LandRover Posted December 7, 2022 Share Posted December 7, 2022 (edited) Uvitende som jeg er så spør jeg da jeg må bestille tilsendt. Hvilke type owatrol skal jeg bruke på deler av understellet Owatrol olje eller Owatrol CIP? De gjør jo i prinsipp det samme. olje fås dog i 5 liter CIP bare i 1 liter. Edited December 7, 2022 by LandRover deleted images Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted December 7, 2022 Share Posted December 7, 2022 Om du vil spare penger, så kjøper du rå linolje. Det er omtrent samme som Owatrol. Biltema har på enliters bokser, og har du kompressor kan du kjøpe trykkluftsprøyta som passer til boksen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LandRover Posted December 7, 2022 Author Share Posted December 7, 2022 Takk! Det var da overaskende gode nyheter som jeg hadde ingen aning om. Ikke det at det har noe med bil å gjøre men jeg har eldgammelt linoljemalt hus og holder faktisk på med linoljebasert vindusrenovering. Takke igjen- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julius Baardsen Posted December 8, 2022 Share Posted December 8, 2022 18 hours ago, lafterolf said: Om du vil spare penger, så kjøper du rå linolje. Det er omtrent samme som Owatrol. Biltema har på enliters bokser, og har du kompressor kan du kjøpe trykkluftsprøyta som passer til boksen. Har du artikkelnr til biltema sin olje? jeg finner bare kokt linolje.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted December 8, 2022 Share Posted December 8, 2022 36-2452 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K.H Posted December 23, 2022 Share Posted December 23, 2022 Tørker biltemalinoljen sånn som owatrol? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted December 23, 2022 Share Posted December 23, 2022 Nei. Den trekker inn på rust. Trenger lang tørketid. Når man behsndler årlig vil det tilslutt bli en seig hinne utenpå, men ikke så bløt at skitt fester seg. Vil du ha linolje som tørker som owatrol må du bruke kokt linolje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts