Jump to content
LRforum

Baard

LRF Society
  • Content Count

    674
  • Joined

  • Last visited

About Baard

  • Rank
    Altmuligmann i flere bransjer

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.meldal-johnsen.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kroer i Ås
  • Interests
    Hus, hjem og barn og alt som hører til.
    Alt med motor...
    Motorsykler, min Land Rover 88.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Ås

Recent Profile Visitors

658 profile views
  1. Jeg har en ca. 1954 Gråtass som ikke er registrert men likevel forsikret i Gjensidige. Overtok både traktor og forsikring da jeg overtok gården på 90-tallet, så det kan være noen regler som ikke gjelder lenger.
  2. Så ble det Forumtreff igjen. Sist gang for meg var i 2007... Turen frem og tilbake gikk fint i 60-70 og deromkring. Knall vær helt til det ikke var så knall lenger. Hyggelig selskap av kjente og ukjente. Takk for en trivelig helg.
  3. Det var ikke noen forskjell på bil- og hengernummer før ny nummerserie kom i 1971, med unntak for Oslo om denne linken er rett. http://www.olavsplates.com/norway_codelist_old_detailed.html Jeg vet jeg har sett hengere med en bokstav og opp til seks siffer, men klarer selvfølgelig ikke å finne igjen noen av de nå.
  4. Jeg har en hjemmeprodusert traktortilhenger fra 1953 med nummer C-77514.
  5. Jeg har en 1957 88" som jeg registrerte om fra 3 seter varebil til 7 seter personbil like etter hadde kjøpt den i 1994. Etter kjøpet måtte bilen vises for Biltilsynet og i den forbindelse spurte jeg hva som skulle til for å registrere den om. Kontrolløren kikket inn i bilen og sa det bare var å sette i baksetene og bestille en time. Som sagt, så gjort. Noen dager senere var jeg tilbake igjen med 7 seter montert. Fikk en annen kontrollør (surpomp) som kikket inn i bilen og bablet noe om setebelter og bla bla bla. Det har aldri vært setebelter i bilen, og det sa heller ikke kontrollør ved
  6. Jeg er litt usikker på hva denne heter, men mener det var noe med LP6, det er i allefall en Jobu. Den har ikke gått på mange år. Kan du bruke den kan du få den mot noe annet (u)nyttig i bytte.
  7. Speedometer på Serie I bør tas opp og stelles / smøres litt sånn hver 10. år eller så. Først begynner nåla og vippe mellom 40 - 60, 50 - 80 osv. I mitt tilfelle stoppet plutselig vippingen, men da sluttet det å telle kilometer. Når jeg tok opp speedometeret så jeg hvorfor. Det sitter et bakelittdrev som driver kilometertelleren, dette hadde utslitte tenner fordi akselen til drevet hadde gått tregt i flere år (og derfor vipper hastighetsnåla). Det er relativ enkel mekanikk, men det finnes en fjær og andre små deler inni der. Ta ut akselen med bakelittdrevet, rens hullet
  8. Sommer er bra! Dette er fra sommeren 2018 da vi var på tur til bl.a Wales.
  9. Ja. Bilder kan lånes til gode formål (= Land Rover relatert).
  10. Baard

    FC 110 -70

    Tradisjoner... Når min bil feiret 60 år siden første registrering i Norge så ble det en liten fest. Dette sammenfalt med Landstreff 2017s første dag 18 juli.
  11. Litt seint, men ja: http://www.meldal-johnsen.no/nlrk30aar/ Større originaler kan nok også finnes igjen.
  12. Hvor tett opp til treffet kan jeg melde meg på, og fremdeles få mat? Jeg har jo i utgangspunktet ikke noen Land Rover for vinterbruk, men i år er det heller ikke mye til vinter. Om det ikke plutselig kommer mer vinter kan det hende vi tar med lavvoen og kommer en tur, men jeg må altså se an yr.no og føret før jeg bestemmer meg, samme uke som treffet er. Alternativet er jo å komme med en menneskebil, men det vet jeg ikke helt om er noe alternativ.
  13. Etter grillturen til Vestby i dag blir det nok stillstand på låven til vinteren er over.
×
×
  • Create New...