Gå til innhold

Hva har skjedd med forumet?


Series3 109D

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Kan ikke du svare på det, du har ikke hatt innlegg siden 2019.:P

 

Mulig andre plattformer lokker mere. Har inntrykk av at folk reparerer mindre på bilene sine også, og problemer er vanligvis godt dokumentert på youtube. Da faller behovet bort for å bruke forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Series3 109D skrev:

Nesten ingen aktivitet her lenger, har alle kjøpt elbil?

Tekniske løsninger som fungerte godt for 8 år siden, massivt bortfall av bildemateriale, dårlig rekruttering i bilmiljøet, snittalderen for eiere går opp gjør at økonomien også er bedre, gir rett og slett mindre "marked" for forum som dette som i stor grad er basert på tanken om å gjøre ting selv + felles skjebne = felles trøst.


Fokuset i miljøet på kjøring har falt betydelig, antar det er fordi gamle gubber ikke orker å vaske bil :)

Det er ikke bare LRF som opplever dette.
Trist, men sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del er det mangel på tid... så tidsbruk på sosiale medier begrenses. :)

 

Prøver å få med meg treffene og holder vedlikeholdet på bilene, uten at noe blir dokumentert dessverre. At bildene forsvant har også mye å si. 

Men er til stadighet inne og leser. Synes det er spennede :)

 

Tipper aktiviteten generelt går opp nå som vi nærmer oss høst og vinter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigere med kvalitetsinnlegg enn voluminnlegg. Volumpjattet passer best på Fakebook, tekniske saker passer best her.

 

Er innom her daglig men skriving blir veldig i rykk og napp. 90en min er min "daily driver" og dukker vanskelige ting opp så får dere nok høre om det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere synes dette er stille, skulle dere tatt dere en tur innom forumet til Land Cruiser-klubben...

 

Bare vent. Jeg er i ferd med å pådra meg litt fritid, ser det ut som, så jeg er så smått i gang med å lete etter et seriebilprosjekt som kan sørge for at jeg (igjen!) har for få timer i døgnet.

 

Da kan jeg love dere at det kommer mange poster fra en stakkar som lurer på mer eller mindre opplagte ting... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med nesten daglig på både defender og seriebildelen av forumet. Googler jo mye også i stedet for å spørre. Finner endel svar i gamle tråder til tider. Har lært mye her inne av av dere gamle travere siden jeg kjørte defenderen gjennom vaskeautomaten som fersk eier for første og siste gang, eller i vantro fant en dam av olje under passasjersetet/ecu jeg ikke skjønte hvordan hadde havnet der ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiale medier og tekniske problemer med forumet er nok helt klart hovedårsakene til mindre aktivitet på forumet.

Det er flere av oss her som har gjort gjentatte forsøk på å få bidratt med hjelp til drift av forumet, men vi har foreløpig ikke lykkes med å komme i dialog med administrator.

 

Steinar; hvis du mot formodning leser dette, så håper jeg du vil la oss hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innom her daglig for  å følge med. Men vil tro det ikke er veldig fristende for "nye" å stille et "dumt" spørsmål og så bli satt på plass. Dessverre ikke alle som er diplomater.

 

På fjasboken er det alltid noen klar for å gi gode eller dårlige råd :)

 

Har fulgt dette forumet i årevis  og det er veldig synd hvis dette forsvinner pga lav aktivitet.

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sven skrev:

På fjasboken er det alltid noen klar for å gi gode eller dårlige råd :)

Nåja, på Fjesingen har jeg erfart så mye støy og personangrep at budskapet koker bort i kålen... og i de virkelig seriøse lukkede gruppene kommer Fakebooks administratorer inn og overstyrer gruppeadmin... Sletta kontoen min der for snart et år siden og der er ikke mye jeg savner... men forsvinner LRForum ville det vært en katastrofe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2022 den 14.32, iknutis skrev:

Facebook har stjålet mye aktivitet, det er ingen tvil om.
Jokers30 har mye rett i det han skriver.

Alle snakker om at FB utelukkende er negativt. FB har også mye positivt med seg, for eksempel fungerer det sømløst på alle plattformer, og brukerterskelen er ikke-eksisterende. Du kan også stole på at FB alltid fungerer, er det problemer får ingen av de ansatte i Pao Alto gå hjem før det er løst. Det har absolutt sine fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så har jeg ikke prioritert skruing på bil, og derfor har det automatisk vært mindre fokus på forumet. Men prøver å komme meg inn igjen:D burde snart også prioritere å få Range Roveren på veien igjen, men skulle også hatt litt hjelp med den, og det er verre med her i området:wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel hatt noen år med sykdom og tilhørende dårlig form.

Så stort sett alle prosjekter har blitt utsatt og utsatt... 

Og nå er man så sliten at skrulysten er totalt fraværende. 

Blir lite poster av slikt ser det ut som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke like mange som kjører så mye seriebil for tiden. Synes det er bra med aktivitet på disco forumet og også en del under Mitt prosjekt.

 

FB har et formål fortsatt men ser også at mange av diskusjonene der er mindre produktive og da er det hyggeligere her inne :)

 

Og hvis det er lite som skjer på Land Cruiser forumet så prøv å finn noe aktivitet på Gelendewagen forumet :D

Alt funker visst alltid der, for ingen som lurer på noe :D

 

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...