tiopet Posted February 2 Share Posted February 2 Her er bilder fra en som har satt inn en Ford 7.3 idi diesel V8 i en disco 2 som tidligere hadde bensin V8. Synd han har lakkert motor gul, folk tror det er en Caterpillar motor. Dette har jeg tenkt var umulig, siden blokka er så stor og tung. Har selv alltid drømt om å få en 7.3 inn i min Defender og få en motor som altid går Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SveinHa Posted February 2 Share Posted February 2 Tøft, det meste går men hvordan blir det med vekt og håndtering av bilen? Det gjorde jo en del negativt med RRC med TD40 motor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle G Posted February 2 Share Posted February 2 En ny Cummins 2.8 er nesten like sterk som den gamle Ford motoren - og i en annen vekt klasse. I tillegg så eksisterer der standard ombyggings sett. Td5 kan det jo også gjøres mye med og den er jo bra driftssikker? Hadde en Ford med den 7.3 literen for MANGE år siden - uten turbo, bra dreiemoment men ikke hestekrefter i forhold til 7.3 liter ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar S Posted February 3 Share Posted February 3 7.3 V8 er egentlig en motor fra International, Tøft men tungt. Spenstig å legge det i en Disco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasswass Posted February 5 Share Posted February 5 Helt klart tøft, men kanskje en smule overkill? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tiopet Posted February 5 Author Share Posted February 5 Råtøft er helt sikkert, bare elsker skikkelig diesel-lokomotiv-lyd, som jeg har i de to andre bilene mine. Dog med turbo i dem (Ford F-250 og Ford E-350) Mulig jeg er små-skadet etter 20 år som maskinoffiser i utenriksfart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts