Jump to content
LRforum

Recommended Posts

Hei

 

Skulle på helgetur med familien og pakket bilen med alt det fører til. Hunden var kommet inn i buret og vi sarter kjøreturen. Legger merke til at bilen virker stiv og det blir fort verre. Fjæringsfeil kommer opp i dashbordet med advarsel om det ene og det andre. Kjøreturen på 12 km til nærneste bensinstasjon skal ikke beskrives. 

 

I det siste har bilen vært litt lavere enkelte dager, men ikke verre enn at jeg har trykket på rett knapp og den har funnet seg til rette igjen. Etter å ha lest i forumet har jeg kommet frem til at det sannsynligvis er kompressor som er gåen. Har selvfølgelig gått over alt av sikringer. 

 

Hva tenker dere? 

Nå står bilen så lavt at en kjøretur er uaktuelt. Ringte sandven i Bergens og fikk en pris på 18500,-, noe som virker rimelig hinsides. 

 

Har løftebukk, verktøy og har skrudd mine timer, så vurderer sterkt å handle og deretter skifte selv. Hvor ligger kompressor? Under bilen eller i motorrom? 

 

For ordens skyld, har en D4 2010 modell som har rullet 140' km. 

 

Råd, tips, linker til sider og video,, etc tas i mot med stor glede. 

 

Mvh

Thor Morten 

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

jeg synes det hørtes dyrt ut.

 

Jeg har en 2011 som jeg skal bytte på nå. Kjøpte komplett AMK byttesett med deksler og hele sulamitten. Det kom vel på 6000-7000 inkl toll og mva. 
 

Med de verkstedutstyret du har tilgjengelig tror jeg du fikser biffen selv... og Vipps har du «spart» over 10 000:)

 

Uansett. Kjøp delene fra UK. Du finner sikkert et verksted som kan montere for deg uten å bruke 10 timer.

Link to post
Share on other sites

Sjekk it denne;

 

 

Du sier den står lavt noen dager? Alle fire? Fremme? Bak? Kan være du bør bytte ventilblokk samtidig. Sjekk også lufttanken for lekkasjer (avlangt rør - sitter veldig nært til kanalen)

 

 

Bestill kompressor/deler fra england så sparer du noen kroner. Med disse i hende kan det jo være at et verksted tar jobben med å montere for deg. 

Link to post
Share on other sites

Det er jo mulig at det er andre årsaker til at kompressoren feiler, slites ut. Lekkasjer osv. Ventilblokkene kan renoveres- evnt så byttes de. Tanken er jo også kjent synder, små rusthull. Ikke alltid så lett å få vasket vekk over denne. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...