mbarendal Posted March 14 Share Posted March 14 hei det ser ut som jeg må skifte toppakningen på bilen grunnet olje i kjølevannet. er det noen her som har gjort dette tidligere ? har kikket litt og funnet ut at man bør ha et verktøysett for og låse av kammer / kjedestrammer, er dette tilfelle eller kan man bare stille inn merker og demontere ? håper noen har erfaring med dette :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted March 14 Share Posted March 14 Jeg kjenner ikke bil og motortype, så her kommer skudd fra hofta. Har radiatoren oljekjøler? I tilfelle burde radiator sjekkes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbarendal Posted March 15 Author Share Posted March 15 hei takk for innspill. det er vannkjøling på motoroljen og giroljen. dette er separate kjølere som er montert på kjølevannskrets på motoren tror jeg . oljen i kjølevannet er svart og minner mest om motorolje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted March 15 Share Posted March 15 Vannkjølt oljekjøler er ofte innblandet i sånt, jeg ville startet der og demontert og sjekket. Surt å bytte toppakning om kjøleren er problemet. Lekkasje i toppakning mellom olje og kjølevannskanal er sjelden kost siden det er begrenset trykk på begge kanalene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbarendal Posted March 16 Author Share Posted March 16 da begynner jeg med den. vesentlig enklere og få byttet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted March 16 Share Posted March 16 Løsne oljerør og sett trykk i kjølesystem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mbarendal Posted March 16 Author Share Posted March 16 oljen går i kanaler gjennom braketten tror jeg. må nok ta den av og prøve og trykksette den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts