Jump to content
LRforum

Defender TD5

Mrvikan
 Share

Recommended Posts

• Replies 161
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

4 timer siden, gautes skrev:

Det er lov å flytte skiltet sideveis på fangeren.

Sikker på det? Da jeg viste Defendern min for å få godkjent heving fikk jeg beskjed om at skilt skulle sitte midt på fangern. Heldigvis lå rullen med borelås som skiltet bare var festet med i bilen så jeg satte enkelt på en bårelås midt på fangern og festet skilet rett over der vinsjtau kommer ut av fangern. Da ble kontroløren fornøyd og siden har skiltet vært festet der. Bør vel kanskje feste det litt mer permanent før utenlandstur:wacko:

Ellers har jeg lagt merke til at noen har skilt på fanger, gjerne plasert på høyre side av fanger, som ser litt mindre ut enn standard. Er de tillat og hvor kjøper man disse? (Må jeg ha et slkt for at skilt skal være lov å plasere sideveis på fangern min?).

"så nær kjøretøyets midtlinje som mulig "

Kontrollører som ikke har fått med seg at "som mulig, i særlige tilfelle, til hinder for,osv."

betyr at dispensasjoner kan gis etter litt merarbeid kan være noe irriterende.

Mitt 110er frontskilt er lite og smalt og står på venstre side av fangeren foran og godkjenning notert i vognkort.

Ellers har flere av seriebilene rektangulært skilt på v. forskjerm og en har tilogmed skilt over bakdøra.

Det var nok enklere da kontrollører og biler var litt mindre standardisert.

Edited by gautes

Etter forslag fra Lafterolf ble det borret 3 hull ned mot gulvet å 2 større hull med slanger bakover. Du milde for en forbedring det ble. Varme tær og masser av varm luft som blåser bakover:D

Ja den ene slangen er i veien for brekket, men den vippes bare til siden når det brukes.. 

Så har de rustne beslagene bak blitt byttet ut med nye. Håper de blir litt mindre "bling" kjapt så de kan passe bedre inn:rolleyes: 

Nå må jeg bare få kjøpt nye cappings i galv mellom vindu å skjerm så er mye av den synlige rusten borte vekk:)

15ED44CD-584A-4B60-989F-529B14A12B6E.png

CDB129C0-641F-492B-B5C0-D736794B39E4.png

• 3 weeks later...

En av de mest morsomme tingene med Defender må være alle duppedittene man ikke trenger men som gjør det så gøy lell.. ;) 

Klarte ikke slå meg helt til ro med galva fanger.. Denne er nå solgt å skal sendes nordover. 
Jeg har nok en gang gått for fanger å styrebeskytter fra Masai4x4 å syntes kanskje den passet enda bedre siden jeg nå har AC grill. 

Ser nå at jeg må få shina opp skiltet mitt litt, tror det er 10% hvit lakk igjen:rolleyes: 

CEA04A25-9C7B-476C-AE2A-3D8E59EDFEC4.png

• 2 weeks later...

Fikk endelig bytta ut de rustne gamle hjulmutterne med tette galvaniserte. 
Ca 1/4 pris i forhold til rustfrie:)

Defender å -28 er ikke den beste komboen jeg har vært borti. Den bor nå med motorvarmer tilkoblet døgnet rundt å webastoen brukes konstant under kjøring. Men til gjengjeld er det ok temp inni kupéen;)

Finnes det en måte å få webasto’n til å gå mer enn 1 time i slengen?  
Er en ThermoTop C.. 

130A29D5-117E-4346-99E8-798623779451.png

3BBFAD97-6DDA-46B6-8872-2928BAB475DE.png

92767A08-2CD7-46BF-846A-1EC09468A368.png

På 23.1.2023 den 11.51, KethilF skrev:

Hvis du søker på forumet står det endel om det.

her er en av de 

Mange takk :) 

Skrev til Hastadklev ( der jeg kjøpte den nye pumpen ) å de sa at med denne bryteren kunne jeg styre den selv. 

Så da tror jeg at denne blir bestilt å testet ut. 

webasto.png

Oi, det var en dyr av/på knapp.. du kan jo koble dette selv på en hvilken som helst vanlig av/på bryter. Hva styrer du med nå? Det Ovale uret? Har laget en hjemmemekka GSM modul for styring av Thermotop C, da koblet jeg meg rett på ledningen som egentlig skal gå i uret.. kan grave frem koblingsskjema jeg lagde den gangen.