Jump to content
LRforum

Hilseplikt - sjokket har ikke gitt seg

Recommended Posts

• Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjørte fra Fagernes til Rena sist helg, og fikk svar på hilsen fra D3, D4 og Freelander, men ikke hun som kjørte Defender... Fikk inntrykk av at han med Freelanderen hadde gitt opp å hilse på D3, for

Hilseplikt opprettholdes i Narvik, blir alltid litt lystigere når det skjer. 

Posted Images

• 2 months later...
  • 3 weeks later...

Idag hilste jeg ikke på mindre en 6 Landrovere på strekningen Løten Brumunddal. 2 RRS, 1 Range Rover Vouge, 1 Freelander og 2 Discoer..... tror hvertfall et par av dem hilste tilbake :-) Fortsatt GOD JUL !

21 timer siden, KjellB skrev:

Idag hilste jeg ikke på mindre en 6 Landrovere på strekningen Løten Brumunddal. 2 RRS, 1 Range Rover Vouge, 1 Freelander og 2 Discoer..... tror hvertfall et par av dem hilste tilbake :-) Fortsatt GOD JUL !

Herlig. Mulig det var meg i Range Roveren (grønn), hadde iallfall to hils på strekningen Elverum-Hamar. Fortsatt god jul!

• 1 month later...

I dag møtte jeg min første Land Rover som hilste først:) Trodde alle hadde slutta, da respons på hilsing har vært laber. En nydelig tvilling Disco kasta opp arma i rundkjøringa ved Hamang/bjørnegård i Sandvika.

God helg! 

Traff en flott grønn Def 130 (?) ca ved Brumunddal i går ettermiddag. Trivelig med hils :-)

Ble også blåst forbi av en hissig RRS på vei oppover Espedalen - dog uten hils å spore. 

Edited by Jasswass
På 14.2.2020 den 8.36, Glue skrev:

I dag møtte jeg min første Land Rover som hilste først:) Trodde alle hadde slutta, da respons på hilsing har vært laber. En nydelig tvilling Disco kasta opp arma i rundkjøringa ved Hamang/bjørnegård i Sandvika.

God helg! 

Har merka det samma i det siste, med laber respons.. Køyrer firmaprofilert D4 og då virkar det som om andre LR`er ikkje tenker at det er vits å hilse.. Men etter at eg fekk NLRK-merke i frontruta har det tatt seg bra opp! :D

• 3 months later...
3 timer siden, jorgenht skrev:

Tror jammen det var @trondshj jeg hilste på da vi var på tur til Ørje midt på dagen idag! :lol:

Det kan nok stemme det. Regner med det var en FL2 i hælene på meg, da vi måtte en tur over til "feil side" av fjorden da Discoen skal få litt mer TLC enn jeg orker å gi den i garasjen. :D

• 5 weeks later...

Treffer på en hel drøss med Disco 2/3/4, noen Defendere og noen få FL under pågående ferie i Nord-Norge. 90% hilsefaktor. Kjempegøy B)

• 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kjørte opp Hunderseterveien på Hafjell i dag, en god del biler både opp og ned som alle fornuftig nok kjørte svært forsiktig. Ut fra øyekroken så jeg et blink i fjernlys og en hånd som viftet fra en snødekt grønn moderne sak...jaggu var det ikke en flott ny Defender som hilste! Jeg rakk ikke få opp labben, men lover å skjerpe sansene heretter! Synes for øvrig den er riktig tøff!

• 4 weeks later...

Etter at Discoen ikke har vært kjørbar en tid, så kom den i går tilbake fra verksted. Det var med stor glede jeg kunne benytte egen bil til en liten shoppingtur til Rakkestad i dag.

På vei tilbake til Aremark møtte jeg sannelig en FL1 som slang opp neven, og jeg rakk å hilse tilbake. Veldig hyggelig å hilse på en artsfrende. :)

Møtte en D1 i Løten i dag. Tror det var en hvit tredørs med dekaler. Så veldig fin ut! Jeg kjørte RRS med skaphenger bak. Vi hilste og blinket med lysa, men er ikke sikker på om de i D1en så oss. Noen her?