Jump to content
LRforum

Recommended Posts

Så nettopp Fifth Gear S20E10.

Der legger dem ut om "den nye Defenderen" som kommer i 2015.

 

Tok noen printscreen av DC100'en.

Hva syns dere?

Personlig syns jeg det ser mer ut som en Evoque-cab med litt billig plastik-styling.

Land Rover (Ford) ødelegger virkelig 60+år med fornuft.

Dont fix shit that aint broken!

 

397041_10150447983502046_662697045_9064089_259117195_n.jpg

 

399049_10150447983542046_662697045_9064090_1141098213_n.jpg

 

403624_10150447983597046_662697045_9064091_148202290_n.jpg

 

405988_10150447983632046_662697045_9064092_2091147743_n.jpg

 

381249_10150447983157046_662697045_9064085_564923379_n.jpg

 

393834_10150447983182046_662697045_9064086_656596621_n.jpg

 

388400_10150447983442046_662697045_9064087_957023286_n.jpg

 

407718_10150447983467046_662697045_9064088_1111235778_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Dæven den var lite pen, unskyld ord språket.

 

Ser mer ut som en wannabe beach buggy for surfenerder.

Link to post
Share on other sites

Dette er en konsept bil. Konseptbiler har ekstreme former, og er langt fra det som ender opp i bilbutikken.

Jeg synes det eksempelet her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=53573&st=120, begynner å likne noe.

 

photo-2011_gallery_image_large.jpg

 

 

Land Rover er nødt til å tenke framover for å henge med i gamet.

Da nytter det ikke med gammal teknologi og biler som lekker :P

Link to post
Share on other sites

Dette er en konsept bil. Konseptbiler har ekstreme former, og er langt fra det som ender opp i bilbutikken.

Jeg synes det eksempelet her: http://www.lrforum.c...ic=53573&st=120, begynner å likne noe.

 

photo-2011_gallery_image_large.jpg

 

 

Land Rover er nødt til å tenke framover for å henge med i gamet.

Da nytter det ikke med gammal teknologi og biler som lekker :P

Nåja, dei ligg då jaggu langt nok framme med resten av modellprogrammet. Inntil vidare ser det ut til at dei kan produsere den gammaldagse Defenderen alt dei greier og få avsetning for produksjonen. Eg synest dei skal bruke energien på å lage lekkasjefrie Def. ;)

Link to post
Share on other sites

Personlig syns jeg det ser mer ut som en Evoque-cab med litt billig plastik-styling.

Land Rover (Ford) ødelegger virkelig 60+år med fornuft.

Dont fix shit that aint broken!

Ford? Er det de som har skylden ja. Fytte katta altså... Da synes jeg de nye eierne bør skjerpe seg...

Forøvrig er jeg enig i at dette er mer i retning av Range Rover Evoquebarbiegirlplasticfantastic-bil! Defender er det ikke. Da kan heller Defender avgå med verdighet.

 

Land Rover er nødt til å tenke framover for å henge med i gamet.

Da nytter det ikke med gammal teknologi og biler som lekker :P

Det er en viss forskjell i å tette en dør som lekker, og å komme opp med en plastikkbil for frisører... <_<

Link to post
Share on other sites

Problemet ligger mer i at mennesker som kjøper en Defender, ville nok aldri gått for en DC100 (eller hva den nå enn kommer til å hete til slutt).

Er jo ett helt annet konsept og dermed ett helt annet marked.

Personlig om jeg _måtte_ kjøpe en ny "Defender", ville nok pengene ha gått mot Jeep.

Dem er ihvertfall trofast til design og konsept.

 

Men ja, Defender sin form er "utdatert", men man kjøper ikke en Defender for sin perfekte form.

Er jo en av få nye biler, man har mulighet til å skru, fikse, herje med uten å være 100% ekspert.

Link to post
Share on other sites

Problemet ligger mer i at mennesker som kjøper en Defender, ville nok aldri gått for en DC100 (eller hva den nå enn kommer til å hete til slutt).

Er jo ett helt annet konsept og dermed ett helt annet marked.

Personlig om jeg _måtte_ kjøpe en ny "Defender", ville nok pengene ha gått mot Jeep.

Dem er ihvertfall trofast til design og konsept.

 

Men ja, Defender sin form er "utdatert", men man kjøper ikke en Defender for sin perfekte form.

Er jo en av få nye biler, man har mulighet til å skru, fikse, herje med uten å være 100% ekspert.

Jag ær nog en av de som har en Defender och som ville ha ha køpt en DC100. Jag hade aldrig køpt en sån dær gul beachbuggy då den aldrig hade fyllt mina behov. Dæremot denna andra versionen man har fått se tycker jag ær bara YUMMIE!!!

