Gå til innhold

Ny bakre hjulbue FL 2


Velocette

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sveist ny hjulbue på FL2 ?

Jeg har trålt nettet i hele kveld - men finner ingen hjulbue karosseridel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at bilene våres er for nye til at noen har produsert sveisedeler til disse.... Godt mulig du må få dette laget om det ikke går ann å "lappe ting sammen". Bilder?

Finnes noen karosserimakere som fortsatt kan trylle frem de mest avanserte formene, men de er ikke lette å finne og sjeldent gratis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg klarte (trur eg) å stoppe rusten på min FL2 i tide. Men det ble svarte hjulbuer rundt hele bilen før eg blei ferdig :-) 

Om du er heldig, kan det jo være det er laget deler til en bil som ligner så pass mye, at du kan kappe ut den delen du trenger og lappe inn? Får ta deg en tur på ulike parkeringsplasser og måle litt :-)

 

Men til en annen ting, som du mulig har erfaring med. Eg skal nå bytte begge kanaler på en Golf som datteren min bestemte var et bra kjøp. I lag med lignede hjulbueproblematikk som du nok opplever. Hva behandler eg baksiden av delene med, før de sveises fast?? Vil vanlig 1K grunning "ta fyr" når eg sveiser, eller bare svi litt i nærområdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Har funne en.

Hvor langt fra buen skal man kappe når en skjærer løs fra donorbilen?

 

Det er min bil på bildet. ;-(

 

176389124_504572750569160_7896759002345631915_n.jpg

Endret av Velocette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Hva er galt med din skjermbue?

Den er rustet på baksiden.

Det var rustbobler der du ser forsøket på å flekke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Minuset med å sveise inn nytt er at det ruster veldig hurtig der det blir sveiset. Jeg ville vurdert behandling på den du har til det har blitt hull.

Du har et poeng der. Vil ta bilen til et karosseriverksted og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...