Gå til innhold

Hvor finner jeg ACE pressure transducer - og hva gjør jeg?


ando

Anbefalte innlegg


Jeg får disse feilmeldinger fra Nanocom:

Hva gjør jeg hvor?
 

ACE:

Fault 18-04 Hydraulic or mechanic fault in pressure control system.

 

Fault 23-04 Pressure signal out of range.

 

Fault 40-06 Fault with residual pressure vault.

 

Fault 45-07 battery voltage too low.

 

og ACE gul lampe lyser...

 

Fant denne teksten på nettet - hvor er den transduceren?

The pressure transducer that sends the signal to the SLABS ECU is a known problem area. 

Bytte ACE filter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav batterispenning bør alltid fikses først. Den transduceren er vel trykksensoren som sitter på ACE-blokka. 

 

Nummer to her: https://new.lrcat.com/#!/1232/35470/35501/2689/35554

 

Aner ikke om du kan måle på den, men det er sikkert et referansevindu den skal operere innenfor. Den kan jo være defekt, du kan ha for høyt eller lavt trykk, det kan være ledningsbrudd, jordingsfeil eller whatnot, så du må nok bare begynne i en ende og feilsøke. Jeg ville vel kanskje begynt med det mekaniske fremfor denne transduceren, kanskje ville jeg funnet ut hvilket trykk det skal være på blokka og koblet på et mekanisk instrument der? Men jeg har aldri hatt problemer med ACE så vet egentlig ikke :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, da vet jeg plasseringen. Jeg får sjekke kontakten der først.... 

Hva er det som forårsaker eventuelt høyt eller lavt trykk? Pumpen tror jeg er ok.

Batteriet gir også bra med volt++

Kanskje det er kommet møkk i systemet ved rørskifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Elchund skrev:

Jeg tipper det er selve senderen som sitter i ACE blokken, eller ledningsnettet til denne. I artikkelen jeg linket til ble senderen, delenummer RVG100010 (pressure transducer), byttet og alt var vel. https://www.island-4x4.co.uk/valve-block-pressure-transducer-delphi-rvg100010-p-3053.html

 

Mvh

Tron

Ja, verdt å prøve det - så jeg la inn en "bildeler ønkes" - så går ting litt raskere.

Men jeg får jo faktisk signaler om at trykket er utenfor satte verdier..... (for høyt - eller for lavt) - så da er det jo liv i senderen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ando skrev:

Men jeg får jo faktisk signaler om at trykket er utenfor satte verdier..... (for høyt - eller for lavt) - så da er det jo liv i senderen....

Det er jeg ikke enig i. Feilen, 23-04, betyr at signalet er utenfor det normale, det kan bety 0 signal eller for høyt/lavt. Det betyr ikke at den registrerer noe trykk. Alt jeg har lest om denne feilen tilsier feil på senderen.

 

mvh

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Elchund skrev:

Det er jeg ikke enig i. Feilen, 23-04, betyr at signalet er utenfor det normale, det kan bety 0 signal eller for høyt/lavt. Det betyr ikke at den registrerer noe trykk. Alt jeg har lest om denne feilen tilsier feil på senderen.

 

mvh

Tron

Da satser jeg på det....!! Takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...