jorgenht Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 (edited) Om du er stø i nynorsk, så hjelper kanskje dette? @Ranger Injektorbytte Disco3. Edited April 16, 2019 by jorgenht @ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted April 16, 2019 Author Share Posted April 16, 2019 Ja - ser ikke så vanskelig ut. Får bestille inn nye kopperpakninger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted April 19, 2019 Author Share Posted April 19, 2019 Er i gang med ryggekamera prosjekt. Det meste er klart - bortsett fra tilkoblingen til skjermen. Gul plugg til gul kontakt. Må vel ha en overgang? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjellmann Posted April 19, 2019 Share Posted April 19, 2019 9 minutter siden, Ranger skrev: Er i gang med ryggekamera prosjekt. Det meste er klart - bortsett fra tilkoblingen til skjermen. Gul plugg til gul kontakt. Må vel ha en overgang? Ja du trenger en sånn overgang https://www.disco3.co.uk/shop/nav-screen-cable-fakra-to-rca-phono-p95.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted April 19, 2019 Author Share Posted April 19, 2019 2 minutter siden, Fjellmann skrev: Ja du trenger en sånn overgang https://www.disco3.co.uk/shop/nav-screen-cable-fakra-to-rca-phono-p95.html Takk for tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted April 19, 2019 Author Share Posted April 19, 2019 Enklere å komme til kabelen som må kuttes om en tar av bunn braketten og ikke den sorte rammen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgenht Posted April 19, 2019 Share Posted April 19, 2019 Gøy med kamera! Siggenrrc sin guide eller noe annet du følger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted April 19, 2019 Author Share Posted April 19, 2019 Ja - det er denne oppskriften av Siggenrrc. Overgangen FAKRA to RCA (Phono) var ikke nevnt så vidt jeg kan se så jeg ble litt paff når mottakeren ikke kunne kobles rett i skjermen. Den lokale stereo sjappa kan sikkert skaffe tilsvarende plugg, men jeg har nå bestilt fra disco3.co.uk. Gjør min egen variant på noen punkter. Liker ikke strømtyver en klemmer over ledningene, så jeg bruker loddebolten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted May 4, 2019 Author Share Posted May 4, 2019 Litt tid i garasjen i dag. Turbilen har da fått både ryggekamera og BT modul med hansfree løsning. Motet meg opp og byttet dyse tettingen på 4 sylinder. Krysser fingrene for at det nå er tett. Måtte modifisere hylsene litt. De hadde noen "ben" som gjorde at jeg ikke kunne vri de rett i forhold til "løfte jernet". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SiggenRRC Posted May 5, 2019 Share Posted May 5, 2019 Grattis med kamera! Det er nevnt at du trenger kabel fra RCA til SMB i guiden (måtte lese over to ganger) - kanskje jeg skal gjøre det enda klarere i guiden? Hvordan funker den BT-modulen, egentlig? Vurderer å kjøpe en slik selv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted May 5, 2019 Author Share Posted May 5, 2019 Joda SMB er nevnt i veiledningen, men min erfaring med SMB er fra amatør radio og det fikk jeg ikke til å stemme med pluggen/holderen som skulle inn bak. Jeg har en horisontal forstyrrelse som ruller sakte over skjermen. Lurer på legge senderen på andre siden av døren så den kommer inn i bilen. Mulig det kan hjelpe? BT-modulen kobler seg til telefonen når bilen starter. Streamer da alt innhold (NRK og musikk) fra telefonen. Med Mic`en har jeg handsfree når det ringer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oggioffshore Posted May 7, 2019 Share Posted May 7, 2019 Kan man trigge den video inngangen manuelt, dvs uavhengig om man setter bil i revers. M feks egen bryter. Er det can styrt, eller får den eget signal fra girvelger /girkasse Det er jo 3 video innganger på skjermen. Og da må det være en video switch inni der. Utfordringen er å få trigget den. Hadde vært genialt m tanke på kamera til vogn, offroad kjøring å sånn. Liten trå kupping Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted May 7, 2019 Author Share Posted May 7, 2019 (edited) Ja det var en tanke... Fant et hint her https://www.disco3.co.uk/forum/reverse-cam-without-entering-diagnostics-menu-96314.html?highlight=screen+switch I went down the GVIF route and it works great, even added a second camera to see the tow ball mounted next to the towing electric socket with a switch to change between the two images. Ian a HIDS4U has been really helpful well worth the time and cost in my opinion Alternativ løsning GVIF