Jump to content
LRforum

Recommended Posts

+1 for ønske om flere bilder ja. Jeg må desverre si meg enig i at prisaspektet er noe avskrekkende. disse camperne koster jo et halvt hus. Det er så man lurer på å bygge noe selv, men det å få det til å holde samtidig som man holder vekta nede er helt klart en utfordring.

 

Det så ut som et flott oppsett for styring av belgtrykket. Har du kompressor i bilen og, for å kunne mate dette?

 

Samtidig takk for tipset om RRcab - den hadde jeg gått glipp av. De har jo til og med modell som passer 130, og virker tilpasningsdyktige. (til og med engelsk nettside. ikke galt for en fransk produsent :) Der kunne endel av tyskerne ha lært noe.

 

Da har jeg lagt de også inn i oversiktsarket med relevant info

 

-Camarogeddon

 

 

Link to post
Share on other sites

Flott camper.

 

Der tror jeg du traff bra. ryddig og velbygget interiør, så skikkelig solid ut og, passe med plass men ikke noe overdrevet mtp vekt og dimensjoner. Liker også vasken / koketoppen med rustritt hele veien rundt.

 

Hvor mange sengeplasser har du?

 

-Camarogeddon

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Tusen takk for en fin tråd! Masse tips til en som også vil ut på tur etterhvert!!,

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Fant denne tråden nå. Vi har jo TT sin gamle 130, som han modifiserte for en tung camper. Uten at jeg vet nøyaktig hva. Savner ofte å kunne ringe ham. Vi kjører med en liten popup camper på 300 kg, og merker faktisk ikke at den er der sånn kjøreegenskapmessig. Vekten er jo i all vesentlighet i bunnen. Vanntank, gråvann, toalett, gassflaske, batteri, lader og slikt. Tror 500-600 kg på planet går helt fint, men over der skjer det ting. Litt bredere hjul og spacere kompenserer også bra for vekt i høyden, men gir andre problemer. Grizzlyandbear tar av sin Fourwheel camper når de skal ut i røft terreng, da er noe feil spør du meg. 

D7217825-2C04-47F6-A449-5728E33E79F2.jpeg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

https://photos.google.com/share/AF1QipPb5_GEV5jnnXG0UDhz0aHTTaskd3A1_c_7hR9eElJeVmexqqhaclqYXZKTy0U7fQ?key=bnJrZGhHWXo5SnBrdGVqUGh2OGIwYlBuMld5aDh3

 

Fikk en link med en rekke bilder av Four Wheel Camper til 130. Forhandleren i Tyskland sier at planet må bygges opp med 20 cm, de bygger gjerne en skuff under for lagring. Og som dere ser av bildene er det noen som bygger lange lagerrom mellom camperen og veggene rundt planet.

Link to post
Share on other sites
12 minutter siden, MrAnders skrev:

https://photos.google.com/share/AF1QipPb5_GEV5jnnXG0UDhz0aHTTaskd3A1_c_7hR9eElJeVmexqqhaclqYXZKTy0U7fQ?key=bnJrZGhHWXo5SnBrdGVqUGh2OGIwYlBuMld5aDh3

 

Fikk en link med en rekke bilder av Four Wheel Camper til 130. Forhandleren i Tyskland sier at planet må bygges opp med 20 cm, de bygger gjerne en skuff under for lagring. Og som dere ser av bildene er det noen som bygger lange lagerrom mellom camperen og veggene rundt planet.

 

Veldig snasent oppsett :wub:

Link to post
Share on other sites

@MrAnders - takk for bildearkivet - her var det endel bilder jeg ikke har sett før.

 

Helt klart et bra oppsett ja - jeg endte jo opp med å bygge en camper selv (eller strengt tatt, bygger) - men om det blir mye bruk av denne, så vil nok en eventuell oppgradering gå i den retningen med fourwheel camper. De er jo relativt lette, og er sånt sett en bra løsning på denne bilen - om du har lyst til å beholde en kurant del av offroadegenskapene.

 

Men det koster litt - det gjør det helt klart.

 

-Camarogeddon

 

 

Link to post
Share on other sites
53 minutter siden, Camarogeddon skrev:

@MrAnders - takk for bildearkivet - her var det endel bilder jeg ikke har sett før.

 

Helt klart et bra oppsett ja - jeg endte jo opp med å bygge en camper selv (eller strengt tatt, bygger) - men om det blir mye bruk av denne, så vil nok en eventuell oppgradering gå i den retningen med fourwheel camper. De er jo relativt lette, og er sånt sett en bra løsning på denne bilen - om du har lyst til å beholde en kurant del av offroadegenskapene.

 

Men det koster litt - det gjør det helt klart.

 

-Camarogeddon

Denne er veldig fin synes jeg, den veier 561 kg med vann og gass, som er håndterlig på en 130. Koster ca €29.000 pluss mva, og frakt. Skuffen under og skapene på siden vil være veldig praktiske. Så den dagen vi synes det blir for trangt i vår mini offroadcamper, så blir det kanskje en sånn. 
 

53 minutter siden, Camarogeddon skrev:

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Noen nye 130 kamper kombinasjoner siden sist?

Jeg så på en Fis-kaper i Island. Meget fin kamper for to ....men de må bygges en spacer under den på c.a 25cm til at den passer på en Defender. Da er inngangsdøren rimelig høyt oppe.

Er ellers varm på denne. 

http://www.rrcab.com/photos-cellule-amovible-rrcab-pickup.html

Den finnes i en versjon til 130.

 

Link to post
Share on other sites

Vi har tre sengeplasser i vår Fis. Generelt er camper på vanlige pickuper ganske trange. Er drt noen som veit hva en Fis koster idag? Vurderer delvis å selge vår etterhvert... 

Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på de er i kontinuerlig  produksjon, lagede sikkert en batch for bilutleier for noen år siden. Den jeg så i siste uke var et par år eller tre gammel. Den var montert på en nylig Hilux Dobbel Cab. Den hadde luft pumpe og luft sylindre til at reise pop-up. Smart løsning.

Der var en til salg på Island (bilasolur.is) i vinter. Pris c.a. 180-190k NOK. Veit ikke hva den ble solgt for.

 

Edited by kjartanb
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...