Jump to content
LRforum

Varmeapparatvifte, bryter eller motstand?


Stokke

Recommended Posts

Defender TD5,G4, 2006

Symptomer: Starta og kjørte ca 15 km før det lukta svidd og det slutta å blåse varme. Sikringen går ikke (og det er fortsatt strøm i sigarett-tenneren).
Har målt inngang til selve viftemotoren, viser batterispenning, men uavhengig av hvilket nivå bryteren settes på. Har ikke målt på selve bryteren dog, men har forsøkt å sette strøm dir fra batteri til viftemotor uten at det løste noe.

Har tilgang til selve rotoren på vifta via kanal i skjermen, og den går fritt uten noe form for unaturlig motstand.
Det er -22 om morran nå, så råd mottas med takk! 

 

Er det noen feilsøkingssteg jeg bør foreta meg før jeg demonterer webasto, ac-vifte og viftehus forøvrig?

Link to comment
Share on other sites

@lafterolfTakk! Det var vel det eneste vi ikke prøvde... Tar en tlf til Børge Ousland og hører om han kan bidra med (evt. gjennomføre)testing. Men dersom den da mot formodning fyrer vil det si jordfeil/ledningsbrudd eller bryterfeil(?).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...