Mvh

M

Link to post
Share on other sites

Dette blir som å skue opp mot en sky og diskutere hvorvidt den er tiltagende eller ei. Ved neste øyekast har den forandret seg.

Sånn vil det være med DC100 også frem til den endelig kommer på markedet.

Link to post
Share on other sites

At man må se fremover, -ikke se seg tilbake, møte kunden, se behovet i markedet og alt det der er ikke-gjeldende bullshit i denne klassen. Se på JEEP;

396550_2914018497150_1461309217_32931285_824737271_n.jpg

 

Jeep klarer denne oppgaven fint.

 

Hvis Land Rovers svar er det vi ha sett hittil, skårer Jeep på walkover...big time!

 

Bygg gjerne den nye konseptbilen, men ikke prøv å trekke sammenligninger til Defender. Det blir bare dumt.

Edited by Rune Kleven
Link to post
Share on other sites

Jeg liker det ikke selv, -men vi må jo si fra! Synes det er mye greiere av Land Rover om de bare innrømmer at de ikke gidder lage biler lenger, bare bling-leketøy og konebiler. Selv kunne jeg godt tenke meg konebil til daglig forresten. Evoque er en nydelig bil, -men jeg ville ikke dratt den hit:

381946_10150538217770874_195409960873_11091418_2045344673_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Rune, jeg liker ikka at du snakker negativt om Land Rover. I hverfall ikke når jeg synes du har rett :wacko:

Uff, det er jo dette som er vondt.

"Land Rovers only do important things", heitte det før. Veit ikkje heilt kva det skal heite no?

Link to post
Share on other sites

Jeg liker det ikke selv, -men vi må jo si fra! Synes det er mye greiere av Land Rover om de bare innrømmer at de ikke gidder lage biler lenger, bare bling-leketøy og konebiler. Selv kunne jeg godt tenke meg konebil til daglig forresten. Evoque er en nydelig bil, -men jeg ville ikke dratt den hit:

381946_10150538217770874_195409960873_11091418_2045344673_n.jpg

Lowrider?

Vad skulle ut dær o gøra då?

M

Link to post
Share on other sites

At man må se fremover, -ikke se seg tilbake, møte kunden, se behovet i markedet og alt det der er ikke-gjeldende bullshit i denne klassen. Se på JEEP;

Jeep klarer denne oppgaven fint.

 

Har du til gode å prøve et eksemplar? O.K Defender har mye plast, det har Jeepen også, men når heftige detaljer som umbrako-skruer og snadderbeslag innvendig er støpt i plast sammen med resten av innredningen blir den en illusjon for meg. Defenderen har i allefall ekte skruer...

Det var kan hende ikke helt i samsvar med ditt innlegg, men jeg måtte bare...

Edited by terratracker
Link to post
Share on other sites

Er det det i Wrangleren? :o De har i hvert fall utstyrt den med en dielselmotor på 200 hk som bruker 0,74 i snitt. Synes den nye wrangleren er fin jeg.

 

Ellers er jukse-brush-guard som det er på mange liksom-suv'er noe av det dummeste jeg ser. Samt svartmaling av nedre deler av karosseri for at de skal se høyre ut.

 

2012-Jeep-Wrangler.jpg

Edited by Peik
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Hvis det er så vanskelig å få til en Defender som kan tilfredstille dagens krav synes jeg de rett og slett skal si at det ikke blir flere Defendere. Bedre at de da starter helt på nytt og designer en helt ny LR-modell!

Link to post
Share on other sites

Jasså? Hvor da?

 

Mark Twainsitatet ditt handler om evolusjon og det å tørre å slippe hverdagen. Det vi gjør i dag er historie i morgen, det vi skal gjøre i morgen er fremtiden. Selvfølgelig kan DC100'ens utseende diskuteres, men LR lever i beste Mark Twain ånd og tør ta noen steg inn i fremtiden - like før vi kommer haltende etter.

Link to post
Share on other sites

Jeg kommenterte ikke bilen. Spurte hvor han hadde sett den irl (in real life)... ;)

 

 

Og til filosofien: At man tør å slippe hverdagen, som du sier, betyr ikke at ethvert valg er til det bedre. Man tar et dristig valg, men det kan like gjerne være feil som rett...

Spør meg, jeg har lært på den harde måten... :(

Link to post
Share on other sites

@ Stig; På en jobbreise...til LRs design-avdeling GDEC på Gaydon, UK...

Vi fikk en snartitt på en rød, åpen variant. Dessverre strengt overholdt fotoforbud der i gården.

Har igrunn ikke så mye å kommentere utover det som kan sees på bilder som har vært publisert her og der, annet enn at jeg synes den ser fin ut.

Den vi så var ikke "speedster"-varianten, men en ordinær åpen sak.

 

Evoque cavbriolet stod der også; den svarte som har vært knipset ute i london-trafikken. :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...