Jump to content

Elvehundre

LRF Society
  • Posts

    4,381
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Rennebu

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rennebu

Recent Profile Visitors

7,037 profile views

Elvehundre's Achievements

ENTUSIAST

ENTUSIAST (7/7)

  1. Passer felgene på 109 så passer de på 88 også. Glemte å foreslå ex-mil-felger, 6,5x16. Passer utmerket på S1, S2, S2A, S3 og 90/110. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂
  2. Teksten i annonsen er vel relevant for bilens tilstand, og bildene viser det meste. Som Rolf skriver vil militær maling flasse etterhvert. Det blir en form for patina. Dersom man ønsker er det bare å slipe ned bilen og lakke opp i ønsket farve. Selger er en hyggelig fyr med lang erfaring med LR og RR. Utfra tekst og bilder i annonsen er 100 tusen muligens en fornuftig pris, så hvis man ønsker slik bil er det vel bare å ta kontakt med selger igjen. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂
  3. S2A ble vel også levert med samme felgbredde som S3, etter det æ huske. S2 hadde 5 tommers bredde, mens 2A og 3 hadde 5,5 bredde på felgene. Innpress kunne være forskjellig. Serie 2A hadde kanskje også forskjell på felgbredden på 88 og 109.
  4. Kaffekveld. Flere hadde med kaker i dag. Fin kveld. Serie II (58-mod) i tillegg til Serie I i dag. Gammel brannmanns-hjelm hører med. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂
  5. Sist fredag var æ og fikk tarm undersøkt. Nå har æ sett bl.a blindtarmen min fra innsiden. Tok ikke bilde, ikke sikkert noen ønsker å se bilde av slikt heller 😜. Torsdag ble de ferdig å grave på eiendommen min, mye av det de gravde i fjor måtte graves opp for å pigge fjell og legge kabel dypere. En lang lengde av en kabel som ble lagt ned for rundt 25-30 år siden ble gravd opp og fjellet ble pigget opp, kabel ble lagt ned igjen. Tensio hadde vært og målt dybder, der lå den på 15-16 cm.. «Helt innafor» hadde de sagt da dette ble påpekt den gangen kabel ble gravd ned. Ett «før»-bilde og 2 bilder etter pigging. Grunnet gravearbeide har æ ikke fått satt poteter eller sådd kornet i år. Og ett bilde av brannbilen æ nevnte i innlegg ovenfor, fra turen 12. mai. Bygde forresten ei badstue i vår. Satte den på ett gammelt tilhengerunderstell slik at den kan flyttes. Bilde fra «under arbeid» og etter at shingel ble lagt på og trearbeidet ble ferdig. Nå er det arbeid i Henry’s Garage. Er forresten kaffekveld i dag. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂
  6. E nånn daga i verkstedet i Halden, rydder litt og skrur Gordini. Skifter bremsecylindre og -slanger. Må dra av tromlene, men var ikke mulig å finne avdrager som passet. Forrige tur sørover gikk me til å ikke finne noe egnet. Nå tok æ en felg og skar ut senter, litt slip og puss, gjenget opp til M12 og kappet en gjengestang og låste 2 muttere mot hverandre i enden. For å få baktrommel av må man ha slagters, gjengestang med en bit firkana metall som æ kunne slå på me hammer. Fant ikke noe egna rør til å montere utenpå gjengestanga. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂
  7. Bilen har egen tråd under «Prosjekter». Den heter Aaverhode, der kan man lese hva æ har gjort med bilen de siste 10 år. Æ skoill ha vært my flinkar, og jobba my raskar. Men slik e det ikke. Og når æ leser tråden mister æ iaillfall lysta på salg. Men tror æ treng en pick-up mere, helst 110 diesel. Og pick-up me kran som løfte 500 kg hadde vært suverent. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂
  8. Står RR LSE i annonsen. Og LSE er Land Rover sin originalbetegnelse for det som ble kalt LWB i Amerika. Så observasjonen e korrekt, god plass i baksetet på denne. Mener å huske at alle land i Europa kalte bilen LSE, tror også den het LSE i Japan. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂
  9. Vurderer derfor å selge min 1994 RR LSE. Interesserte bes sende en PM. Ikke PKK-godkjent, har ventet til nå i 2024 når den ble 30 år med å gjøre den ferdig. Dessverre ikke enda fått fikset alle småtingene som va feil da æ kjøpte bilen, og med mange kjøretøy som hele tiden ska stelles med har æ innsett at noe kanskje bør selges. Bilde fra da æ henta bilen. Som æ starta me, salg er bare til vurdering enda. Hvis eventuelt salg blir prisen «fornuftig». ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂
  10. Her er bilde av «Bulken», den andre LW’en som e godkjent i år. Bilde e tatt i Langfjorden utenfor Alta, sammen med 110-ern te Andreas. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂
  11. «Bulken» i Langfjorden utenfor Alta, avbildet sammen med 110-ern te Andreas etter påske en dag. Andreas hadde vært i Alta og henta ny snøscooter.
  12. I dag ble denne PKK-godkjent. I år er dermed 2 av mine LR Light Weight PKK-godkjent for nye år med kos og hygge, alene på turer eller sammen med familie og/eller gode venner. Ikke mange år vi er her på jorda så man må bruke tiden på gode opplevelser. I og med at denne er registrert som bevaringsverdig står det gledelig beskjed på kontrollseddelen. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂
  13. Oppdatering. Tidligere Svendsen eksos i Trondhjæm, husker ikke ka de heter nå, lagde ny flens til fremre eksosrør til Hybriden for mæ. Hadde med en liten lapp me vitale mål og forklarte så godt æ kunne. De lagde en perfekt flens. Kappa en bit fra det gamle røret og fikk en kompis te å hjelpe mæ å sveise sammen. Skrudde sammen og lagde ett nytt oppheng. PKK sist mandag, en 2-er feil på en foring i radiusarm. Byttet, ska på etterkontroll. Oppdatering kommer. Var en tur i Fredrikstad/Halden før 17. mai. Selvfølgelig med kaffetreff i verkstedet. Var også på søndagstur med venner i gamle engelske sportsbiler, og Michael lot Triumph være hjemme og kom med Strømstad brannvesen sin tidligere S1 Pick Up som i vældi mange år sto inne i skogen inntil Michael sagde trær og dro den fram. Gjett kæm æ satt på med 😉. Fikk hentet masse deler til min Gordini, har begynt på bremsejobben på denne. En liten test-tur ble det selvfølgelig. Her i Rennebu e det ved-arbeid i tillegg til fiks av LW før overnevnte PKK. D1 er sveiset, tok tid fordi masse annet arbeid måtte prioriteres av han som sveiset, rakk ikke å montere interiøret før den skulle på PKK så nå er den midlertidig avregistrert inntil æ får tid. Fiskesesongen har startet. Og mc-sesongen. I går kveld hjalp æ en kompis med forgasseren på hans Harley. Har vært ute 3 turer med min RC17 (CBX750), den som fikk reparert startmotoren denne vintersesongen. Ellers har slutten av vintersesongen vært så som så, «sjefen» i Henry’s Garage har hatt utfordringer med magen siden midt i mars. Blitt noen legebesøk og en del prøvetaking. Skal på større undersøkelse neste fredag. Det ble derfor ikke noe av den planlagte ski- og snøbrett-turen til Finnmark i april/mai. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂 ønske aill
  14. Skal se ka æ finner. Har masse blader, rydder for tiden. Er det andre blader du trenger? ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn 🙂
×
×
  • Create New...