lrsg Posted May 4, 2020 Share Posted May 4, 2020 Jeg kjøpte et Telia kontantkort abonnement til bruk i Altox webasto fjernstyringsenheten. Men saldoen tømmes irriterende ofte, uten varsel. Det må da finnes et bedre alternativ. Noen som har tips til et smart og billig abonnement for dette formålet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julius Baardsen Posted May 4, 2020 Share Posted May 4, 2020 tvillingsim til det vanlige abonnementet ditt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ottahol Posted May 4, 2020 Share Posted May 4, 2020 Man bør ha ett sim kort som det ikke ringes til. Det kan bli krøll hvis noen ringer til det nummeret. Jag hadde Telenor kontantkort først. Fikk Telenor til å fjerne det nummeret fra sine lister slik at ingen ringer det nummeret. Funka bra. Men jeg gikk over til M2M simkort som er for data. Maskin til maskin. Da er det fast pris pr/mnd + forbruk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lrsg Posted May 4, 2020 Author Share Posted May 4, 2020 Er det mulig å ringe webastoen i gang med et m2m simkort? Med appen kan man jo bytte mellom ulike forbindelser - sms, tlf eller data. Kjekt å ha den muligheten hvis noen andre i familien skal bruke bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toerig Posted May 4, 2020 Share Posted May 4, 2020 Jeg bruker Telia kontantkort og fyller svært sjelden. Funker fint det :-) Det jeg har problem med er at jeg stadig får denne feilmeldingen fra "bilen": Error USSD-request: "*100#" Noen som vet hvordan jeg blir kvitt denne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lrsg Posted May 4, 2020 Author Share Posted May 4, 2020 Jeg trodde heller ikke det skulle være behov for å fylle opp noe særlig, men der tok jeg feil, eller så er det noe feil (?). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oggioffshore Posted November 22, 2022 Share Posted November 22, 2022 Tenker montere altox, sikkert på tide etter å lagt på hylla i 2 år... Noen som bruker talkmore sim kort, eventuelt bare data eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elchund Posted November 22, 2022 Share Posted November 22, 2022 Jeg bruker kontantkort fra onecall, fungerer veldig greit, fyller kanskje kr 150-200 i året. Mvh Tron Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
motom Posted November 22, 2022 Share Posted November 22, 2022 Jeg har et data kort fra Talkmore og det fungerer utmerket. Oppsettet krever i teorien sms men jeg fikk det til uten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo@ Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 det var lansert ny altox app som skaper innstiginger automatisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
motom Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 Tror jeg satte inn mitt vanlige sim kort ved oppsett slik at den kunne motta sms og så byttet jeg til data sim etterpå. Har fungert utmerket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ottahol Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 1 time siden, Timo@ skrev: det var lansert ny altox app som skaper innstiginger automatisk. Installerte den nye på Pc og tlf. Virker OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted December 23, 2022 Share Posted December 23, 2022 Jeg har kontantkort fra Talkmore har funket fint. Alle meldingene blir videresendt til min mobil, og Talkmore sender ut varsel når saldo begynner å bli lav. Bruker vel muligens et par hundre kroner i året. Hjelper jo på om du setter på timer på de dagene du drar fast til samme tidspunkt hver dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
valvolainen Posted December 27, 2022 Share Posted December 27, 2022 Installerte dette i høst, fylte på en femtilapp og gikk tom omtrent umiddelbart med kontantkort fra telenor. Men spiller egentlig liten rolle, da det går helt fint og sende sms til et tomt kontantkort jeg trenger jo egentlig ikke tilbakemeldingene fra altoxen. Webastoen starter uansett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts