isak Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 17 timer siden, Ranger skrev: Vi var innom Biltrend`s bil og sykkelmesse i dag Ingen av disse har plass til to offroad sykler inne i kupeen så det blir ikke noe bilbytte med det første okei... trodde varerommet var noenlunde likt mtp mål. hvor skorter det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted April 15, 2018 Author Share Posted April 15, 2018 Åpningen ser lavere ut på D5. Ellers er det 3 delt baksete i vår bil som gjør at syklene går inn med forhjulet på når midterste sete er skrudd ut. Vi kjører bilen som 4 seter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted May 13, 2018 Author Share Posted May 13, 2018 Olje og filter + dieselfilter er byttet i finværet i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted September 24, 2018 Author Share Posted September 24, 2018 PKK i dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trondshj Posted September 24, 2018 Share Posted September 24, 2018 Gratulerer Alltid greit å få unnagjort, og få bekreftet, selv om man er ganske så sikker på at tinger på stell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted October 20, 2018 Author Share Posted October 20, 2018 Tid for TLC på turbilen nå når vinterdekkene er funnet frem. Pakningen ved bakdøren høyre side har vært litt dårlig og bakom var det litt møkk og litt overflate rust som nå blir tatt hånd om... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted October 21, 2018 Author Share Posted October 21, 2018 (edited) Tok en runde på bære bruene, bremserør, sill, lufttanken og ramme generelt også. Blandet ovatrol og arkanol 50/50 og sprøytet med "vaske sprøyten" etter rengjøring. Den ene brua bak ble ikke byttet i fjor. De andre så fortsatt ny ut. Før og etterbilde Edited October 21, 2018 by Ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted November 7, 2018 Author Share Posted November 7, 2018 (edited) Kikket tilfeldigvis gjennom galleriet fra LRoS, Land Rovers of Switzerland, 30 års jubilee. Der var det bilde av oss når vi prøve oss på teknisk konkurranse. Edited November 7, 2018 by Ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted November 8, 2018 Author Share Posted November 8, 2018 Dere ser tennisballen som er festet på døra?? Den skulle ikke ramle ned og det klarte vi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted January 15, 2019 Author Share Posted January 15, 2019 Ønsker meg en slik integrert BT løsning: https://britishamericanconcepts.com/product/lrbt-1/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegarj Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 På 15.4.2018 den 8.55, Ranger skrev: Åpningen ser lavere ut på D5. Ellers er det 3 delt baksete i vår bil som gjør at syklene går inn med forhjulet på når midterste sete er skrudd ut. Vi kjører bilen som 4 seter... Hva slags sykler har dere hvis dere får inn 2?? Jeg syns det er trangt med 1 og seteraden nede... 1 time siden, Ranger skrev: Ønsker meg en slik integrert BT løsning: https://britishamericanconcepts.com/product/lrbt-1/ Denne liker jeg også. Tror jeg må bestille en slik i løpet av våren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted January 16, 2019 Author Share Posted January 16, 2019 9 timer siden, vegarj skrev: Hva slags sykler har dere hvis dere får inn 2?? Jeg syns det er trangt med 1 og seteraden nede... Vanlig offroad sykler med 26" hjul. http://arkiv.hardrocx.no/portfolio_item/cambrium-sl-26r-2/ Fant omsider et bilde av fullpakket bil på vei til Sveits. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegarj Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Ok, de tar nok litt mindre plass enn min fulldempet 29» stisykkel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted January 16, 2019 Author Share Posted January 16, 2019 Ja det er bare akkurat så det går. De må legges inn på skrå og reises når forhjulet står i "brønnen" der midterste baksete skulle vært. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torke Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 Denne er også en 5 seter ser det ut som. Og da er vel bagasjerommet litt lavere der de bakerste setene skulle vært? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegarj Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 (edited) Bagasjerommet er vel flatt uavhengig om det er 5 eller 7 seter? Min 5-seter har i hvertfall flatt gulv bak. Men det ser ut som det er tatt ut platen bak på bildet over Edited January 16, 2019 by vegarj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted January 16, 2019 Author Share Posted January 16, 2019 Vi har en 5 seter så bagasjerommets gulv er normalt flatt innover. Baksetene er tre-delt og jeg skrur ut det midterste så vi bare har fire seter når vi kjører med syklene inne i bilen. De to på hver side legges ned (rygg frem og sete ned) så de blir i plan med rommet bak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torke Posted January 16, 2019 Share Posted January 16, 2019 42 minutter siden, Ranger skrev: Vi har en 5 seter så bagasjerommets gulv er normalt flatt innover. Stemmer sikkert. Det så bare ut som på bildet, at gulvet er flatt slik du beskriver, men litt lavere enn baklemmen når den er nedslått. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 Kunne vært kjekt å hatt 2" receiver i noen tilfeller, men den var litt dyr. Ingen som har en brukt å selge tro? https://www.roverparts.com/Parts/LR040248G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YMK Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 (edited) Skal du ha denne brukt bør du titte i Australia eller USA Edited March 7, 2019 by YMK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fogga Posted March 7, 2019 Share Posted March 7, 2019 Roverparts $ 590 - 5187kr Island4x4 £ 297 - 3413kr Fortsatt dyrt for en liten bit firkanta rør, men jeg er ikke i tvil om hvor jeg hadde handlet det om jeg var på jakt etter ett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted March 7, 2019 Author Share Posted March 7, 2019 Enig. Har funnet noen på ebay ned mot 2`, men det får vente siden jeg ikke har noe konkret behov i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted April 1, 2019 Author Share Posted April 1, 2019 Vi var plutselig enøyd. Ikke så bra når det fortsatt er mørkt om kveldene. Har sett fargeforskjell på lampen som sluknet. Vistnok helt normalt. Rimelige lamper fra BilXtra. To lamper i pakken og begge er byttet. Peace of cake Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jon71 Posted April 1, 2019 Share Posted April 1, 2019 Kjekt med lys på bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted April 16, 2019 Author Share Posted April 16, 2019 Litt diesel lukt utenfor bilen nå og da. Kikket etter og det ser ut som det er et par dysetettingen på høyre side som ikke lenger tetter som de skal. Vi har passert 220´km så kanskje ikke helt unormalt. Fant ikke noen direkte instruks på youtube. Noen som har byttet? Grei skruing? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts