Jump to content
LRforum

Varmgalvanisering/forsinking av deler

Espen Olsen

Recommended Posts

Hei.

Jeg skal foreta en større vedlikeholdsjobb og skal bytte en drøss rusta deler, bl.a dørstokkene (door sills). Jeg tenkte meg ikke om og sjekket ikke overflatefinish og de kom hit med DHL; nylaget, flotte og  blanke... 

Er det noen som vet om hvordan jeg kan få varmgalvet dem?

På Haresua finner du Metaliseringsverket. De sandblåser og påfører sink med termisk sprøyting. Om det er like bra som å senke ned i  et galvaniseringskar vet jeg ikke.

https://www.metalliseringsverket.no/

Jeg har planer om å galvanisere en støtfanger og roksliderne på min Defender, var derfor i kontakt med gutta på metaliseringsverket men de ville ikke gi noen ca pris en gang. Og fått høre at de er dyre men husker ikke nå hvilket annet sted jeg ble anbefalt. I vårt nærområde har vel @Christopher fått galva mange deler til sine biler. Kanskje han kan svare på hvor han fikk det gjort? :)

Er i samme situasjon. Ikke enkelt å få noen til å varmgalvanisere. Duozink i Stokke ville ikke ta på seg bildeler for private. Fant en nedi Østfold som kanskje kunne ta det, men han måtte se delene først. Å de måtte være sandblåst før han fikk de. Har ikke gjort noe mere med det