MariusMorch Posted March 16 Share Posted March 16 Hallois Synes det er litt vanskelig å finne svar, hvilke dimensjoner har jeg å velge mellom til en RRC med 16 tommere? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Iversen Posted March 16 Share Posted March 16 Dekkdimensjoner du tenker på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariusMorch Posted March 16 Author Share Posted March 16 23 minutter siden, Erik Iversen skrev: Dekkdimensjoner du tenker på? Yes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted March 16 Share Posted March 16 Opprinnelig levert med 205-16" 215/85-16" er en fin dimensjon som kler bilen godt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Iversen Posted March 17 Share Posted March 17 215/85R16 er hva jeg har på min. rett over 5% om du har 205/80R16 i vognkortet. 245/75R16 er like stort, kanskje mer vanlig blandt dem som ønsker større hjul. Personlig synes jeg smale dekk ser penere ut. 235/70R16 er relativt vanlig størrelse. Tilnærmet originalt i diameter. Jeg kjørte 215/80R16 på vinteren. Det er også en fin størrelse. Bare litt større enn originalt - ikke mye Her med 215/80R16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnumresponse Posted Saturday at 06:22 PM Share Posted Saturday at 06:22 PM Så original dimensjon tilsvarer 205/80R16? Husker aldri dette... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted Saturday at 06:29 PM Share Posted Saturday at 06:29 PM Avhengig av årsmodell, de litt nyere hadde bredere dekk. 235/70-16 kom utover åttitallet. Tror også at den opprinnelige dimensjonen, 205-16 hadde 84-profil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnumresponse Posted Saturday at 06:39 PM Share Posted Saturday at 06:39 PM Ok, litt forvirrende når det står 205-16" i vognkortet, lurer på hvorfor det kun står slik?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted Saturday at 07:04 PM Share Posted Saturday at 07:04 PM Fordi 205 er å oppfatte som helprofil, dvs 80-profil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts