Gå til innhold

Defender 90


Skjegget

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Fikk bytta viftereim ikveld, med vifta på. Ville egentlig gjøre dette uten vifta på denne gang, men det ville ikke vifta :angry: Skal sloss mer med den senere, for av skal den. Kjenner at noen løpehjul også bør byttes snart..

Var på tide med ny reim:

IMG20220817234456.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Reimskiva på veiva sa takk for seg på tur i helga, så har startet jobben med skifte i påvente av deler fra UK. Virker som at gummien har sluppet taket på reimskiva, så blir metall mot metall ved rotasjon.

IMG20221129220250.jpg

IMG20221129220313.jpg

IMG20221129220305.jpg

Som vanlig, masse god hjelp på VBF: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ved bytte av reimskiva fikk jeg endelig montert Revotec vifta som har ligget klar en god stund :wub: Tok meg friheten til å endre designet litt, så vifta kan monteres/fjernes uten å ta av hele radiator (som er Revotec's design :blink:) Lagde noen braketter istedet, så vifta bare kan senkes nedi og festes. 

Sier meg veldig fornøyd så langt, det beste må være å høre den rene Td5 lyden. Var litt vel mye 740 sus før, mulig min viskose var litt gåen.

Gjenstår å montere sikringsboks til forsyning, denne skal også forsyne lys igjennom releer.

IMG20221221215452.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Vidar S skrev:

Tviler på om du får høre vifta gå. Jeg kjørte min Defender i 12 år sommer som vinter, med og uten henger, på lange og korte turer - uten vifte (men den lå klar i bilen i tilfelle)

Uten vifte i det hele tatt?! Ok, det vil vise seg til sommern vil jeg tro.. Den har startet ettpar ganger, men da pga justeringa på thermostaten. Nå er den iallefall klar til bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig tegna og 3dprinta en skikkelig mobilholder til Defenderen. Den er festa i den ene skruen på frontrute vent'en, så ingen nye skruehull. Den gamle sugekoppholderen skal i søpla...

Brukt den en stund nå og er veldig fornøyd cool

 

GOPR0053.JPG

GOPR0062.JPG

Endret av Skjegget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Senterdiffen tåler endel forskjell i hastigheter på mellomakslene.

Dette var litt i overkant for min del men ikke lett å vurdere på film.

Gamle mekanikere kan være litt overforsiktige også.

En kjøretur med frisk nedbremsing etter å ha sjekket sladrespeilet

(Sminkespeilet for noen) funker også godt.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk skifta olje på fremre og bakre diff her om dagen, kjapt og greit. Viftebryter synger på siste vers, må lete lenge & vel før jeg finner punktet som skrur på vifta i max blås. Får bestille ny.. 

Ellers meget fornøyd, bilen går jo som ei klokke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...