Jump to content
LRforum

Tor med hammeren

Members
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Tor med hammeren

  • Rank
    Aktiv Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Grimstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    GRIMSTAD

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei.

    Så i en tråd her at du hadde hatt en bil nede hos 4land.pl. Har du bra erfaring med de på ting som kvalitet, forutsigbare priser og leveringstid? (Jeg har en 04 Td5 110 som jeg vurderer å ta en makover på. Det blir å ta rust i dører og litt her og der under bilen, bytte clutch, lydisolasjon og lakk.)

     

    mvh Tor 

  2. Nei, alarmblinken forsvinner når sikringen går. Tenkte egentlig bare at dette kunne være en midlertidig løsning for TSO så han ikke ble stående.
  3. Du får original også hos Paddocks. Den er 5 ganger så dyr så en kan jo vurdere den billige. Det tar 2 min å bytte. Husker ikke hvor min kom fra men den er ikke original. Har funka fint 80 tusen km.
  4. Jeg kjører rundt uten den sikringen pga den trege dørlåsen. Alarmen er i alle fall ikke aktivert siden jeg kan låse opp døra med nøkkelen og starte bilen uten at den begynner å ule. Siden bilen starter må jo sperra også være av. Når jeg tenker meg om har jeg ikke sjekket om sikringen gikk når jeg låste døra eller når jeg låste den opp. Må kanskje sjekke det. Jeg har ikke drøftet dette med forsikringsselskapet (det har jeg heller ikke tenkt å gjøre) så jeg vet ikke hvor imponert de ville bli :-)
  5. På kort sikt kan du kanskje løse problemet med å bare ta ut en sikring. Jeg har en dørlås som går tregt og da går sikringen til sentrallåsen. Det er en av de i boksen under passasjersetet. Ta den ut så virker ikke sentrallåsen og da er jeg ganske sikker på at startsperra heller ikke er aktiv. Ulempen er at kupelyset ikke går på når du åpner døra. (Mystisk nok virker lyset som vanlig når motoren er i gang, det er sikkert en annen strømvei da.)
  6. Har du dekka enda, Atle? Jeg er interessert og det er ikke lengre vei enn til Holvika.
  7. Jeg er langt på vei enig med Helge Skou Dale. Basert på det jeg vet om fremstilling av smøreoljer så er det mest vesentlige hvilke spesifikasjon de er produsert for å oppfylle. Dengang de produserte smøreolje på Slagentangen minnes jeg at det var emballasje fra menge forskjellige selskaper der. "Pakkene" med tilsetningsstoffer skreddersys til hver batch med basisolje og så mikses det hele i sammen og tappes. På verdensbasis er det vel ikke mer enn 7-8 leverandører av slike tilsetninger. MEN i praksis finnes det likevel unntak som ikke er så lette å forklare. Da jeg byttet oljer første gang p
  8. Nå vet ikke jeg helt hva som er problemet men da min starter begynte og fuske viste det seg at det var kobberkontaktene i solenoiden. Fikk tips her på forumet. Kontaktstykkene kosta 30 kr på e-bay og var enkle å skifte uten å ta ut starteren. Tror det ligger en tråd et sted her.
  9. Hei. Jeg har et stående med grått stofftrekk.
  10. Det er med tungt hjerte jeg har lagt ut Defenderen til salgs. Det har vært en problemfri bil som har vært på mange fine turer. Nå ligger den på FINN-kode: 70035995. Der ligger bilder og info om utstyr. Følger med 14 hjul med felger. Har en helt ny winsj også men den har jeg ikke lagt inn i annonsen på finn. Ta en titt og ring gjerne for en prat på 9013førtito nittiåtte.
  11. Dette kan anbefales varmt. Vi har hatt vedfyrt sentralvarme siden vi bygget i 2001 og er veldig fornøyd. Tanken er 2000 liter men jeg har en kjele i kjelleren for å fyre i. Kjelleren er leca med lecaplank i etasjeskilleren av hensyn til det branntekniske. Vi var 3-4 stk som bygget slike anlegg omtrent samtidig så jeg har en del erfaring med ulike løsninger. Vi har varmerør i gulvet mens en av de andre renoverte et gammelt hus og valgte viftekonvektorer. Enklere i eksisterende hus. De ser ut som innedelen på en varmepumpe og sprer varmen veldig godt. Noen kjappe ord om hva vi har erfart: Kje
  12. Synes nok folk svartmaler litt vel mye her. Dette er nok sikkert ikke lov, det er riktig. Du må derfor være klar over at du gjør dette på eget ansvar. Rent teknisk er det bare en stor risiko med dette. Det er at du gjør en feil slik at nettet ikke er koblet ut når aggregatet er koblet til. Det farligste er som noen nevnte at du kan spenningssette linjen og skade de som er ute og retter feil. I tillegg kan du selvsagt ødelegge aggregatet eller noe av det elektriske anlegget hvis strømmen kommer tilbake mens aggregatet er koblet til. Ut over dette så skal det en del til å lage en farlig situa
  13. Kjenner ikke bilen men med den prisen er det jo ikke så rart at den blir liggende. Hadde han startet 30k lavere hadde den nok blitt solgt etter hvert.
×
×
  • Create New...