Kaldevass Posted November 2, 2016 Share Posted November 2, 2016 Hyggelig besøk på trafikkstasjonen i dag. Både på hallen og kontoret. Skiltene lå klare. Gratulere D3 med hvit skilt og egen reservehjulsdekk kran - - - - ikke verst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jon71 Posted November 7, 2016 Share Posted November 7, 2016 Gratulerer!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted November 20, 2016 Author Share Posted November 20, 2016 (edited) Jeg har fått ladet kontantkortet til GSM modulen til webasto, men får ikke kontakt. Noen som vet hvor den vanligvis er montert i bilen? Edited November 20, 2016 by Ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted December 22, 2016 Author Share Posted December 22, 2016 Engine fault i dag på EGR 0. Må vel påregne en rengjøring av disse nokså snart. DPF melding kom opp mens jeg holdt på. Nullstilte feilkoder og kjørte meg en lang tur. Alt vel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted February 2, 2017 Author Share Posted February 2, 2017 Må skryte litt av NAF. Siden jeg er uten egnet garasje for tiden så ble det time hos NAF. Kr 1600,- for olje og filter inklusiv arbeid må jeg si er kurrant Ca 11.000km siden sist jeg byttet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Land Rover for alle penga Posted February 2, 2017 Share Posted February 2, 2017 Må skryte litt av NAF. Siden jeg er uten egnet garasje for tiden så ble det time hos NAF. Kr 1600,- for olje og filter inklusiv arbeid må jeg si er kurrant Ca 11.000km siden sist jeg byttet. "Det er nok billigere enn i Sverige det" Grei pris det. Må lese denne tråden fra start trur jeg. Kan lite om D3 Men slik jeg ser det på et par bilder, fin bil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LANDreas Posted February 2, 2017 Share Posted February 2, 2017 Hva slags olje brukte de da? Synes det har vært altfor lite diskusjoner om olje på D3 i det siste. Vent litt, så jeg rekker å poppe popkorn først! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted February 3, 2017 Author Share Posted February 3, 2017 Holder på å undersøke litt rundt akkurat det spørsmålet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted February 3, 2017 Author Share Posted February 3, 2017 Skulle ikke Mobil 1 ESP 0W-30 være helt rett? http://www.mobil1.no/motorolje/esp-0w-30.aspx?tabs=spesifikasjoner#tabs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LANDreas Posted February 3, 2017 Share Posted February 3, 2017 Spør importøren hva slags olje du skal bruke. De har garantert riktig svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted February 6, 2017 Author Share Posted February 6, 2017 Fra nettsidene til Land Rover Norge sendes man til en forhandler med slike spørsmål. Jeg fikk bekreftet at dette var rett Mobil 1 olje fra Nardo bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted March 19, 2017 Author Share Posted March 19, 2017 I dag døde bilen i en fin lang oppoverbakke etter ha vært litt tungstartet og hatt dårlig gass respons på vei inn til byen. Etter en times venting (på NAF berger) var det sånn nesten start, men nei. Kun en feilkode på ventilasjon som har vært der en stund. Det er 5 minus ute og jeg tenker kanskje det kan være vann i diesel (er ikke det varsling på 2008 modellen?) eller dieselfilteret. Byttet for 12000km siden Hva annet kan det være? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jschille Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 hol i slange til ladeluftkjølar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted March 20, 2017 Author Share Posted March 20, 2017 Gir hull i ladeluftslanger slike symtomer? Vi får se. Bilmester1 i Tromsø tar inn bilen i løpet av dagen. De har Autologic diagnose. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pickup Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 Siden du har fått oljeskift hos NAF, har du kanskje "glemt" drivstoff-filter bytte eller svikt i pumpe / rele? Grunnen til at jeg vet dette kunne vært postet i "dagens flause" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted March 20, 2017 Author Share Posted March 20, 2017 Ja du er inne på noe der. Nå får vel først se hva de finner før vi konkludere... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted March 20, 2017 Author Share Posted March 20, 2017 EGR ventil venstre side blir byttet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted March 25, 2017 Author Share Posted March 25, 2017 Bilmester1 leverte varene. Bilen ble ferdig til rett tid og til avtalt pris Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
YMK Posted March 25, 2017 Share Posted March 25, 2017 Ingenting er bedre enn at noen leverer som avtalt, og at man føler seg verdsatt som kunde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted April 1, 2017 Author Share Posted April 1, 2017 (edited) Fikk brøytet litt snø i dag med NLRK avd Nord på Bardu motorsenter. En kanonfin dag Edited April 1, 2017 by Ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted June 30, 2017 Author Share Posted June 30, 2017 Holder på å gjøre bilen ferie klar. Den passerte 200.000km for et par uker siden. Nå er alle oljer byttet på motor, differ, fordelingskasse og automat. I understellet er alle bærebruer med foringer byttet bortsett fra den øvre bak. Det ble ikke tid så vi får ta den i august. 12 tons trykk måtte til for å få ut et par bolter.. Da blir det vel også ny 4 hjuls kontroll... God sommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted July 29, 2017 Author Share Posted July 29, 2017 Da har vi lagt bak oss Sverige, Danmark, Tyskland, Sveits med 30 års jubileum, Tyskland, Danmark, Norge med landstreff og turen hjem. 2 personer sørover og 3 personer nordover. Med 2 offroad sykler og telt utstyr inne i bilen! Har lagt bak oss 8898km på fire uker. Forbruket i Norge på < 0,8 l/m og i Tyskland på > 0,9 l/m. Vistes godt når farten ble større enn 120km/t.. Fornøyd med bilen? Oh yes. Kommer noe video fra Sveits når jeg får redigert litt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted September 30, 2017 Author Share Posted September 30, 2017 (edited) Litt slitasje etter en slik lang tur kan en vel regne med. Strammeren på multireimen må byttes. Litt ulyd på tomgang. I dag ble klubbene til paralellstaget byttet. Alle "klunke" lyder borte Edited September 30, 2017 by Ranger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted October 4, 2017 Author Share Posted October 4, 2017 Da er begge belte strammerne byttet. Lyden er borte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted November 18, 2017 Author Share Posted November 18, 2017 Når vi får ryddet er det plass til to biler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts