Jump to content
LRforum

Defender 90

Skjegget

Recommended Posts

• 1 month later...
  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fikk bytta viftereim ikveld, med vifta på. Ville egentlig gjøre dette uten vifta på denne gang, men det ville ikke vifta :angry: Skal sloss mer med den senere, for av skal den. Kjenner at noen løpehjul også bør byttes snart..

Var på tide med ny reim:

IMG20220817234456.jpg

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ved bytte av reimskiva fikk jeg endelig montert Revotec vifta som har ligget klar en god stund :wub: Tok meg friheten til å endre designet litt, så vifta kan monteres/fjernes uten å ta av hele radiator (som er Revotec's design :blink:) Lagde noen braketter istedet, så vifta bare kan senkes nedi og festes. 

Sier meg veldig fornøyd så langt, det beste må være å høre den rene Td5 lyden. Var litt vel mye 740 sus før, mulig min viskose var litt gåen.

Gjenstår å montere sikringsboks til forsyning, denne skal også forsyne lys igjennom releer.

IMG20221221215452.jpg

10 timer siden, Vidar S skrev:

Tviler på om du får høre vifta gå. Jeg kjørte min Defender i 12 år sommer som vinter, med og uten henger, på lange og korte turer - uten vifte (men den lå klar i bilen i tilfelle)

Uten vifte i det hele tatt?! Ok, det vil vise seg til sommern vil jeg tro.. Den har startet ettpar ganger, men da pga justeringa på thermostaten. Nå er den iallefall klar til bruk :)

Fikk endelig tegna og 3dprinta en skikkelig mobilholder til Defenderen. Den er festa i den ene skruen på frontrute vent'en, så ingen nye skruehull. Den gamle sugekoppholderen skal i søpla...

Brukt den en stund nå og er veldig fornøyd cool

GOPR0053.JPG

GOPR0062.JPG

Edited by Skjegget

• 4 weeks later...

Senterdiffen tåler endel forskjell i hastigheter på mellomakslene.

Dette var litt i overkant for min del men ikke lett å vurdere på film.

Gamle mekanikere kan være litt overforsiktige også.

En kjøretur med frisk nedbremsing etter å ha sjekket sladrespeilet

(Sminkespeilet for noen) funker også godt.

Edited by gautes

Ja, lurte/følte på det samme selv :huh: Derfor var det ikke lenge jeg kjørte. Var så glatt den kvelden, så fikk ikke bremset så friskt på veien. Men det er nok garantert den mest effektive metoden uansett ja.

• 1 month later...

Fikk skifta olje på fremre og bakre diff her om dagen, kjapt og greit. Viftebryter synger på siste vers, må lete lenge & vel før jeg finner punktet som skrur på vifta i max blås. Får bestille ny.. 

Ellers meget fornøyd, bilen går jo som ei klokke! :)