jorgenht Posted May 8, 2022 Author Share Posted May 8, 2022 Har hatt litt kvitring under kjøring- de få turene jeg har hatt.. Så tenkte jeg kunne starte med noe enkelt. Fette opp kryss og aksler. Blokka hjul og jekka opp en side bak mens alt stod i fri. Fetta opp bakre- og gjorde samme foran. Fant litt slakke i VB hjullager etter at jeg hadde byttet det, og strammet opp. Liker deler som kommer i vokspapir. Nytt låseblikk og null slark. Men fortsatt kvitring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 Defekt pakning på eksosmanifold? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgenht Posted May 8, 2022 Author Share Posted May 8, 2022 Kommer uten pådrag, også rulling på tomgang. Er ikke turtallsrelatert føler jeg. @lafterolf For alt jeg vet, kan det være en knirkete foring etter at jeg byttet A-armskule forrige helg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 Vanligvis er det kryss som lager fuglelyder. Selv nysmurt kryss kan kvitre om fettet ikke når fram i alle fire kroker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgenht Posted May 8, 2022 Author Share Posted May 8, 2022 Kanskje jeg får fette litt mer etter en liten kjøretur, når krysset har varmet seg litt opp.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgenht Posted May 17, 2022 Author Share Posted May 17, 2022 Gratulerer med dagen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgenht Posted July 3, 2022 Author Share Posted July 3, 2022 Det surrer og går- ikke stort å melde, men har fått på nye hengsler på framdørene da de gamle pinnene var godt slitt. Siden jeg lakket, tok jeg like godt hengsler på bakdør også. Synes det ble ganske god match. Grunnet og lakket baksiden. Farge og klarlakk rundt hele. Påmontert nedre. Øvre og nytt speil. Også er det jo ganske varmt om dagen, så siden jeg har et soltak- dog limt igjen, hadde det vært fint om det fungerte. Fiskesene og kiler for å gjøre det lettere. Helt rundt- og åpent. Nå er vel problemet at det kommer til å lekke i regnvær. Er det mulig å få kjøpt ny pakning? Jeg leser litt rundt forbi at det kanskje ikke er så lett… tips mottas med takk. Vil helst gi det et forsøk før jeg ser meg nødt til å lime den igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasswass Posted July 3, 2022 Share Posted July 3, 2022 Best å bruke fiskesene MED krok....får best grep sånn :-) Jeg la til sides prosjektet mitt med oppstramming av taktrekk rundt takluka her litt sida, da jeg syns pakningen virka veldig knotete å få på plass igjen. Oppdater gjerne hvordan du angriper dette. PS: meeget bra med fungerende takluke nå på sommeren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgenht Posted July 4, 2022 Author Share Posted July 4, 2022 10 hours ago, Jasswass said: Best å bruke fiskesene MED krok....får best grep sånn :-) Jeg la til sides prosjektet mitt med oppstramming av taktrekk rundt takluka her litt sida, da jeg syns pakningen virka veldig knotete å få på plass igjen. Oppdater gjerne hvordan du angriper dette. PS: meeget bra med fungerende takluke nå på sommeren! Tror ikke pakninga er supervanskelig å få ned igjen. Litt silikonspray osv gjør sikkert ting bedre. Er verre å finne rett pakning. Hvis den finnes løst.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Croft Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 Om man trenger ny pakning. Jeg endte opp med å lime igjen ruta mi da jeg synes ny pakning var i overkant dyrt. Eneste stedet jeg fant pakning løst var på ebay: https://www.ebay.co.uk/itm/265273559912?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l9372 Om noen finner pakningen andre steder vil jeg gjerne ha tips om det Ellers fant jeg at Massai hadde hele luken: https://www.masai4x4.com/Sunroof-Assembly-Genuine-Land-Rover-LR045412-Replacement-for-Defender-p144742843 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgenht Posted July 4, 2022 Author Share Posted July 4, 2022 58 minutes ago, Mr. Croft said: Om man trenger ny pakning. Jeg endte opp med å lime igjen ruta mi da jeg synes ny pakning var i overkant dyrt. Eneste stedet jeg fant pakning løst var på ebay: https://www.ebay.co.uk/itm/265273559912?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l9372 Om noen finner pakningen andre steder vil jeg gjerne ha tips om det Ellers fant jeg at Massai hadde hele luken: https://www.masai4x4.com/Sunroof-Assembly-Genuine-Land-Rover-LR045412-Replacement-for-Defender-p144742843 Takk, kikket på den pakningen selv- men var usikker. Tror jeg bestiller den i kveld- skal melde tilbake om det stemmer og den passer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgenht Posted August 20, 2022 Author Share Posted August 20, 2022 Pakningen nevnt i innlegget over her passet utmerket! Nytt problem. Pakningen er da så ny og ikke formet til glasset at tannhjulene i håndtaket hopper over ved stramming. Får se om jeg finner er nytt håndtak en gang. Har strammet ned det jeg fikk til. Er jeg heldig går det lenger ned etter hvert. Bestilte også nye kalippere for en stund siden. Byttet idag- da de gamle var ganske vassne. Lettvindt å greit. Er ikke lenge siden jeg hadde alt av for bytting av hjullager- skiver og tettinger. Opplevde dog at de nye bremseklossene var for store. Passet ikke mellom skiva og ny kalipper. Vet ikke om det er klossen eller kalippere som er produsert med feil toleranser. Andre som opplever det? De gamle greenstuff-klossene hadde litt liv igjen, og ble benyttet en gang til. Nå var det slutt på skriking under bremsing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgenht Posted August 23, 2022 Author Share Posted August 23, 2022 Er visst to delenummer på klosser. Tynne og tykke. For tidlig og sen modell. Jeg har kjøpt feil. Så klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 Det er tykkere klosser på 2002 modell og nyere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgenht Posted August 24, 2022 Author Share Posted August 24, 2022 23 hours ago, lafterolf said: Det er tykkere klosser på 2002 modell og nyere. Takk- jeg får passe på at jeg husker tynnere klosser ved neste delebestilling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lafterolf Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 Det er sånn man får delelager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgenht Posted January 28 Author Share Posted January 28 Bilen har stått stille siden i høst- da det stort sett har gått i jobb. Kunne jo til og med avregistrert med den nye løsningen til SVV. Ble en liten tur på jordet idag- BFG mud gikk helt fint til dette. Venter bare på at hogstmaskina skal gjøre seg ferdig- og tømmerbilen henter tømmerlegga nå.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted January 30 Share Posted January 30 (edited) Husk at om garasjen brenner etc får du intet igjen uten egen bilforsikring. Edited January 30 by gautes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jorgenht Posted January 31 Author Share Posted January 31 On 1/30/2023 at 8:49 AM, gautes said: Husk at om garasjen brenner etc får du intet igjen uten egen bilforsikring. Det er jeg klar over, tror også det blir informert om at du selv er ansvarlig for å evnt nedgradere fra Kasko/dekksalong/ ansvar til Brann og tyveri om man avskilter og vil spare litt. Men nå er jo snart våren her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts