Geir K.H. Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 En tanke å tenke før man forsøker dette. Vann utvider seg 17000 ganger i volum fra væskeform til damp. Dere har kanskje sett den berømte smultkjelen på brannøvelser? Litt å tenke på før man går igang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disco3 Catho Posted October 30, 2015 Author Share Posted October 30, 2015 Ja...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oggioffshore Posted October 31, 2015 Share Posted October 31, 2015 Gjorde det på min gamle Audi 100, 77 mod, engang på 80 tallet. Men om det hadde noen effekt vites ikke. Men gamle karene, mente dengang at det var god knall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle G Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 http://www.snowperformance.de/en/waterinjection-boostcooler/waterinjection-turbodiesel/boost-cooler-waterinjection-stage-2-low-boost.html Litt på siden ... men sjekk denne linken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GuttormG Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 opptil 300PSI (20 bar) og innsprøyting vha dyse etter intercooler; finfordelt/forstøvet vann altså. Det kan jeg tro merkes på motoren ja:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Moslet Posted November 1, 2015 Share Posted November 1, 2015 (edited) Ja det funker...jeg har prøvd. Kjørte på vann og alkohol når turbotrykket oversteg et vist tall ( 0,8bar i mitt tilfelle.) Bilen gikk også merkbart bedre etter et par gode drag med vann/alkohol, når motoren da var blitt "vasket", så å "vaske" en diesel motor har faktisk noe for seg ja. Jeg brukte den minste dysa, men husker ikke hvor stor den var lenger. Edited November 1, 2015 by Roar Moslet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disco3 Catho Posted November 1, 2015 Author Share Posted November 1, 2015 Tøft.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir K.H. Posted November 3, 2015 Share Posted November 3, 2015 At det funker er ingen tvil Men er litt anderledes å koble opp et slikt kit en å stå med en gammal Jif flaske med vann og spraye inn i innsuget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garfield Posted February 6 Share Posted February 6 Det holder med bare vann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts