Jump to content
LRforum

Hva har du gjort i dag med Land Roveren din?

Recommended Posts

• Replies 8.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har skrudd til serie bil i dag, og kjørt meg en liten tur. Liker bilen bare bedre og bedre, håper på skilt og godkjenning i løpet av sommeren  

Ny lakkert front er skrudd på i morges før vi dro i stallen ,og jentene skrur idag óg. Av med en fæl Orange grillen og på med nylakkert KBX front.

Det må vel ikke bare være vedlikehold og trøbbelfiksing i denne tråden her, ikke sant?   For her er nemlig det jeg gjorde siste døgn med min Defender: Overnattet på 2137 moh. for å være der

Posted Images

Vi var hjemme en tur med vår Hercules 6x6 Defender og jeg tenkte at det var lurt å ta en full runde med smøring av nipler / sjekk av understell og oppfylling av pokaler / knokkelhus - alt gjort og ingen problemer oppdaget.  Dagen etter av gårde - etter 10 minutter fikk vi første "dødswobbel" med påfølgende retur hjem. Fant litt slakk i et hjullager - men det hjalp ikke. Etter mye grubling så var konklusjonen at oppfylling av pokalene hadde smurt alt så godt at der var omtrent null preload ...  og hele klumpen kunne beveges uten motstand. Etter at shims var fjernet og motstand øket til 1,5 til 2 kg (litt ekstra siden det løsner fort) så er wobblingen vekke...  så i morgen er vi ute på veien igjen ;-) 

Har bytta olje på gearkasse. Det var i meste laget med metallspon på magneten i tappepluggen og gult spon i botnen av karet eg samla olja i. På transferkassa sog det noko betre ut. Litt lite olje av i forhold til det som gjekk på. Og nokon har klart å trekke til tappepluggen så den er strekt. Om den ikkje skal verre sjølvlåsande då. Konstaterte til slutt at baktraversen og ein utrigger i stor grad er kjeks.

Bytta olje på motor.... 

IMG_20210727_164034.jpg