Timo@ Posted September 15, 2022 Author Share Posted September 15, 2022 Fjæring fortsatt senkes over dag. Ventilblok etter kompressor mistenkes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iknutis Posted September 16, 2022 Share Posted September 16, 2022 På 11.9.2022 den 22.14, Timo@ skrev: Påfylt dieselsystem rens og fikk feilelding etter ca 60km mistenker lavtrykspumpe, skal kjøre diagnose i nærmeste framtiden denne gangen er helt høpeløst å kjøre, jelletre etter julletre Min oppsummering i denne tråden: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted September 17, 2022 Author Share Posted September 17, 2022 Styreledd, endeledd, stabstag og dynamo. Bestilt lemferder deler, men fikk venstre styreledd som passer heller ikke. Fikk høyre og venstre samme kulestorelse men i realiteten de er ulike. På slutt brukt den gammelt som demontert med vinkelsliper. Denso dynamo Vifta demontert med spesielt verktøy Har modifisert design da original fungerer dårlig fikk lekkasje på luftfjæring. Ny kobling holder ikke trykk når rør presser på side fikk renset diesel filter da der er feil om vann i tanken. Ingen vann ved åpning av filter drenering ser som det skapes luft i systemet fra noe sted og det er synlig i andre filter, når kommer den til høytrykkspumpe får jeg feilmelding med limp mode. Muligens det er også delvis påvirkning av drivstoff system rens som jeg kjører nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted September 22, 2022 Author Share Posted September 22, 2022 Tuff Rok montert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted September 24, 2022 Author Share Posted September 24, 2022 Undestreilbehandling med fluidfilm Ny ventilblokkforan viser lekkasje… dritt kvalitet … Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan77 Posted September 25, 2022 Share Posted September 25, 2022 På 22.9.2022 den 17.45, Timo@ skrev: Tuff Rok montert Kul løsning. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted September 26, 2022 Author Share Posted September 26, 2022 ja, ser bra ut. Voltmeter kan byttes for å vise tilstand av begge batterier i bilen. Høyere skrueplass passer heller ikke, siden jeg kjøpt fra finn, muligens det var for RRS eller tildigere disco. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted October 14, 2022 Author Share Posted October 14, 2022 Check break pads Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_C Posted October 22, 2022 Share Posted October 22, 2022 Hvilket merke er den ventilblokka?? Har Bearmach på min. Mistenker at de ikke er tipp topp. En gikk tilbake i retur da den lakk gjennom kontakten. Sliter med min. Finner ikke noe lekkasjer sjøl og har hatt bilen inne på verksted for lekkasje sjekk to ganger. Bytta ventilblokka bak og nye dempere hele veien rundt. Like forbanna synker den helt ned på 24 t. Verksted sa at dette må jeg leve med… hallois??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iknutis Posted October 22, 2022 Share Posted October 22, 2022 3 timer siden, Bjørn_C skrev: Verksted sa at dette må jeg leve med… hallois??? Synker den også ned om du tar ut sikringen til luftfjæringen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_C Posted October 22, 2022 Share Posted October 22, 2022 6 timer siden, iknutis skrev: Synker den også ned om du tar ut sikringen til luftfjæringen? Jepp. Da detter den i rævva. Ventilblokka der er ny sammen med dempere. Gjør meg gal det opplegget der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted October 22, 2022 Share Posted October 22, 2022 Med dempere, mener du da nye luftbelger? For demperne, altså støtdempere, har ingen ting med at den faller ned. Har du prøvd zalovann på ventilblokka for å se etter luftbobler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_C Posted October 22, 2022 Share Posted October 22, 2022 zalovann i ulike blandingsforhold er spylt på i bøtter og spann. Ikke antydning til noe bobling. Dempere inkl belger seff. Kan en slapp høydesensor bidra inn til at den senker seg over tid? men da burde den vel stått strakt med sikringen ute, eller?? Ventilblokka slipper vel heller ikke noe igjennom med den ute? Kan verksted ha satt på dårlige belger? bilen hiver seg nedpå i alle fire hjørner med sikring i. Kun bak med sikring ute. Da står den som en båt i plan. Ufattelig trøtt på det luftsystemet nå. feil tråd å lufte frustrasjon i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted October 23, 2022 Share Posted October 23, 2022 Ventilblokka kan slippe luft igjennom selv med sikring ute. Det er fordi lekkasje i O-ring er konstant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
