-
Posts
6,015 -
Joined
-
Last visited
Contact Methods
-
Website URL
http://landroverdrive.com/
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Brumunddal
Previous Fields
-
Location / Bosted
Stavanger
Erik Iversen's Achievements

ENTUSIAST (7/7)
-
Det gjøres ikke nei, dessverre... 10 år på bakdiffen. Og haldexolje og filter er ikke en del av den servicen. Jeg skiftet på min ved ca 50 000 km. Skal ta en ny runde nå snart da den har gått 50 til 😊 På arbeidsbilen min (som er ry VAG produkt) anbefaler Møller oljeskift på haldex hvert andre år. Vil anbefale at du i det minste sjekker og evt også bytter: - bakdiffolje - haldexolje og filter - PTU olje (vinkelkasse/4x4-kasse) - Automatkasseolje - frostvæske - bremsevæske - dieselfilter - registerreim og vannpumpe Ofte er det kun luftfilter, pollenfilter, motorolje og filter som er fulgt opp når bilene blir eldre.
-
Fått tak i piggdekk og brukt sporadisk i vinter. Ikke i salt riktignok Fått testa vinsjen i garasjeprosjekt også.
-
Jeg bygget om min 35D med moderne magnet-tenning for mange år siden. Har ikke angret. Fra hotsparks i UK. Bolt on, og kun to ledninger til coil - that's it. For å ikke svare deg på spørsmålet ditt der altså
-
På ingen måte uenig i det du sier! Men har i likhet med Ronny gjort relativt lite med min bil det siste halvåret. Blir derfor kun oppdateringer med bilder og filmsnutter på Instagram. Men er innom og følger med på forumet et par dager i uka
-
Må komme dere på Instagram gutter - der har det vært oppdateringer titt og ofte i vinter
-
Hadde den bare hatt 10 spline... 🤑
- 14 replies
-
- Diff
- differential
-
(and 4 more)
Tagged with:
-
Oi den var pen!
-
Og holder gjerne ikke engang 100 000 km om de blir utsatt for tilhengerkjøring...
-
Den bilen har ligget for salg til samme pris i 3 år. Prisen er nok 100 000,- for høy etter dagens marked om alt var i orden. Prisen var også veldig høy for 3 år siden etter min mening. Høres ut som girkassebytte/overhaling er uunngåelig. Prisforslaget til Rolf virker ikke dårlig etter min mening. Er med på tanken om å velge billigere bil enn D4. Min far har en 2013 modell tilsvarende din, med litt lavere km. (Også veldig fornøyd) Men velger du eldre L322 enn 3.6 TDV8 (2007-2009) blir du nok skuffet. M57 motoren er svak og tørst og gir mye støy i kupeen. 5-trinn GM kassa er ikke skuddsikker selv når den er overhalt. Ellers er også følelsen av byggekvalitet mye dårligere i gammel L322 enn hva du er vandt med. Jeg har eid 2004 med 4.4 motoren. Det var en veldig flott bil! Men det ble mange timer med både skruing og rustsveising. Med småbarn på veg ble den solgt...
-
Evt prøve å finne en tråd til Camel Trophy bilene. De senere bilene har innvendig safety devices bur. (De tidlige bilene hadde ikke bur...)
-
Ikke mot vegg og ikke testet langs veien. Men jeg er uansett veldig imponert! Skiftet pærene på classic'n nå i kveld. Bilen har relativt nye lykter, ettermontert lysforsterkningsett/relé og hvitere H4 pærer. Allikevel ganske stort forskjell i lyngen foran bilen. Kastelengden på fjernlysa er også veldig bra, men er jo smalt lysbilde på disse lampene. LED Osram til venstre og Phillips Vision xtream vision h4 til høyre.
-
Ja, det blir Smør på flesk. Ser jeg også kan bygge på og hente ut DRL-signal, ryggelys-signal osv. Så flere muligheter her.
-
Jeg skiftet ut de originale xenonpærene i Disco Sporten med testvinner Philips visjon 150. (eller hva de nå heter) Gjorde det med det det samme jeg kjøpte bilen. Det ble stor forskjell på nærlyset! (men fremdeles behov for ekstralys) Nå, 7 år senere tror jeg pærene må ha tapt seg veldig. Mulig jeg tar en ny runde på testvinnere i år og skifter ut igjen Kompenserer i det minste nå med ekstralys som har ligget i pappesker i alt for mange år.