet med det meste annet som ruller på veiene...
  3. Et lite sidesprang men her er et annet lyskasterprosjekt. Kanskje noen tips å finne der...
  4. Den har vært i drift helt fram til for 2-3 mnd. siden men jeg har solgt den for mange år siden. I ettertid har jeg tenkt at mitt problem egentlig var registerkjedet som var litt for slitt og gjorde at timingen mellom kam- og veivsensor var litt utenfor toleranser for start men likevel innenfor toleranser for drift. At der merkes forskjell på flere "known good" sensorer underbygger denne teorien.
  5. Noe slikt kan en vel lage mye rart av... Står ikke om wiren er massiv eller flertrådet...
  6. Du kobler til i samme kontakten som halogenpæra bruker. Alle LED med litt høy effekt har en del elektronikk, i dette tilfellet for å gi likt lys om du har 12 eller 15V ved pæra. Elektronikken tar ikke så stor plass men mulig du må lage hull i bollen bak reflektoren for å få plass.
  7. Velkommen til LRForum men vær så snill, finn en bedre tittel på innlegget enn "KK" slik at vi andre kan skjønne hva du er ute etter ut fra tittelen.
  8. Høres absolutt ut som et glødepluggproblem. Som andre har nevnt så bør strømmen ligge i nærheten av 8-9A til hver enkelt glødeplugg (uten at jeg kjenner TDV6 motoren) når de er varme og noe sånt som opptil 50% mer akkurat når de slås på.
  9. SveinHa

    Eksos

    Sein tenning har du uavhengig av motortemperatur men den viser seg absolutt mest ved kald motor. Når motoren begynner å bli lunken forbrennes dieselen bedre og røyken forsvinner.
  10. Sjekk slangene til brenneren, både luft og diesel. Og sjekk de skikkelig ved å dra de ut slik at du ser HELE slangen... Regner med Stanley er CheapChinaCrap og gummien varer ikke lenge selv om den kan SE fin ut...
  11. SveinHa

    Eksos

    Glødeplugg(er) og/eller for sein innsprøytning er de første tankene mine... Har det begynt plutselig eller har det vært slik lenge?
  12. Samme her. Under døren blir for teit men i bakkant er der greit med plass til ledningen hos meg.
  13. Denne her er jo super, krever litt stort hull men det ser du jo ikke...:
×
×
  • Create New...