Stokke Posted January 3 Share Posted January 3 Defender TD5,G4, 2006 Symptomer: Starta og kjørte ca 15 km før det lukta svidd og det slutta å blåse varme. Sikringen går ikke (og det er fortsatt strøm i sigarett-tenneren). Har målt inngang til selve viftemotoren, viser batterispenning, men uavhengig av hvilket nivå bryteren settes på. Har ikke målt på selve bryteren dog, men har forsøkt å sette strøm dir fra batteri til viftemotor uten at det løste noe. Har tilgang til selve rotoren på vifta via kanal i skjermen, og den går fritt uten noe form for unaturlig motstand. Det er -22 om morran nå, så råd mottas med takk! Er det noen feilsøkingssteg jeg bør foreta meg før jeg demonterer webasto, ac-vifte og viftehus forøvrig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted January 3 Share Posted January 3 Viftemotoren har kontinuerlig pluss. Fra bryteren er det jording som går igjennom motstanden, som igjen ligger på innsiden av viftekanalen. Prøv med jordingsledning på motoren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stokke Posted January 3 Author Share Posted January 3 @lafterolfTakk! Det var vel det eneste vi ikke prøvde... Tar en tlf til Børge Ousland og hører om han kan bidra med (evt. gjennomføre)testing. Men dersom den da mot formodning fyrer vil det si jordfeil/ledningsbrudd eller bryterfeil(?). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted January 3 Share Posted January 3 Vanligvis er det motstand som har takket for seg, eller utslitte børster i motoren. Bryteren er så enkel at det sjeldent er feil der. Ja Børge er sikkert mannen som kan teste i hard kulde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.