Jump to content
LRforum

Timo@ D3 08/09


Timo@

Recommended Posts

Flott løsning med oljetrykksensor og ekstra trykkmåler. Hvor fikk du kjøpt delene?

Flott løsning med oljetrykksensor og ekstra trykkmåler. Hvor fikk du kjøpt delene?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Link to comment
Share on other sites

Ble fint det der. Tenker selv samme plassering ved A-stolpen. Kjøpte samme adapter med slange da min første versjon fra Summit Racing ikke lot seg kombinere med motordeksel/panser. Giver og instrument fra BT.

Hvor hentet du strøm?

Link to comment
Share on other sites

sigarettenner, da det er wire som kobles i tillegg å få hvit/eller rød farge (kobles til ACC eller park brems)

prøvd å koble til lysbrytter på vestre side av ratt men det er konstant strøm og til med når bilnøkkel er ut

Link to comment
Share on other sites

den genuine fra LR reagerer når trykket er ca 0,3 bar, og man får indikasjon deretter. Mener at med 0,3bar det er høy risiko for motorhavari om man mister olje, da blir det for sent. 

Link to comment
Share on other sites

Hva er sjangsen for å miste oljetrykk? At oljepumpen får brudd, men bruker man forsterket type tror jeg sjangsen er minimal.

 

Skulle veivlager snu seg er toget allerede gått og skaden skjedd. 

 

Skal man virkelig gardere seg må det ettermonteres elektrisk matepumpe for motorolje som sørger for olje i oljepumpen. 

Dette fikk man kjøpt i gamle dager, og flere monterte det på Rover V8. 

Link to comment
Share on other sites

50 minutter siden, lafterolf skrev:

Men hvorfor?

Ønsket om å vite. Fordi vi kan. Gadget friiks. Peace of mind. Det er dette som er hobby. 

Stryk det som ikke passer. Tror jeg krysser av i alle boksene :P

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, lafterolf skrev:

Men hvorfor?

Bilen har allerede sensorer som måler oljetrykk, og selv om man har ekstra måler er det akkurat like elendig dårlig oljetrykk ved oppstart.

Det kan jo være flere grunner til lavt oljetrykk: tett sil på pickup, sliten oljepumpe, lekkasjer osv. Den orginale forteller jo ingenting om hvilket trykk du har, den bare forteller at det er over 0,3bar.
Citroen spesifiserer bare mellom 1-4 bar på 2500rpm når motoren er kald.
Jaguar minimum 0,5bar på tomgang, 1bar på 2500rpm.

Ettersom motorene er litt kilne på lavt oljetrykk, er det jo greit med en indikasjon på hvor frisk den er, tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Fikk oppdaget at oljelampe lyser ikke. Første tanke var dårlig jording pda thread locker. Koblet jord til anen sensor og alt funker. 

 

Ba7sR10.jpg
 

gFGNJSW.jpg
 

FBZQXh5.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...