motom Posted October 23, 2022 Share Posted October 23, 2022 Hvis den lekker med sikringen ute så høres det jo veldig ut som om det lekker ett eller annet sted, mest sannsynlig etter skille mellom frem/bak luften (det blir vel da fom ventilblokken??) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted October 23, 2022 Author Share Posted October 23, 2022 On 10/22/2022 at 10:40 AM, Bjørn_C said: Hvilket merke er den ventilblokka?? Har Bearmach på min. Mistenker at de ikke er tipp topp. En gikk tilbake i retur da den lakk gjennom kontakten. har kjøpt min på amazon, den var uten navn, bare delenummer som stemmer. Etter jeg fikk lekkasje, ønket å bytte o ringer fra den til min gammelt ventilblokk, men innemat er helt anerleders sammen med design. Det betyr at den var mest sanlysnlig ikke OEM. Til slutt fikk overhalt gammelt med o-ringer sett og montert i dag tilbalke. Skal se om det funker. det er riktig som skrevet at o-ringer kan slippe luft. Hev bilen til maks, Fjern det nedre dekselet til kompressoren og trekk ut lufttilførselsrøret fra tørketrommelen, senk det ned i et glass vann. Det må ikke være noe bobler. Viser bobler, da o-ringer holder ikke luft. For å sjekke foran, man kan frakoble luftrør etter ventilblokk etter kompressor som forsyner ventilblokk foran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted October 23, 2022 Author Share Posted October 23, 2022 prøv å frakoble batteripolen, ikke sikting og kjør høydekalibrering på sensorer rund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted October 23, 2022 Author Share Posted October 23, 2022 fikk montert gammelt ventilblokk foran etter overhaling og påfylt 400gr 2-takts motorolje liqui moly som tilsetning til diesel 80l Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted October 29, 2022 Author Share Posted October 29, 2022 Etter ei uke bilen har samme høyde. Da antar at luftfjæring er fiksert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iknutis Posted October 29, 2022 Share Posted October 29, 2022 Knallbra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted November 5, 2022 Author Share Posted November 5, 2022 Ser som PCV tuller når drivstoff temperatur ca 55C og hastighet 50km/t. Limp mode, vebfull gass funker normalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted January 6 Author Share Posted January 6 Fikk montert ctek indicator panel til høyre og venstre bakterier. Den beste løsning synes jeg. Enkelt montasje og behover ikke bore hjul, siden fines 2 åpninger i støtfanger. Anbefaler det var noen som montert på forumet før, men klarer ikke å finne hvem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
@le Posted January 6 Share Posted January 6 Jeg gjorde det slik for et års tiden, veldig genial løsning. Ikke en skrue eller lim eller noe, passer bare perfekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted March 18 Author Share Posted March 18 Var uheldig noen uker siden å ødelegge gjengene på hengsler på fører dør. Fikk åpne dør og plutselig sterk vind, klarte ikke å holde dør . fikk bestilt nye og byttet i dag Fikk montert ekstra oljetrykksmåler og byttet original oljetrykkssensor som er reagerer på 0,3 bar til annen som er 1,0 bar Har ikke målt oljetemperatur, men etter 20min 80km/t tur, viser 1,4 bar ved 750rpm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted March 18 Author Share Posted March 18 Fikk også skiftet diesel temp sensor. Muligens den er årsak til høytrykkspumpe tuller etter lang kjøring med varm utetemperatur. Skal teste ila påskeferie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts