Gå til innhold

Defender 300TDI ‘96


jorgenht

Anbefalte innlegg

Har hatt litt kvitring under kjøring- de få turene jeg har hatt.. 

Så tenkte jeg kunne starte med noe enkelt. Fette opp kryss og aksler. 
1583294F-3697-4750-8744-BD2664B0D44B.png

Blokka hjul og jekka opp en side bak mens alt stod i fri. 0F978E61-0AFF-4E09-9FB4-8249176A67C9.png

Fetta opp bakre- og gjorde samme foran. 
 

Fant litt slakke i VB hjullager etter at jeg hadde byttet det, og strammet opp. 
FDC474F8-D019-42F0-9484-A9775947C02B.png

Liker deler som kommer i vokspapir. 
D7723165-5589-430B-B411-66DB7879D01A.png

Nytt låseblikk og null slark. 

Men fortsatt kvitring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Det surrer og går- ikke stort å melde, men har fått på nye hengsler på framdørene da de gamle pinnene var godt slitt. Siden jeg lakket, tok jeg like godt hengsler på bakdør også. Synes det ble ganske god match. 
2B414F0D-CF43-4F41-9354-DB0BCD569893.png

Grunnet og lakket baksiden. 
71BFAF7C-EB43-4ABE-9637-2588BBE3F924.png

Farge og klarlakk rundt hele. 
42E14488-21B4-46F3-8BAC-0C4F699F64C4.png

Påmontert nedre. 
CB08F3A2-86F6-47E0-89BF-7A9EF8BA3F4A.png

Øvre og nytt speil. 
 

Også er det jo ganske varmt om dagen, så siden jeg har et soltak- dog limt igjen, hadde det vært fint om det fungerte. 
9A80ADA1-9B6F-4E66-815B-E601C3CA26BE.png

Fiskesene og kiler for å gjøre det lettere. 
35497CF0-0691-44C4-8179-B41013ECC589.png

Helt rundt- og åpent. 
Nå er vel problemet at det kommer til å lekke i regnvær. 
Er det mulig å få kjøpt ny pakning? Jeg leser litt rundt forbi at det kanskje ikke er så lett… tips mottas med takk. Vil helst gi det et forsøk før jeg ser meg nødt til å lime den igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å bruke fiskesene MED krok....får best grep sånn :-) 

 

Jeg la til sides prosjektet mitt med oppstramming av taktrekk rundt takluka her litt sida, da jeg syns pakningen virka veldig knotete å få på plass igjen. Oppdater gjerne hvordan du angriper dette. 

 

PS: meeget bra med fungerende takluke nå på sommeren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Jasswass said:

Best å bruke fiskesene MED krok....får best grep sånn :-) 

 

Jeg la til sides prosjektet mitt med oppstramming av taktrekk rundt takluka her litt sida, da jeg syns pakningen virka veldig knotete å få på plass igjen. Oppdater gjerne hvordan du angriper dette. 

 

PS: meeget bra med fungerende takluke nå på sommeren! 

Tror ikke pakninga er supervanskelig å få ned igjen. Litt silikonspray osv gjør sikkert ting bedre. Er verre å finne rett pakning. Hvis den finnes løst.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man trenger ny pakning.

 

Jeg endte opp med å lime igjen ruta mi da jeg synes ny pakning var i overkant dyrt. Eneste stedet jeg fant pakning løst var på ebay: https://www.ebay.co.uk/itm/265273559912?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l9372

 

Om noen finner pakningen andre steder vil jeg gjerne ha tips om det :rolleyes:

 

Ellers fant jeg at Massai hadde hele luken: https://www.masai4x4.com/Sunroof-Assembly-Genuine-Land-Rover-LR045412-Replacement-for-Defender-p144742843

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutes ago, Mr. Croft said:

Om man trenger ny pakning.

 

Jeg endte opp med å lime igjen ruta mi da jeg synes ny pakning var i overkant dyrt. Eneste stedet jeg fant pakning løst var på ebay: https://www.ebay.co.uk/itm/265273559912?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l9372

 

Om noen finner pakningen andre steder vil jeg gjerne ha tips om det :rolleyes:

 

Ellers fant jeg at Massai hadde hele luken: https://www.masai4x4.com/Sunroof-Assembly-Genuine-Land-Rover-LR045412-Replacement-for-Defender-p144742843

 

 

 

 


Takk, kikket på den pakningen selv- men var usikker. 
Tror jeg bestiller den i kveld- skal melde tilbake om det stemmer og den passer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Pakningen nevnt i innlegget over her passet utmerket! Nytt problem. 
Pakningen er da så ny og ikke formet til glasset at tannhjulene i håndtaket hopper over ved stramming. 
Får se om jeg finner er nytt håndtak en gang. 
Har strammet ned det jeg fikk til. Er jeg heldig går det lenger ned etter hvert. 
 

Bestilte også nye kalippere for en stund siden. Byttet idag- da de gamle var ganske vassne. 
 

B20813D4-3539-4D4A-A7F3-00C70EDA7CB3.png

Lettvindt å greit. Er ikke lenge siden jeg hadde alt av for bytting av hjullager- skiver og tettinger. 
Opplevde dog at de nye bremseklossene var for store. Passet ikke mellom skiva og ny kalipper. Vet ikke om det er klossen eller kalippere som er produsert med feil toleranser. Andre som opplever det? 
 

De gamle greenstuff-klossene hadde litt liv igjen, og ble benyttet en gang til. Nå var det slutt på skriking under bremsing. blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

B197CAD9-6D66-4A5A-9FC8-5B0D0221D152.png

Bilen har stått stille siden i høst- da det stort sett har gått i jobb. Kunne jo til og med avregistrert med den nye løsningen til SVV. 
Ble en liten tur på jordet idag- BFG mud gikk helt fint til dette. Venter bare på at hogstmaskina skal gjøre seg ferdig- og tømmerbilen henter tømmerlegga nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2023 at 8:49 AM, gautes said:

Husk at om garasjen brenner etc får du intet igjen uten egen bilforsikring.

Det er jeg klar over, tror også det blir informert om at du selv er ansvarlig for å evnt nedgradere fra Kasko/dekksalong/ ansvar til Brann og tyveri om man avskilter og vil spare litt. 
 

Men nå er jo snart våren her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Siste dagen av året fikk Defenderen en etterlengtet service. Den er for vinteren avregistrert og står kun på vedlikeholdslading. 
(Hender den er ute på jordet i snøen dog) 

IMG_2624.jpeg

Olje og filter. Drivstoff og luftfilter. 

Så blir det et par foringer i forbindelse med A-armen i løpet av vinteren. 
Lurer veldig på om bilen er hevet- evnt står på HD fjører. Mener andre originale er litt lavere. Spørs om ikke jeg skal undersøke litt nærmere og evnt sette tilbake til original. 
 

Godt nytt år! 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...