Gå til innhold

RRSport og vedlikehold


Admiral

Anbefalte innlegg

Da fikk familien overtalt meg til å bytte ut Defenderen til en 2014 RR Sport.

Skal jo innrømme at det er "noe" mer behagelig å kjøre, men mindre sjarm det er det jo.

 

Som kjent krever Defender noe stell for å holde koken, har ikke funnet så mye jeg må/bør gjøre med nybilen. Den har kun rullet 40' km og fått årlig service. 

Ikke så mye "snacks" å putte på den heller selv om jeg har noen småting i kikkerten som oppdatert kart og matte til bagasjen. Noen som har noe lurt å foreslå?

 

Hvordan er det med rust på disse? Bilen er ren og pen under, eneste rusten jeg har sett er litt overflaterust på eksosanlegget, men er det fornuftig/nødvendig med en runde Fluidfilm?

 

Noe annet jeg bør passe på?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en så ny bil er det vel generelt lite å passe på.

 

Preventivt tenker jeg vask og polering for å holde lakk i topp stand. Gi skinninteriøret en runde med impregnering i ny og ne. Hvis bilen har garanti vet jeg ikke hvor lurt det er å smøre på noe rusthindrende under. Det kan fort bli brukt mot deg av importør hvis det mot formodning skulle oppstå noe trøbbel. Sørg for god underspyling når du vasker bilen og grundig rengjøring av skjermbuer og bunn av dører osv. Senere kan du jo vurdere Fluidfilm.

 

Hvis du bedriver småkjøring med diesel kan det vær greit med en skikkelig langtur i ny og ne for å få blåst ut litt sot og hindre at EGR ventilen tetter seg. I tillegg får du sørget for at partikkelfilteret får brent av seg. Bruk bremsene litt aktivt også for å forhindre rust.

 

Kos deg med bilen først og fremst, grom bil:wub:

 

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...