Bjurbeck Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 (edited) Den 12. August 2010, klokken 08:15 var prosjektet et faktum. Ambulansen kom med lastebil til naboenes store forundrelse. Jeg satte meg inn for å rygge bilen av lasteplanet. Kikket rundt meg og så etter tenningslåsen. Så oppdager jeg en skrutrekker på gulvet og at tenningslåsen mangler. Jeg ler og setter skrutrekker'n i tenninga og vrir om. Etter noen sekunders drag med starteren fyrer hun opp. That loving V8 sound... Nå er det ingen vei tilbake, jeg plukker opp vinkelsliperen og klargjør sveiseapparatet... Edited August 12, 2010 by Bjurbeck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjurbeck Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjurbeck Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 Motoren starter og går! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jermundpr Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Gratulerer med en laaaaaaang RR. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjurbeck Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 (edited) Teknisk overblikk: -Ramme: Roverraskende god stand, rustsveisa en gang i tida. -Karrosseri: RUST!!! -Interiør: Fine seter, noe greit, ellers helt forferdelig. -Motor: Starter og går. Uvisst en så lenge. Trenger litt TLC. Om den er original og hva Km-standen vet jeg ikke. -Elektronikk: Et rent helvete. Spesialbygd bil med mye kluss og jallamekk. Antakelig det mest krevende for meg ved bilen. -Smilefaktor: 10/10 poeng! Ellers; mangler en demper bak, bonett-pop-wire og stang til å holde panser oppe, AC er død og denne lista blir laaaaaaang Jeg er en glad mann i dag Edited August 12, 2010 by Bjurbeck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radovan Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Jeg er en glad mann i dag Når tvil og angst regjerer sjela di om ein tre-fire månader skal du gå tilbake og sjå kva du skreiv her. PS: Fin bil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Kolberg Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Herrlig vogn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fosen Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Gratulerer med flott og spesiell bil! Ta vare på denne! Alltid morsomt å forske på mistenkelige lyse flekker på bildet der det ikke passer helt inn: Rust? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boer Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Gratulerer med flott prosjekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenSi Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 For en bil! Lykke til! Planer om å la den forbli sebrafarget? M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuscan Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Gratulerer med en historisk og flott Range Rover Heinel !! Denne Range Roveren bør du ta vare på fordi Heinel ble laget i få eksemplarer og det finnes stadig færre av de. Lykke til ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjurbeck Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 (edited) Rust? Næææh, har såpass med hull at jeg kan se alle fire hjulene på bilen innenfra Og det kommer masse eksos inn i bilen, men det er jo bare kos For å si det sånn, jeg har ikke kjøpt 2 kv.meter stål uten grunn. Zebrafargen synes jeg personlig er helt forferdelig. Det ser morsomt ut på avstand, men en bil som er "lakkert" med husmaling er ikke pent. No offence til den som gjorde det en gang i tida Fargevalg får vi ta litt etterhvert, lakkeringa er noen timer unna Bilen har tydeligvis sjel, den har fikset flere feil av seg selv i dag Utoverkvelden fungerte fler og fler lys, uten at jeg gjorde noen ting Edited August 12, 2010 by Bjurbeck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjurbeck Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 (edited) Hva er vel en prosjekttråd uten bilder Fjernet støtfanger-glassfiber-saken på utsiden av fanger'n, jeg ser en 70tallsperle tré fram i lyset igjen Edited August 12, 2010 by Bjurbeck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjurbeck Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 L U F T I G Ryggelysa fungerer faktisk også Mine to brødre driver med et Golf v1 prosjekt i garasjen, så Frøken Heinel må stå ute. Hvor har hun gjemt seg? Ja, det er endel rust. Det ligger uhorvelige mengder britisk industri igjen på gardsplassen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Jacobsen Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Haha.... Been there..... Morro å se at du er i gang! Har du tak over hodet for høsten/vinteren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jermundpr Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Regner med at du kommer på jordetreffet i slutten av Januar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertsoevik Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Gratulerer Erling! Den bilen har sjarm, og som Vidar sier - det er ikke mange av de, så well done! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjurbeck Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 (edited) Ja, vi burde starte en klubb for de av oss som er gale nok til å begynne på sånne prosjekter, Ronny Jeg har tak, men ikke port på garasjen Så jeg håper det blir en mildere vinter enn den forrige. Jeg skal prøve å få gjort så mye som mulig av rammearbeid og ting jeg trenger varme for å drive med så fort som mulig før kulda setter inn. Interiør og småting kan jeg fikse av i kjeller'n når det er kaldt Jordetreff i Januar ja... Skal faktisk ikke utelukke det heeelt, men jeg tør ikke love noe Det er en sjelden bil ja, håper bare jeg får til dette Det blir en tur på biltema i morgen. Hva bør jeg ha på ramma når jeg har pussa den, du brukte vel "arcatrol", Jacobsen? Jeg har rustmjælk og grunning fra før. Edited August 12, 2010 by Bjurbeck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Jacobsen Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Jeg har brukt Owatrol, Brunox og Arcanol. Har mest tro på Brunox ift Owatrol. Arcanol er nok bra til overflatebehandling. Rustmelk har jeg sterk tro på. Flere strøk med mellomsliping. På treff i januar?? Optimist! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kurt Gustafsson Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Stilig!!! ..og litt av en jobb du har foran deg... Blir spennende å følge med!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjurbeck Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 Mhm, har tru på de jeg også Tja, sveise rust, legge opp bremserør og fikse litt elektronikk, så er jeg klar for PKK Men det tar nok litt tid... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julius Baardsen Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Ser at bilen har fått seg ett bra hjem :) Du får komme over en tur og plukke litt deler etter hvert.. originalt skap og vask + skillevegg er bare å hente, kanskje bakluken og hvis jeg ikke får for mye protester mot det jeg har tenkt å gjøre med Heinel2 :D Kostet gulvet der Heinel1 hadde stått, og det var vel 5-6 kilo med matjord som lå igjen der sammen med all asfaltmassen jeg har skrapt ut baki der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Velar Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Gratulerer så mye! Dette er en flott bil og jeg har alltid drømt om å eie en. I min ungdom hadde jeg tilgang til en slik og den er bare flott å kjøre. Veldig kjekt å se at bilen blir tatt vare på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjurbeck Posted August 13, 2010 Author Share Posted August 13, 2010 Jeg kommer, Julius. Må bare få et overblikk over hva jeg trenger, også finne en helg som passer når du er hjemme. Takk, Velar! Og du har helt rett, bilen er fantastisk å kjøre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjurbeck Posted August 13, 2010 Author Share Posted August 13, 2010 (edited) Har ikke fått gjort så mye i dag, men litt demontering har det blitt Endel popnagler som måtte fjernes osv. Må rette opp en feil jeg skrev, ramma er ikke sveiset. Det jeg så var bare en del av rammeforsterkningen Det pågår lakkering i garasjen, så jeg må vente noen dager før jeg får "flytta inn". Bilen er så enorm så får den ikke helt inn i garasjen heller "Tenningslåsen" er blitt mer kranglete. Det er veldig vanskelig å få starter'n til å slå inn, men etter x antall fram og tilbake med skrutrekker'n går det som regel Noen bilder da: Det blir mindre og mindre interiør. Her ser vi forlengelsen og kryssforsterkningen. Ramma generelt er i meget god stand. Den har blitt behandlet pent og fått olje og stell, så jeg er fornøyd med det Her er da den ekstra elektriske vifta som ble montert på mange av disse ambulansene. Den slår inn på høyt turtall og er reine jetmotor'n. I morgen er det helg og forhåentligvis skruing som gjelder Edited August 13, 2010 by Bjurbeck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts