Bruningen Posted September 14 Share Posted September 14 (edited) Da har min FL2 sin medisinske støttekontakt erklært at turbo er klart for skifte. Får vel kalle 350 k for grei levetid. Er det bare å bestille seg en ny fra øya i vest, eller kan en tur på høggern være et alternativ? Eller er det noen her som har en "liggende"? Edited September 14 by Bruningen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted September 14 Share Posted September 14 Om du har tilgang på varme, for skruene til turbo må oftest glødes for å løsne, så kan du spare mye på å bytte til overhalt innmat, og gjerne med oppgraderte vifteblad. https://www.turborebuild.co.uk/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle G Posted September 15 Share Posted September 15 Har nylig - som en test - bestilt komplett turbo "innmat" fra China. Ca. 1.500,- NOK ferdig levert i Norge med frakt og MVA. Husene kan jo gjenbrukes og ikke usannsynlig at dette uansett produseres i China. Nye turboer koster jo fort rundt 10x så mye - men overhalte (gjenbruk av husene) kommer ned mot det halve. (venter på å få levert en overhalt turbo fra Polen i dag eller på mandag). Som Lafterolf skriver så knekker de små skruene lett av - så varming og dyktig pikking med en liten hammer hjelper. Hvis (når) de knekker så er det bare å borre opp og rense eller lage nye gjenger ;-) . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Rover 75 Posted Friday at 08:54 AM Share Posted Friday at 08:54 AM Hei. Meningene er mange, og hva som er mest fornuftig/lønnsomt alltid en diskusjon. 350kkm er anstendig levetid for en turbo Jeg byttet min rundt 270kkm. Da hadde mekanismen til justering av bladene begynt å kile seg/armen gikk tregt. Jeg bestilte brukt turbo fra øya som hadde gått rundt 100kkm. Gamblet på at dette var gode greier. pris var overkommelig og verdt sjangsen. Denne har fungert fint i flere år nå, så håper at det varer..... Må vel si at den største jobben var å skifte turboen..... Skal ikke gå innpå detaljer her Til slutt så må det nevnes at det av en eller annen grunn går veldig mye olje i innsuget på disse bilene. Ser ut som veivhusventilasjonen ikke klarer å holde olja ordentlig tilbake så det kommer mye oppi innsugsrøret mellom filterboks og turbo som ligger på topp av motor som så igjen går ned til turbo og videre igjennom i systemet. Pass på at du ikke har blitt lurt her. Ser på min at det vanligvis går 2 liter med påfyll av olje mellom skifta på 1år/20000km. Akkuratt likt før og etter tubobytte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bruningen Posted 15 hours ago Author Share Posted 15 hours ago Takker for innspill, den surkler og går sier jentene. Vanskelig å være fjernpappa når de har anektert Røvern med seg til Bartebyen og en skal prøve med fjerdiagnostikk. Tips på LR interesert svigersønnsemne i området mottas med takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts