Gå til innhold

Lekkasje eksos foran SPort 2007


Anbefalte innlegg

Hei,

 

En kamerat har eier en RR Sport 2007 og har nå lekkasje/sprekk i eksosen helt foran ved motor. Pga dette fungerer ikke turbeon vist nok.

Er det vannskelig å montere ny eksos del foran ved motor, et verksted sier det er trangt og at man må ha av karosseri?!

 

Verksted sier delen alene koster 8000 kr og hele jobben med ny del koster 25,000 kroner.

Dette høres dyrt og ikke helt korrekt ut for meg.

Jeg eier selv en P38.

 

Noen som har erfaring med å bytte eksos foren ved motor etc samt formening om pris for denne jobben.

 

Min kamerat er selvsagt trist og lei og pga dette blir det dårlig med sommerferie:-(

 

Noen tanker/innspill ?

 

På forhånd tusen takk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det er røret mellom h. og v. eksosmanifold som lekker. Vanlig feil på Sport og Discovery, spesielt på 2.7tdv6.

Med lekkasje her får man (etterhvert) motorfeillampe og dårlig drag fra motor.

Det skal være mulig å bytte dette uten å ta av karosseri/ta ut girkasse men det er en drittjobb. Har gjort dette et par ganger og har tatt av karosseriet hver gang.

Da får man anledning til å bytte bremserør og regreim bak bl.a... Og andre ting som er vanskeligere med karosseriet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
På 22.11.2019 den 10.02, SiggenRRC skrev:

Det er å få kjøpt ny eksos fra "øya" - bestilte dette til 1100kr, uten DPF. 

Eksosen er festet med tre "muttere" på flensen / baksiden av turboen. 

 

Hvor har du bestilt den ? Og evt hvor kan jeg kjøpe det fra ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...