Jump to content
LRforum

Litjkar´n - en Serie 2a fra 1968


LANDreas
 Share

Recommended Posts

I dag ble Litj'n godkjent for to nye år. Nå skal vi visst være i gjenge ift. periodisk kjøretøykontroll, for jeg trodde jo i fjor at han var godkjent i to år da.

 

Tørking av motorolje under bilen før avreise, en runde til nedi veien for NAF, og godkjenningen var et faktum. Det løse bremserøret var selvfølgelig også festet. Trivelig fyr og en god bil- og motorsykkelprat. Liker gamlekara på NAF, jeg.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Grattis med Pkk! Gikk i samme fella og fikk brev fra myndighetene angående Vedskjulet. Den ble jo nettopp godkjent! Men når det er langt på overtid så hjelper det lite...

Link to comment
Share on other sites

Veldig god følelse. :) Må innrømme litt negative tanker etter første runde, har jo vært på PKK mange ganger de siste årene. Før overtagelse, nummerskifte ga også PKK året etter, underkjent, sommel fra min side, så ny året etter igjen og nå, pluss etterkontroll. Nå håper jeg det er greit de to neste. :rolleyes:

 

Skal vel ikke klage, har kun vært bagateller. Det mest alvorlige har vært bremserør og demperforinger, som ikke var dårlig. Møkkaverksted. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Senk skuldrene nå unge mann. NÅ er du i rett PKK syklus, har absolutt rette ekvipasjen, rette holdningen og landeveien ligger der..klar for utallige mil med godfølelse. På med Monclér-dunjakka, vinterdekk og høst og vinter kan komme med et leende!!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Litjkar'n har fått en ny adoptivfar - og jeg håper ikke Andreas lider for mye.

Drømmen om seriebil har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og endelig er den oppfyllt. :wub:

 

Jeg overtok stafettpinnen på torsdag. Clutchen er ikke frisk, men det ble gjort vurdering som tilsa at denne kunne brukes. Clutchen ble ikke verre av å bli brukt (tror det var lukten av gjødsla jorder i Enebakk som fikk opp humøret til Litjkar'n), så da bar det ned til seriebiltreffet på lørdag. Treffet var supert, mange nye og gamle bekjentskaper var tilstede, og en fantastisk flott plass. 2. plass i klassen ble det også! Bortsett fra at Litjkar'n lekker litt her og der og clutchen er litt lunefull så er den helt tipp topp.  Jeg koste meg faktisk på motorveien i venstrefeltet (!) - dette er ingen treiging! På vei hjem parkerte jeg på en bensinstasjon for en matbit da jeg registrerer en bevegelse i sidesynet og så -- blålys! Shit… Men det var bare to politibetjenter som ville fortelle meg hvor stilig bil jeg hadde og ønske meg en god dag videre. B)

 

 

IMG_4233.jpg

IMG_4234.jpg

IMG_4237.jpg

Edited by Ahok
Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med flott bil!

(og litt kondolerer til Andreas da...)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På 26.6.2017 den 1.49, LANDreas skrev:

Jeg kan se han smiler over å få være på tur, Arild! Tror han (også) storkoser seg i ditt selskap. :)

 

Jasså færr, her gåre forr sei. 

Grattis til Arild....  men er ikke helt sikker på hvilket superlativ som skal formidles hr Andreas. Tror jeg prøver meg på et grattis til deg også. Det var vel "med vilje" antagelig. 

Fint at fine biler får nye og entusiastiske eiere. Arild blir en kanon eier av Litjkarn....brennsikkert!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gikk i gang med clutchen i dag. Startet med slavesylinder og der var det jo selvsagt latterlig trangt. Fikk den omsider ut… Rundt utløserstaget var det noe plastikkskrammel og en morken gummihette? Vet ikke helt funksjonen til dette plastikkskrammelet inni der… Gummihetta kan kanskje stamme fra en gammel slavesylinder.

Fikk etter masse banning ny slavesylinder på plass. Nye slangen jeg hadde bestilt passet ikke (feil dimensjon på gjengene), så da ble det ikke bytte av rør og slange som planlagt i denne omgang. Når jeg også fant ut at det er en mye mer omfattende jobb å bytte mastersylinder enn jeg trodde så skrudde jeg ting sammen igjen og luftet i håp om at problemet var slavesylinder. Det var det jo selvsagt ikke, og håpet om at problemet er løst ved bytte av mastersylinder svinner, men jeg klamrer meg fortsatt til det.

Link to comment
Share on other sites

Ny mastersylinder på plass. Løsnet forskjermen i bakkant, så var det plass. Gledet meg til å teste frem til jeg oppdaget at det både var andre gjenger og flens på ny mastersylinder.

 

Det skal ikke være enkelt å få tak i riktige deler til disse bilene! Får snart starte garasjesalg på feilinnkjøpte deler...

 

 

IMG_4310.JPG

IMG_4311.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...