https://car-solutions.com/en/gvif-interface-for-lexus-toyota-land-rover-nissan-jaguar.php Edited May 7, 2019 by Ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oggioffshore Posted May 7, 2019 Share Posted May 7, 2019 Eg har nå, GVIF modulen til rygge kamera. Hadde en tanke og plan, på å montere inn 1 kamera i hvert side speil, som dekker forhjulene, kanskje et i front. For så, via video switch. Få alle kamera inn på skjermen. Var med tanke på offroad kjøring. Greit å se hvor hjula er. Og da har man mulighet for xtra trådløst kamera, i forb med campingvogn. el.l Så har installert et speil kamera. Men det stoppet litt opp der... he he. Utfordringen var å få video signalet inn til kupè. Siden det var en multi plugg på dør kabelen. Stoppet det litt opp. Men har kjøpt inn 2 sendere, som kan ligge inni døra, og sende trådløst via mottakere til video swithcen - via GVIF til info screen. Utfordringen her, var at eg tror senderne sender på samme frekvens, og da blir det litt rot. Så skal se litt på FPV sendere/ mottakere fra Droneverdenen. Som eg tror kan fungere bedre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted June 8, 2019 Author Share Posted June 8, 2019 Spennende prosjekt det der. Selv er jeg missfornøyd med forstyrrelsene i bildet med den trådløse overføringen. Det må bli enten ledning helt frem eller flytte senderen inn i bilen; dvs på innsiden i bakdøren. Litt guffent vær for uteaktivitet så litt kvalitetstid i garasjen ble det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanslr Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 Injector 1 du har skiftet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted June 10, 2019 Author Share Posted June 10, 2019 Nr1 hvis det er den fremste på høyre side. Tilsynelatende svetting i toppen under plastikken siden det den ble våt videre nedover. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanslr Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 Du hadde ingen problemer med verdiene på dysene altså? Virker som om de fleste dyseproblemer er med Nr 1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted June 10, 2019 Author Share Posted June 10, 2019 Vel; sjekket ikke verdier. Det var tydelig noe galt, tidvis lukt og vått rundt dysen. Gjorde rent med bremse rens. Lot motoren så gå på tomgang. Da var det klart hvor dieselen kom fra. Skal sjekke verdier nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted June 29, 2019 Author Share Posted June 29, 2019 (edited) I dag er kompressoren for luft fjæringen nede for vedlikehold og sjekk. Har hatt nytt tørkemiddel og lokk på lager en stund. Har sett et par youtube videoer og gruet meg litt. Den øverste skruen på braketten var ikke lett å komme til, men om en har tynn forlenger til en 10mm kopp er den mulig å nå den over kompressoren. Hos meg satt alle tre godt pluss litt rust. Tror jeg redder klipsene. Begge skruene til gummi festene måtte jeg bare kutt. Setter på nye med 6-kant hode. Tørkemiddelet var begynt å bli sukker så håper jeg fikk byttet i tide... Bilde av gammelt og nytt lokk på tørka.. Edited June 29, 2019 by Ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted October 19, 2019 Author Share Posted October 19, 2019 Klargjort for vinter i dag med oljeskift ++. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SiggenRRC Posted October 19, 2019 Share Posted October 19, 2019 Testet webasto også? Greit å gjøre da den normalt ikke brukes via sommeren (hilsen en som trodde slt var i orden) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted October 20, 2019 Author Share Posted October 20, 2019 23 timer siden, SiggenRRC skrev: Testet webasto også? Greit å gjøre da den normalt ikke brukes via sommeren (hilsen en som trodde slt var i orden) Joda - webastoen har vært i bruk flere ganger allerede. Derimot funket ikke SMS funksjonene så nytt SIM kort er bestilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted October 27, 2019 Author Share Posted October 27, 2019 (edited) Nytt simkort og konfig fra denne siden https://www.danhag.de/en/configure-app-control så er fjernkontrollen for Webasto i orden. En liten leveranse til hytta i dag. Kos med litt snøkjøring, lavserie og løftet bil Edited October 27, 2019 by Ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SiggenRRC Posted October 27, 2019 Share Posted October 27, 2019 Oppgradering av webasto med app er faktisk helt utrolig deilig i disse bilene. Grattis! Se der ja, de er helt overlegene utenfor vei. Det er det de er laget for. Testet du «snøprogrammet»? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts