Gå til innhold

Project Icon - Ny Defender


Anbefalte innlegg

  • Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes faktisk ikke den der tegningen var så ille.

Lyktene var jo ikke pene, men måten fronten er designet må jo gi god angrepsvinkel for forhjula.

Den nye Defenderen blir ganske sikkert bygd på T5-plattformen, men med mindre mikkmakk enn på D3/4 og RRS.

På fremmedlandske fora diskuteres det mye om hvordan markfrigang, mulighet for heving osv vil bli...

Kanskje det blir en 3.0 liters motor i den? Det hadde jo ikke vært noen ulempe. Og om det blir samme plattform og motor som resten av T5-rekken, så skulle det rent teknisk ikke være noe o veien for å få inn en 5 liters Supercharged. Om noen kunne tenke seg det da. Eller en TDV8. Forresten spennende lesing om engelskmennene som nå setter TDV8 i en Defender.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LR har vært et premium-brand i minst 5 år nå, og jeg ser ingen grunn til at de ikke skal fortsette med det.

De markedsfører og selger jo 3-4 bilmodeller i det segmentet...

 

At den nye Defenderen holdes på et litt mer nøkternt nivå, men tenkes bygget på samme platform som RRS og D4 er spennende!

D3 fikk man jo med stålfjærer på laveste spec...

 

Bildet av bilen som LROI omtaler er jo en gammel 'photoshop'-variant fra flere år tilbake. Dengang ble det spekulert i om Defender og Ford Bronco skullle ha samme platform. Nå er jo Ford ute av bildet, så det er vel ikke noen grunn til å male videre på den historien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra autocar.co.uk om Icon:

 

The new Project Icon workhorse is based on the tough, capable but relatively heavy T5 steel platform chassis used for the existing Discovery and Range Rover Sport models, both of which are due to be replaced beyond 2012 by aluminium-based models which are between 400kg and 500kg lighter.

 

Forstår jeg dette riktig? Skal de lage rammene av aluminium? Hvordan vil det bli i praksis da? (Rent bortsett fra at man selvfølgelig slipper rustproblematikken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror nok heller det skal bli "basert" på alu, dvs karosseri og små unødvendige paneler. Ramme i aluminium måtte vel blitt fryktelig tykt, i forhold til stål, og for å ikke nevne dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan ha forutsetening for å lage rammer i aluminium, så er det vel Land Rover.

Link.

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Land Rover kunne slå til å blande gammelt med nytt... Det hadde blitt Icon det... ^_^

 

show_image_stream.jpg

Endret av terratracker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skal Land Rover (eller Tata) sette igang et ICON prosjekt, burde de jo sørge for at det virkelig ble et ikon de laget også. Her har jeg tidligere ymtet litt om hvordan mitt ikon godt kunne se ut. Noen som kan så mye Photoshop at de klarer å lage et "bilde"?

Endret av Olav Haavardsholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...