ebh Posted March 19 Share Posted March 19 Flott løsning med oljetrykksensor og ekstra trykkmåler. Hvor fikk du kjøpt delene? Flott løsning med oljetrykksensor og ekstra trykkmåler. Hvor fikk du kjøpt delene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted March 19 Author Share Posted March 19 hei, rspec fra uk, sensor 1 bar fra Eurodel og kobling til ny sensor fra Amazon https://www.amazon.com/gp/aw/d/B004RCOY5O/ref=ya_aw_od_pi?ie=UTF8&psc=1 https://www.rspec.co.uk/product-page/r-spec-remote-oil-sensor-adaptor-kit-1-4-npt-1-8-npt https://www.rspec.co.uk/product-page/52mm-dual-display-amber-white-stepper-oil-pressure-gauge-bar https://www.eurodel.no/oljetrykkbryter-fae-12545 Den eneste er tape som holder måler må byttes siden klarer ikke å holde måler fast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted March 19 Share Posted March 19 Ble fint det der. Tenker selv samme plassering ved A-stolpen. Kjøpte samme adapter med slange da min første versjon fra Summit Racing ikke lot seg kombinere med motordeksel/panser. Giver og instrument fra BT. Hvor hentet du strøm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted March 19 Author Share Posted March 19 sigarettenner, da det er wire som kobles i tillegg å få hvit/eller rød farge (kobles til ACC eller park brems) prøvd å koble til lysbrytter på vestre side av ratt men det er konstant strøm og til med når bilnøkkel er ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted March 19 Author Share Posted March 19 kanskje lurt å kjøre oljetemp måler i tillegg og monere sammen kanskje lurt å kjøpe oljetemp måler i tillegg og montere sammen https://www.rspec.co.uk/product-page/52mm-dual-display-amber-white-stepper-oil-temperature-gauge https://www.rspec.co.uk/product-page/52mm-twin-gauge-dash-pod-plastic-finish Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted March 19 Share Posted March 19 Tenkte også på sigarett tenner da den kommer på når tenning er på. Alternativt en strømtyv i sikkringsboksen bak hanskerommet. Fant disse på BT https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/sikringer/flatsikringsadapter-med-uttak-midi-2-stk-2000048665 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted March 20 Share Posted March 20 Men hvorfor? Bilen har allerede sensorer som måler oljetrykk, og selv om man har ekstra måler er det akkurat like elendig dårlig oljetrykk ved oppstart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted March 20 Author Share Posted March 20 den genuine fra LR reagerer når trykket er ca 0,3 bar, og man får indikasjon deretter. Mener at med 0,3bar det er høy risiko for motorhavari om man mister olje, da blir det for sent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted March 20 Share Posted March 20 Hva er sjangsen for å miste oljetrykk? At oljepumpen får brudd, men bruker man forsterket type tror jeg sjangsen er minimal. Skulle veivlager snu seg er toget allerede gått og skaden skjedd. Skal man virkelig gardere seg må det ettermonteres elektrisk matepumpe for motorolje som sørger for olje i oljepumpen. Dette fikk man kjøpt i gamle dager, og flere monterte det på Rover V8. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted March 20 Author Share Posted March 20 har ikke sett noen har montert slike på D3. Har du lenken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted March 20 Share Posted March 20 Jeg vet ikke hvor man får kjøpt pumpe, desverre. Så skulle noen vite hvor sånt finnes så er det fint om det blir lagt til en link her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted March 20 Share Posted March 20 50 minutter siden, lafterolf skrev: Men hvorfor? Ønsket om å vite. Fordi vi kan. Gadget friiks. Peace of mind. Det er dette som er hobby. Stryk det som ikke passer. Tror jeg krysser av i alle boksene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iknutis Posted March 20 Share Posted March 20 1 time siden, lafterolf skrev: Men hvorfor? Bilen har allerede sensorer som måler oljetrykk, og selv om man har ekstra måler er det akkurat like elendig dårlig oljetrykk ved oppstart. Det kan jo være flere grunner til lavt oljetrykk: tett sil på pickup, sliten oljepumpe, lekkasjer osv. Den orginale forteller jo ingenting om hvilket trykk du har, den bare forteller at det er over 0,3bar. Citroen spesifiserer bare mellom 1-4 bar på 2500rpm når motoren er kald. Jaguar minimum 0,5bar på tomgang, 1bar på 2500rpm. Ettersom motorene er litt kilne på lavt oljetrykk, er det jo greit med en indikasjon på hvor frisk den er, tenker jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
motom Posted March 20 Share Posted March 20 Kan jo vurdere noe slikt som Engine Watchdog hvis man ønsker så tidlig varsling som mulig: http://enginewatchdog.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted March 25 Author Share Posted March 25 Fikk oppdaget at oljelampe lyser ikke. Første tanke var dårlig jording pda thread locker. Koblet jord til anen sensor og alt funker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ebh Posted Sunday at 07:30 AM Share Posted Sunday at 07:30 AM På 19.3.2023 den 8.52, Timo@ skrev: hei, rspec fra uk, sensor 1 bar fra Eurodel og kobling til ny sensor fra …… Tusen takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.