cassie Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Ønsker å rydde i Land Rover parken Bilen fikk nye blad fjærer og nytt eksos anlegg for ca 2 år siden Følger med et sett Mud terain dekk, + diverse deler samt grønn bibel. Kjente feil: Knust glass i venstre blinklys bak. Hender den hopper ut av 3. gir Taket er ikke festet, kun satt oppå etter toppløs sommer pris : 30.000,- eller bud. Paul Lande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Defender110 Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Hva med tilhengeren som er synlig på noen av bildene, er den salgbar også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tiopet Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Akkurat en slik henger jeg kunne tenkt meg til min nye serie 1 også Hvor får man tak i sånne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cassie Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 Hengeren er 1953 modell, og skal benyttes sammen med Serie 1 1953 som står i garasjen. men nå må jeg rydde, så derfor selges både range roveren og serie 2 A. Åpen for bud ikke lavere enn 20.000 Paul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AreM Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Akkurat en slik henger jeg kunne tenkt meg til min nye serie 1 også Hvor får man tak i sånne? Hvor får man får tak i nye Serie I ? (beklager, jeg klarte ikke å dy meg ...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AreM Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 Er Geologen en IIA? Den plata under grillen/lyktene er ikke buet. Er ikke det et tegn på at det er en SerieII? Men 1962 var jo uansett i overgangen mellom Serie II og Serie IIA, og fabrikken hadde jo en tendens til å bruke opp gamle deler/deler fra den modellen som utgikk på sine nye modeller.(jmf. tidlige Serie II med Serie I motor og gear). Det er kanskje dette som har skjedd her? Forresten en flott bil du skal selge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cassie Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 Ny serie 1 får man tak i, når man har en serie 1 fra før, eller har hatt en serie 1 tidligere..... Min serie 1 er selvsagt også til salgs, sammen med hengeren Da både eier, bil og henger er fra 1953, så hadde jeg tenkt at vi skulle holde sammen en stund til. Egentlig så trenger jeg nok garasje plassen til defenderen... paul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cassie Posted September 20, 2012 Author Share Posted September 20, 2012 Serie 2A ble introdusert i 1961, etter det jeg husker Mener at jeg sjekka serie nummer på bilen da jeg kjøpte den. Geologen ble førstegang registret 22/9-1962 Paul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Luneborg Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 At det er forskjellig farge på interiør og eksteriør kan også tyde på at det er en serie II, såfremt den ikke er lakket i en annen farge i ettertid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AreM Posted September 20, 2012 Share Posted September 20, 2012 På denne siden http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Series finner man bilde av en Series IIA. Her er fargen utvendig veldig lik interiørfargen på "Geologen." Og dekselet under grillen er rett. Så da er vel Geologen en IIA, til tross for dette rette dekselet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts