Skjegget Posted June 24, 2022 Author Share Posted June 24, 2022 Strammet opp nå og slark er borte. Må ha vært for snill da jeg strammet sist Sjekket alle hjul for slark, resten ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted August 17, 2022 Author Share Posted August 17, 2022 Fikk bytta viftereim ikveld, med vifta på. Ville egentlig gjøre dette uten vifta på denne gang, men det ville ikke vifta Skal sloss mer med den senere, for av skal den. Kjenner at noen løpehjul også bør byttes snart.. Var på tide med ny reim: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar S Posted August 18, 2022 Share Posted August 18, 2022 Åh, den ville nok holdt litt til, til du stod lengst inn i huttiheita uten mulighet for hjelp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted August 18, 2022 Author Share Posted August 18, 2022 6 timer siden, Vidar S skrev: Åh, den ville nok holdt litt til, til du stod lengst inn i huttiheita uten mulighet for hjelp Ikke sant Må si at jeg er skuffa over den reima.. den har bare gått 12000km iflg loggen min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted August 28, 2022 Author Share Posted August 28, 2022 Ny kule/foring på stabstag venstre bak. Skulle ta begge sider, men VS&I sendte feil kule. Jaja, Kari ordner nok opp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted August 29, 2022 Author Share Posted August 29, 2022 Må bare skryte litt av Vestfold Ships & Industriservice AS! Sendte mail til Kari idag for å si at kula jeg fikk var feil - gikk ca 30min før jeg fikk melding fra Posten om ny pakke på vei fra VS&I Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted August 29, 2022 Share Posted August 29, 2022 Hun er et råskinn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted September 9, 2022 Author Share Posted September 9, 2022 Vant over vifta, godt verktøy og garasjeveggen gjorde susen! Dermed fikk jeg endelig fjernet AC kompressor og byttet reimstrammer og reimhjul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted October 7, 2022 Author Share Posted October 7, 2022 Bytta glødeplugger i går, så nå kan kulda komme. Kjørte bilen god og varm først, pluggene løsnet uten problemer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted November 30, 2022 Author Share Posted November 30, 2022 Reimskiva på veiva sa takk for seg på tur i helga, så har startet jobben med skifte i påvente av deler fra UK. Virker som at gummien har sluppet taket på reimskiva, så blir metall mot metall ved rotasjon. Som vanlig, masse god hjelp på VBF: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted November 30, 2022 Share Posted November 30, 2022 VBF,vettu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted November 30, 2022 Author Share Posted November 30, 2022 En liten snutt av problemet: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted December 7, 2022 Author Share Posted December 7, 2022 Ny reimskive er nå montert, dratt til med 460Nm. Fikk låne en nusselig momentnøkkel av en god nabo Veiva ble låst med timingskrue inn i svinghjulet. Fikk lurt den inn etter å ha løsnet motordeksel under..til slutt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted December 21, 2022 Author Share Posted December 21, 2022 Ved bytte av reimskiva fikk jeg endelig montert Revotec vifta som har ligget klar en god stund Tok meg friheten til å endre designet litt, så vifta kan monteres/fjernes uten å ta av hele radiator (som er Revotec's design ) Lagde noen braketter istedet, så vifta bare kan senkes nedi og festes. Sier meg veldig fornøyd så langt, det beste må være å høre den rene Td5 lyden. Var litt vel mye 740 sus før, mulig min viskose var litt gåen. Gjenstår å montere sikringsboks til forsyning, denne skal også forsyne lys igjennom releer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar S Posted December 21, 2022 Share Posted December 21, 2022 Tviler på om du får høre vifta gå. Jeg kjørte min Defender i 12 år sommer som vinter, med og uten henger, på lange og korte turer - uten vifte (men den lå klar i bilen i tilfelle) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted December 22, 2022 Share Posted December 22, 2022 Viskosevifta har godt av en liten dråpe olje på akselen i front. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted December 22, 2022 Author Share Posted December 22, 2022 10 timer siden, Vidar S skrev: Tviler på om du får høre vifta gå. Jeg kjørte min Defender i 12 år sommer som vinter, med og uten henger, på lange og korte turer - uten vifte (men den lå klar i bilen i tilfelle) Uten vifte i det hele tatt?! Ok, det vil vise seg til sommern vil jeg tro.. Den har startet ettpar ganger, men da pga justeringa på thermostaten. Nå er den iallefall klar til bruk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted December 26, 2022 Author Share Posted December 26, 2022 (edited) Fikk endelig tegna og 3dprinta en skikkelig mobilholder til Defenderen. Den er festa i den ene skruen på frontrute vent'en, så ingen nye skruehull. Den gamle sugekoppholderen skal i søpla... Brukt den en stund nå og er veldig fornøyd Edited December 26, 2022 by Skjegget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
motom Posted December 27, 2022 Share Posted December 27, 2022 Den var ikke dum! Hva printet du den i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted December 27, 2022 Author Share Posted December 27, 2022 Den er printet i PETG! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted January 20 Author Share Posted January 20 (edited) EU godkjent idag! Alltid en god følelse Kun en 2'er feil denne gang, feste av bremserør på bakaksel.. så var en kjapp fiks. Edited January 20 by Skjegget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted January 20 Author Share Posted January 20 Tok en ny vri for å gnu av litt rust på bakre skiver.. usikker på virkningen, men passerte nå EU . Forhjula stod i bakken.. https://youtube.com/shorts/zwSGluFn324?feature=share Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gautes Posted January 21 Share Posted January 21 (edited) Senterdiffen tåler endel forskjell i hastigheter på mellomakslene. Dette var litt i overkant for min del men ikke lett å vurdere på film. Gamle mekanikere kan være litt overforsiktige også. En kjøretur med frisk nedbremsing etter å ha sjekket sladrespeilet (Sminkespeilet for noen) funker også godt. Edited January 21 by gautes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted January 21 Author Share Posted January 21 Ja, lurte/følte på det samme selv Derfor var det ikke lenge jeg kjørte. Var så glatt den kvelden, så fikk ikke bremset så friskt på veien. Men det er nok garantert den mest effektive metoden uansett ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skjegget Posted March 7 Author Share Posted March 7 Fikk skifta olje på fremre og bakre diff her om dagen, kjapt og greit. Viftebryter synger på siste vers, må lete lenge & vel før jeg finner punktet som skrur på vifta i max blås. Får bestille ny.. Ellers meget fornøyd, bilen går jo som ei klokke! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts