Jump to content
LRforum

Tokrets bremser på 2A


Johnny Hansen

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har nettop vært ute og kjørt bilen. Når jeg startet sp seg bremsepedalen litt inn, men på ingen måte som på min Toyota Verso.

Har kjørt bremsene skikkelig varme og oppnådd at venstre framhjul låser på tørr asfalt. I tillegg har jeg nok fått mye bedre bremser på ett av forhjulene. Så nå er det helt unødvendig p svinge på rattet om jeg skal inn en vei til venstre. Kaller den nå for venstrevridd med fohåpninger om dreiing mot sentrum!

 

Link to comment
Share on other sites

Bedre bremser på en side, eller svakere på den andre? 

 

Plukk av og sjekk hva som er galt.

Og en sjekk på vakumsiden kan være lurt, at slangen ikke er morken eller at det kan lekke noe annet sted.

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha Verso-bremser på bilen må du nok kjøpe deg en Verso.

Skjeve bremser forteller deg at ett av hjulene ikke bremser nok.

Fiks det og de andre basic feilene før du vurderer å bygge om alt mulig rart.

Resultatet behøver ikke nødvendigvis bli bedre enn det det var.

 

Og til 70+ herren. Vi blir svakere i beina etterhvert, hilsen 60+.

Bil som har stått siden i fjor trenger en liten sjekk og puss av bremsene,okke som.

Skivebremser er ikke kjent for å trives bedre ved langtidsparkering enn trommelbremser.

Jeg ville i ditt tilfelle vurdert Xmil bremser foran og 109 bremser bak hvis du har de små tromlene bak orginalt.

Bare å endre foran kan lett gi ubehagelige opplevelser ved panikkbrems.

Ikke minst er en lettere ombygging og vedlikehold.

Link to comment
Share on other sites

19 minutter siden, gautes skrev:

Skal du ha Verso-bremser på bilen må du nok kjøpe deg en Verso.

Skjeve bremser forteller deg at ett av hjulene ikke bremser nok.

Fiks det og de andre basic feilene før du vurderer å bygge om alt mulig rart.

Resultatet behøver ikke nødvendigvis bli bedre enn det det var.

 

Og til 70+ herren. Vi blir svakere i beina etterhvert, hilsen 60+.

Bil som har stått siden i fjor trenger en liten sjekk og puss av bremsene,okke som.

Skivebremser er ikke kjent for å trives bedre ved langtidsparkering enn trommelbremser.

Jeg ville i ditt tilfelle vurdert Xmil bremser foran og 109 bremser bak hvis du har de små tromlene bak orginalt.

Bare å endre foran kan lett gi ubehagelige opplevelser ved panikkbrems.

Ikke minst er en lettere ombygging og vedlikehold.

Bilen begynner å koste flesk. Tokrets bremser, parabolfjærer og nye dekk. Lurer på hvordan arbeidsmarkedet er for tiden?

Har pusset bånd og tromler framme i ettermiddag. Bilen står fortsatt på  stylter, så jeg pusser bånd og tromler bak i morgen hvis været holder. Kommer ikke inn og ut av garasjen med de nye dekkene!

Tenker å undersøke vakum før jeg satser på ombygging.

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, johnnyhansen skrev:

Bilen begynner å koste flesk. Tokrets bremser, parabolfjærer og nye dekk. Lurer på hvordan arbeidsmarkedet er for tiden?

Har pusset bånd og tromler framme i ettermiddag. Bilen står fortsatt på  stylter, så jeg pusser bånd og tromler bak i morgen hvis været holder. Kommer ikke inn og ut av garasjen med de nye dekkene!

Tenker å undersøke vakum før jeg satser på ombygging.

Bilen blir nok stående på stylter et par dager. Snø og drit-vær på Lista i dag!

Link to comment
Share on other sites

Har testet undertrykk og funnet at den ligger på 450 til 500 mm-hg, så der er jo perfekt. Har pusset både bånd og tromler. Har luftet bremser på alle fire hjul uten å fonne bobler. Fremdeles vanskelig å låse hjulene på tørr asfalt. Har jeg rett og slett blitt for gammel?

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, gautes skrev:

Hvor nær låsing er du?

Spørsmålet ditt svarer jeg ikke på da jeg har nok uvenner :o

Veldig nær låsing. Tror kanskje det ville være godkjent på eu-kontroll. Bilen stopper greit med jevne bremser. Skulle vært interessant å prøve med akkumulator tilkoplet.

Kanskje jeg får sønnen min å prøve bremsene for å konstatere om det er min alder som er grunnen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan garantere at akkumulatoren ikke gir bedre bremser. Den øker ikke vakumet, den sørger kun for volum på godt og vondt.

Når den er tømt tar det tilsvarende tid å fylle, selv om det ordet blir feil med vakum.

Link to comment
Share on other sites

Synes du skal være fornøyd med resultatet.

Regelverket krevde ikke at bilene skal kunne låse hjulene den gang jeg holdt på.

Bare at retardasjonen var retningsstabil og rimelig effektiv.

 

Link to comment
Share on other sites

33 minutter siden, gautes skrev:

Synes du skal være fornøyd med resultatet.

Regelverket krevde ikke at bilene skal kunne låse hjulene den gang jeg holdt på.

Bare at retardasjonen var retningsstabil og rimelig effektiv.

 

OK, takk, da er jeg fornøyd. EU- kontroll til høsten neste år.
Ønsker dere alle en god påske!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...